کیمیای عدالت

سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی

کیمیای عدالت

سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی

نقطه ضعف مشترک دولتها پس از انقلاب در بیان علامه مصباح یزدی


 

حضرت آیت الله علامه محمد تقی مصباح یزدی معلم فرهنگ و سیاست :

نقطه ضعف مشترک دولتها پس از انقلاب و در 24 سال اخیر

عدم باور به حاکمیت اسلام بوده است .

 

نماز در هیچ حالى نباید ترک شود آیت الله خامنه ای

آیت الله خامنه ای

 


نماز در هیچ حالی نباید ترک شود. در عین شدت و محنت، در بحبوحه‌ی میدان جهاد و در هنگام فراغ و آسایش، نماز نباید ترک شود. نماز یک شربت مقوّی و شفابخش است.

 


نماز در هیچ حالی نباید ترک شود. در عین شدت و محنت، در بحبوحه‌ی میدان جهاد، در هنگام فراغ و آسایش، و حتی در میان محیط لجن آلودی که انسان با هوس‌ها و کینه‌ها و شهوت‌ها و خودخواهی‌ها، پیرامون خود پدید آورده است. نماز یک شربت مقوّی و شفا بخش است، باید آن را با دل و جان خود نوشید و از هر نقطه که در آن واقع شده‌ایم، یک گام یا یک میدان به بهشت رضوان نزدیک شد.

از این روست که نه «حَیَّ علی‌الجهاد» و نه «حَیَّ علی الصوم» و نه «حَیَّ علی الانفاق» نگفته‌اند، ولی در هر روز بارها سروده‌اند: «حیّ علی‌الصلاة».

در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی، نماز، ما را در حرکت‌مان مصمم‌تر و نیرومندتر می‌کرد؛ و امروز که خطر غفلت و عیش‌بارگی و آرزوهای حقیر و تنگ‌نظرانه و عادت‌ها و روزمرگی‌ها ما را تهدید می‌کند، نماز به ما مصونیت می‌بخشد و بن‌بست‌های پنداری ما را می‌شکند و راه ما را روشن و افق را درخشان می‌سازد. 1381/06/16

جوان با نماز، دلش روشن می‌شود، امید پیدا می‌کند، شادابی روحی پیدا می‌کند، بهجت پیدا می‌کند. این حالات، بیشتر مال جوان‌هاست، بیشتر مال موسم جوانی است؛ می‌تواند لذت ببرد.

 

امروز در کشور ما، این جهات [نماز اول وقت] قابل مقایسه‌ی با قبل از انقلاب نیست. شماها اغلب قبل از انقلاب را یادتان نیست. عجیب بود! هم اینجا، هم بعضی جاهای دیگر. ما عراق رفته بودیم، یک سفر عتبات مشرف شدیم، هر کار کردیم، برای نماز صبح، توقف نکرد؛ یعنی اصلاً نمی‌شد؛ جوری تنظیم کرده بودند که نمی‌شد؛ و بنده مجبور شدم از اواخر قطار (که نزدیک ایستگاه یا اوایل ایستگاه بود) خودم را از پنجره بیندازم بیرون، که بتوانم نماز بخوانم؛ چون در داخل قطار کثیف بود و نمی‌شد نماز خواند. به هر حال، این چیزها هیچ رعایت نمی‌شد. حالا خیلی تفاوت کرده؛ منتها بیش از این‌ها انتظار هست. اهمیت نماز باید معلوم باشد. 1387/08/29

امام صادق (علیه‌السلام) در بیماری رحلت، به وصی‌شان می‌فرمایند که: «لیس منّی من استخفّ بالصّلوة»؛ از ما نیست کسی که نماز را سبک بشمارد. استخفاف یعنی سبک شمردن، کم‌اهمیت شمردن. حالا این نمازِ با همه‌ی این خصوصیات، با همه‌ی این فضائل، چقدر از انسان وقت می‌گیرد؟ نماز واجب ما (این هفده رکعت) اگر انسان بخواهد با دقت  و با قدری ملاحظه بخواند، فرض کنید سی و چهار دقیقه وقت می‌گیرد،  والّا کمتر وقت خواهد گرفت.

آیت الله خامنه ای

ما گاهی اوقات می‌شود که پای تلویزیون در انتظار برنامه‌ای که مورد علاقه‌ی ماست نشسته‌ایم و قبل از آن، دائم تبلیغات، تبلیغات، تبلیغات (بیست دقیقه، پانزده دقیقه) که هیچ کدام هم به درد ما نمی‌خورد، می‌نشینیم، گوش می‌کنیم و بیست دقیقه وقت‌مان را از دست می‌دهیم، برای خاطر آن برنامه‌ای که می‌خواهیم.

بیست دقیقه‌های زندگی ما این جوری است. منتظر تاکسی می‌شویم، منتظر اتوبوس می‌شویم، منتظر رفیقمان می‌شویم که بیاید جایی برویم، منتظر استاد می‌شویم که سر کلاس دیر کرده، منتظر منبری می‌شویم که دیر به مجلس رسیده؛ همه‌ی این‌ها (ده دقیقه، پانزده دقیقه، بیست دقیقه) به هدر می‌رود. خوب، این بیست دقیقه و بیست و پنج دقیقه و سی دقیقه را برای نماز (این عمل راقی، این عمل بزرگ) مصرف کردن، مگر چقدر اهمیت دارد.

در جامعه‌ی جوان کشور، بیش از دیگران باید به نماز اهمیت داد. جوان با نماز، دلش روشن می‌شود، امید پیدا می‌کند، شادابی روحی پیدا می‌کند، بهجت پیدا می‌کند. این حالات، بیشتر مال جوان‌هاست، بیشتر مال موسم جوانی است؛ می‌تواند لذت ببرد؛ و اگر خدا به من و شما توفیق بدهد، نمازی بخوانیم که با توجه باشد، خواهیم دید که انسان در هنگام توجه به نماز، از نماز سیر نمی‌شود. انسان وقتی به نماز توجه پیدا کند، آن‌چنان لذتی پیدا می‌کند که در هیچ یک از لذائذ مادی، این لذت وجود ندارد. این در اثر توجه است. 1387/08/29

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی رهبر معظم انقلاب

 

نماینده زن پارلمان اروپا که پوشش او در جریان سفرش به ایران حاشیه ساز شده بود نسبت به انتقاد یک نماینده واکنش نشان داد.

به گزارش عصرایران، ماریچه اسخاکه ، نماینده زن پارلمان اروپا چندی قبل به همراه هیاتی پارلمانی برای دیدار با مقامات ایرانی به تهران آمد اما حاشیه هایی بر سر پوشش او در دیدار با رئیس مجلس ایجاد شد.

واکنش نماینده زن اروپایی به اظهارات بروجردی: وقتی برای پارتی رفتن ندارم اما...


مهدی کوچک زاده در واکنش به لباس او گفته بود: این پوشش مناسب پارتی و کلوب های رقص شبانه بود.

این اظهار نظر واکنش اسخاکه را به دنبال داشت و او در صفحه توییترش نوشت:

خیلی تلاش می کنم به پارتی بروم اما اگر کسی با این لباس بره خیلی مسخره اش می کنن!

یادآور می شود ، اظهار نظر مهدی کوچک زاده در برخی منابع به اشتباه به آقای علاءالدین بروجردی نسبت داده شده بود که با این توضیح از ایشان پوزش می خواهیم.

روزه در ادیان دیگر


روزه در ادیان دیگر

روزه در ادیان الهی:

بنا به نص قرآن کریم، روزه علاوه بر مسلمانان بر امت‏های پیش از آنها نیز واجب بوده است،1 البته بنا به نظر علمای تفسیر، علی رغم وجوب روزه بر تمام اقوام پیش از اسلام، روزه ایشان شبیه روزه مسلمانان نیست؛ به عبارتی همه پیغمبران به امت‏های خود دستور روزه داده‏اند هرچند هرکدام، راه مخصوصی برای انجام این واجب الهی داشته‏اند. مثلاً مدت زمان روزه‏داری در اسلام از سپیده فجر تا غروب خورشید است که ممکن است در ادیان دیگر متفاوت باشد و چه بسا روزه در ادیان دیگر، از جمله یهود به صورت دیگری مطرح باشد؛ مثلاً روزه سکوت که به واسطه نذر، سوگند و... واجب می‏شد. حال آن که در اسلام این نوع روزه جایز نیست. از امام سجاد(ع) نقل شده است: صوم السکوت حرام؛2 روزه سکوت حرام است و این به جهت تغییر شرایط اجتماعی و است. بنابراین، در میان ادیان الهی احکام و مقررات زیادی که مشابه هم باشند یافت می‏شود، از این رو یکی از مبانی گفتگوی بین ادیان الهی همین احکام و مقررات متشابه می‏تواند باشد.

ادامه مطلب ...

فضیلت اعمال مستحبى ماه رمضان



فضیلت اعمال مستحبى ماه رمضان


 

 ماه رمضان

 

 

فضیلت اعمال مستحبى ماه رمضان

- دعا و استغفار در ماه رمضان

الحدیث:

قال على بن ابیطالب(ع):

»علیکم فى شهر رمضان بکثرة استغفار و الدعاء فاما الدعا فیدفع عنکم به البلاء و اما الاستغفار فتمحى به ذنوبکم. (1)


ترجمه: بر شما باد در ماه رمضان به استغفار و دعاى زیاد. اما دعاهاى شما دافع بلا از شماست. و اما استغفار شما از بین برنده گناهان است.

توضیح:

از وظایف روزه داران در این ماه، دعا و درخواست‏حوایج از حضرت حق است که بنده احساس نیاز به پیشگاه بى نیاز کرده، و دستهاى احتیاج خویش را به درگاه او دراز مى‏کند.

 

- روزهاى ماه رمضان

الحدیث:

قال رسول الله (صلى الله علیه و آله):

 

ایها الناس انه قد اقبل الیکم شهر الله بالبرکة و الرحمة و المغفرة، شهر هو عند الله افضل الشهور، و ایامه افضل الایام و لیالى افضل اللیالى و ساعاته افضل الساعات. (2)

ترجمه:

اى مردم ماه خدا با برکت و رحمت و آمرزش به شما رو کرده است، ماهى است که پیش خدا بهترین ماه است و روزهایش بهترین روزها و شبهایش بهترین شبها و ساعاتش بهترین ساعات.


- اعتکاف در ماه رمضان

الحدیث:

قال رسول الله (صلى الله علیه و آله):

اعتکاف عشر فى شهر رمضان تعدل حجتین و عمرتین. (3)

ترجمه: اعتکاف در یک دهه از ماه مبارک رمضان برابر با ثواب دو حج و دو عمره است.

توضیح:

در ایام و لیالى مقدسه‏اى، طبق روایات رسیده از ائمه معصومین (علیهم السلام) مستحب است که هر مسلمانى در صورت امکان دهه آخر ماه مبارک رمضان را در مسجد معتکف شود، که پیامبر اکرم(ص) در تمامى عمرش چنین می‏کرد.

 

 

 ماه رمضان

 

- تلاوت قرآن در ماه رمضان

بهترین اعمال در شبها و روزهاى ماه مبارک رمضان، تلاوت قرآن است. اگر چه تلاوت قرآن در تمام اوقات ثواب دارد، ولى چون قرآن در ماه رمضان نازل شده است، از اجر و ثواب ویژه‏اى برخوردار است چنانچه وارد شده:

الحدیث:

قال ابو جعفر (علیه السلام):

لکل شى‏ء ربیع و ربیع القرآن شهر رمضان (4)

ترجمه:

براى هر چیزى بهارى است و بهار قرآن رمضان است.


بنا بر این امتیازات قرآن به اعتبار نزولش در ماه رمضان از ماههاى دیگر بیشتر است.

 

الحدیث:

قال رسول الله (صلى الله علیه و آله):

من تلافیه آیة من القرآن کان له مثل اجر من ختم القرآن فى غیره من الشهور. (5)

ترجمه:

اگر کسى در این ماه یک آیه از قرآن تلاوت کند، ثوابش مثل کسى است که در غیر ماه رمضان یک ختم قرآن کرده است.


- افطارى و صدقه دادن در ماه رمضان

الحدیث:

قال الباقر (علیه السلام)

یا سدیر، هل تدرى اى لیال هذه؟ فقال له نعم. جعلت فداک ان هذه لیالى شهر رمضان فما ذاک؟ فقال له اتقدر على ان تعتق کل لیلة من هذه اللیالى عشر رقاب من ولد اسمعیل؟ فقال له سدیر بابى انت و امى لا یبلغ مالى ذاک، فما زال ینقص حتى بلغ به رقبة واحدة فى کل ذلک یقول: «لا اقدر علیه فقال له: افما تقدر ان تفطر فى کل لیلة رجلا مسلما؟ فقال له: بلى و عشرة فقال له (علیه السلام):

فذاک الذى اردت یا سدیر، ان افطارک اخاک المسلم یعدل عتق رقبة من ولد اسماعیل علیه السلام. (6)

 

ترجمه:

اى سدیر! آیا مى‏دانى چه شبهایى است این شبها؟ سدیر گفت:

بلى فدایت گردم این شبها شبهاى ماه رمضان است، مگر این شبها چگونه است؟ امام (علیه السلام) فرمودند: آیا قدرت دارى هر شب از این شبها ده بنده از فرزندان اسماعیل (ع) را آزاد کنى؟ پس سدیر عرض کرد: پدر و مادرم به فدایت، ثروتم کفاف نمى‏دهد، پس امام پیوسته تعداد بنده‏ها را کم کرد، تا رسید به یکى در تمام این ماه، سدیر گفت: قدرت ندارم پس امام(ع) به او فرمود: آیا قدرت ندارى هر شب یک مسلمان روزه‏دارى را افطار دهى؟ سدیر عرض کرد: بلى تا ده نفر را هم مى‏توانم افطارى بدهم، پس امام به او فرمود:

اى سدیر همان است که اراده کردى یعنى با افطارى دادن ده روزه‏دار به ثواب عتق و آزاد کردن ده بنده از اولاد اسماعیل (ع) نایل می‏گردى.


 

 ماه رمضان


 

توضیح:

خداوند انسان روزه‏دار را بر آنچه انفاق مى‏کند در خوردنیها و آشامیدنیها محاسبه نمى‏کند ولى در این امر «اسراف‏» نشود.

الحدیث:

عن ابى عبد الله علیه السلام:

من تصدق فى شهر رمضان بصدقة صرف الله عنه سبعین نوعا من البلاء. (7)

ترجمه:

هر کس در ماه رمضان صدقه‏اى بدهد خداوند هفتاد نوع بلا را از او دور می ‏کند.


پوستر یمن پیروز است با اتحاد (ینتصر الیمن بالتحالف)



ینتصر الیمن بالتحالف

الموت آل سعود

ینتصر الیمن بالتحالف        

اگر مردم یمن باهم تحاد داشته باشند می توانند در برابر توطئه های آل سعود به پیروزی برسند و انقلاب خود را مستحکم کنند وگرنه همان اتفاقی برای یمن رخ خواهد داد که برای مصر رخ داد.


شکست سعودی‌ها در جنگ 27 روزه

عربستان سعودی تن به آتش بس داد/شکست سعودی‌ها در جنگ 27 روزه

                شب گذشته عربستان سعودی بعد از 27 روز تجاوز نظامی به یمن اعلام آتش بس کرد. این حملات در حالی متوقف شد که سعودی‌ها در دستیابی به اهداف اصلی خود یعنی تضعیف و عقب راندن نیروهای مردمی شکست خوردند.                
عربستان سعودی تن به آتش بس داد/شکست سعودی‌ها در جنگ 27 روزه            

 عربستان سعودی 6 فرودین(7 آوریل) عملیاتی را با عنوان «طوفان قاطعیت» درپی پیشروی نیروهای ارتش و انصارالله در یمن و عقب نشینی نیروهای طرفدار عبد ربه هادی منصور رئیس جمهور فراری یمن در شهر عدن آغاز کرد.

10 کشور از جمله کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، ، الجزایر، اردن، ترکیه، مصر و سودان در این عملیات حضور داشتند و 185 جنگنده در حمله به یمن مشارکت کردند که 100 فروند آن سعودی، 30 جنگنده اماراتی، 15 جنگنده بحرینی، 15 جنگنده کویتی و 10 جنگنده قطری و 6 جنگنده مغربی بودند.

احمد العسیری در اولین نشست خبری به عنوان سخنگوی نیروهای متجاوز به یمن گفت: هدف از حملات نابودی حوثی‌ها و بازگرداندن حکومت «منصور هادی» در این کشور است.

سرانجام شب گذشته سعودی‌ها اعلام کردند که حملاتشان پایان یافته و مدعی شدند که عملیات طوفان قاطعیت به شکل موفقیت آمیز انجام شد.

عربستان نه تنها نتوانست منصور هادی را به یمن بازگرداند بلکه حتی نتوانست مانع پیشروی کمیته‌های مردمی در برابر نیروهای القاعده و طرفداران عبد ربه منصور هادی شود. ,   و اکنون بیش از 90 درصد یمن در دست حوثی ها است  گفتنی است  عدوا شود سبب خیر اگر خدا خواهد این اقدام جهالت آمیز عربستان ،جنگ نیابتی با گفتمان انقلاب اسلامی  یران بود که بشدت شکست خورد وموجب عمق بخشی و نفوذ  انقلاب اسلامی در منطقه انجامید

گفتنی است سازمان بهداشت جهانی آمار جدیدی از کشته‌ها و زخمی شدگان در یمن ارائه داد که بر اساس این آمار از آغاز تجاوز ائتلاف نظامی به رهبری عربستان به یمن تاکنون ۹۴۴ نفر شهید و ۳۴۸۷ نفر دیگر مجروح شده اند.

فردایک باردیگرارتش قهرمان ایران حماسه دیگری رادرسراسر ایران به نمایش می گذارد

 

امام خمینی(س) در پیامی در روز 26 فروردین 1358 فرمودند: «روز چهارشنبه 29 فروردین روز ارتش اعلام مى‏ شود. ارتش محترم در این روز در شهرستان هاى بزرگ با ساز و برگ به رژه بپردازند و پشتیبانى خود را از جمهورى اسلامى و ملت بزرگ ایران و حضور خود را براى فداکارى در راه استقلال و حفظ مرزهاى کشور اعلام نمایند.»

 

همزمان با به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی، ارتش رژیم شاهنشاهی که پیکره اصلی آن را جوانان برومند خانواده های مسلمان و اغلب مستضعف ایرانی تشکیل می داد، به ندای آسمانی رهبر انقلاب لبیک گفت و در نتیجه هم صدا و همراه با امت در براندازی رژیم ستمشاهی و ستیز بی امان با دشمنان داخلی و خارجی انقلاب برخاست و به عنوان نخستین بازوی توانمند نظامی انقلاب در جهت تحقق اهداف جمهوری اسلامی ایران تلاش های خستگی ناپذیر و مستمری را با فداکاری و ایثار و در ابعاد مختلف آغاز کرد.
پس از پیروزی انقلاب، در شرایطی که دشمنان کمین کرده انقلاب و به تبعیت از آنان دوستان نا آگاه، نغمه شوم و خطرناک انحلال ارتش را سرداده بودند و ارتش در حساسترین شرایط حیات خود قرار گرفته بود، امام امت(س) به عنوان بزرگترین حامی ارتش پای در میدان نهاد و نقشه شوم دشمنان انقلاب را نقش بر آب نمود و طی پیامی، با قاطعیت هرچه تمامتر، ضرورت حفظ ارتش را اعلام و در جهت انسجام، یکپارچگی و وحدت ارتش، فرمان تاریخی و مهمی را صادر فرمودند و روز 29 فروردین را روز ارتش نامگذاری کردند:

5دستاورد جدید نیروی زمینی ارتش قهرمان ایران رونمایی شد

به گزارش صد خبر ، صبح امروز چهارشنبه و در آستانه 29 فروردین ماه روز ارتش، نیروی زمینی ارتش از 5 دستاورد جدید خود در حوزه رزم زمینی با حضور امیر احمدرضا پوردستان فرمانده این نیرو رونمایی کرد.
                                                                                                                                                            
ادامه مطلب ...

اینفوگرافی نتیجه حج رفتن ایرانی ها...

مناسک حج برای به تصویر کشیدن اجماع بزرگ مسلمانان بسیار مهم است و شکی درآن نیست. اما این اهمیت تا کجاست؟ تاجایی که حجاج ایرانی هر توهین و هر جنایتی را بپذیرند؟ غیرتمان را زیر پا بگذارند؟

از همه این ها که بگذریم می بینیم وهابی های عربستان سعودی و خاندان آل یهود چگونه با پول هایی که از جیب همین زوار جمع می کنند، به کشور های مسلمان وحشیانه حمله و از تروریست ها حمایت می کنند.

اینفوگرافی نتیجه حج رفتن ایرانی ها

برای دریافت اندازه اصلی بر روی عکس کلیک کنید

مگر کعبه چیست؟ کعبه یک سنگ نشان است که ره گم نشود حاجی احرام دگر بندببین یار کجاست. وقتی تو کشورمون این همه جوون هستند که مشکل ازدواج دارند چرا این پول رو بریزیم تو جیب وهابی ها؟ چرا دست یک جوون رو نمیگیرم تا ایمانش کامل بشه؟ این رو خدا بیشتر می پسنده یا حج رفتن؟

پ,ن : دیشب گرسنه بود ، دختری که مُرد، چه آسان به خاک پس دادیمش و همسایه اش زیارتش قبول... دیشب از سفر رسید، مکه رفته بود!

یگان پدافند هوایی ارتش عربستان سعودی!!!


افسران - یگان پدافند هوایی ارتش عربستان سعودی!!!

تصویری دیده نشده از یگان پدافند هوایی ارتش عربستان سعودی!!!