کیمیای عدالت

سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی

کیمیای عدالت

سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی

عید سعید فطربر همگان مبارک

Image result for ‫سعید-فطر‬‎

با بازشدن درب های مصلای تهران به روی نمازگزاران سیلی از جمعیت برای اقامه نمازعید سعید فطر وارد این تجلی گاه با شکوه مومنان شدند.

- از همان ساعت های اولیه، حضور نمازگزاران در مسیرهای منتهی به مصلای تهران پرشور بود و بسیاری از شهروندان تهرانی بصورت خانوادگی درآیین عبادی نماز باشکوه عید سعید فطر شرکت کردند.
- شرکت های مترو و اتوبوسرانی شهر تهران از ساعت 5 صبح برای رفاه در تردد نمازگزاران به مصلای تهران مسافران مسیرهای منتهی به مصلا را بصورت رایگان انتقال می دادند.
- گروه های اورژانس و آتش نشانی شهر تهران از شب گذشته در مصلای تهران و مسیرهای اطراف آن استقرار یاقته بودند.
- صندوق هایی برای دریافت زکات فطریه در مسیرهای حرکت نمازگزاران به سمت مصلای تهران و خیابان های شهر تهران استقرار یافته بود.
- نظم و انضباط خاصی در مسیرهای منتهی به مصلای تهران حاکم شده و پلیس راهور تهران بزرگ با اجرای تمهیدات ویژه راهنمایی و رانندگی در مسیرهای منتهی به مصلای بر این نظم افزوده شده است.
-برای نمازگزارانی که با وسیله های نقلیه شخصی، خود را به مصلای تهران رسانند پارکینگ هایی برای آنان در نظر گرفته شده بود.
- ویژه برنامه های عید سعید فطر در مصلی تهران از ساعت 7 صبح با تلاوت آیات قرآن کریم شروع شد.
- مدیجه سرایی مداحان اهل بیت(ع) از دیگر ویژه برنامه های امروز مصلای تهران است و نماز باشکوه عید سعید فطر راس ساعت 8 صبح به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی آغازشده است.
- انبوه نمازگزاران در صف های طولانی و به هم پیوسته شانه به شانه نماز عید سعید فطر را به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی اقامه کردند.
- رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از اقامه نماز خطبه های نماز عید را ایراد فرمودند.

اوباما در مواجه با ایران مات شده است

اظهارات اوباما حتی برای فضای سیاسی داخل آمریکا نیز خریدار ندارد و مخالفان وی، او را به تخطی از راهبرد کدخدایی آمریکا متهم و اوباما را فریب‌خورده و مات شده در شطرنج با ایران می‌دانند.
اوباما در مواجه با ایران مات شده است
به گزارش افکارنیوز، رییس‌جمهور آمریکا بلافاصله بعد از اعلام توافق هسته‌ای بین ایران و ۵+۱ در مصاحبه‌ای تلویزیونی این امر را یک پیروزی بزرگ برای خود و دولتش قلمداد نمود. اوباما البته طی این چند روز بعد از توافق به‌طور مکرر ضمن تأکید مجدد بر این امر، آن را یک قدرت‌نمایی برای آمریکا و نشانه ابرقدرتی و کدخدایی آمریکا در جهان دانسته است. او حضور ایران در میز مذاکرات را به دلیل تأثیر تحریم‌های به‌اصطلاح فلج‌کننده‌ای دانست که از طرف آمریکا و شرکایش وضع شده است. البته اوباما همچنان بر روی میز بودن گزینه نظامی تأکید و اعلام کرد که همگان می‌دانند که اگر آمریکا اراده کند، این قدرت و توانایی را دارد که ارتش ایران را نابود کند؛ لیکن در حال حاضر ضرورتی به این امر احساس نمی‌کند.

آنچه ذکر شد مضمون کلام رییس‌جمهور آمریکا بود اما سؤال این است که آیا واقعیت چنین است؟

سابقه تاریخی نشان داده که آمریکا هیچ تعهد و تقیدی به رعایت حقوق بین‌الملل نداشته و ندارد. تجربه نشان داده اگر آمریکا قادر به انجام امری باشد، به سخن‌گویی اکتفا نکرده و حتماً اقدام خواهد کرد. آمریکا هرکجا که برای تأمین منافع خود احساس کرده باید از زور و قدرت نظامی استفاده نماید، دست به این کار زده و منتظر اخذ مجوز از مجامع بین‌المللی نشده است؛ هرچند این مجامع نیز، بیشتر ابزار دست این کشور هستند تا مدافع حقوق بین‌الملل. جنگ دوم خلیج‌فارس و حمله به عراق، دخالت نظامی در کشورهای مختلف، سرنگونی حکومت‌های مردمی در بسیاری کشورها ازجمله شیلی با استفاده از مزدوران نیابتی و... تنها نمونه‌هایی از اقدامات غیرقانونی و قلدرمآبانه آمریکا است. نمونه لیبی نمونه دیگری است که باید به آن اشاره نمود. حکومت قذافی در مقابل تهدید آمریکا و غرب، با ذلت تمام، تمام تجهیزات هسته‌ای کشورش را جمع‌آوری و به خارج از لیبی ارسال نمود به این امید که بتواند رضایت آمریکا را جلب نماید.

اکنون سؤالی که آقای اوباما باید پاسخ دهد این است که راهبرد اساسی آمریکا در برابر ایران چه بوده است؟ آیا آمریکا و غرب موافق فعالیت هسته‌ای ایران بوده‌اند؟ تجربه مذاکرات سال‌های ۸۲ تا ۸۴ و اظهارات نمایندگان سه کشور اروپایی که به نمایندگی از غرب و به‌طور خاص آمریکا با ایران مذاکره می‌کردند در دسترس همگان قرار دارد. آن‌ها با این مطلب که ایران حتی کمتر از انگشتان یک دست، سانتریفیوژ داشته باشد، مخالفت ورزیدند. در دولت کنونی آمریکا، اوباما به‌طور صریح اعلام کرد که هدف آمریکا برچیدن تمام پیچ و مهره‌های صنعت هسته‌ای ایران است.

در تمام این سال‌ها آمریکا از روی میز بودن گزینه نظامی سخن گفته است لیکن این تهدیدات مورد بی‌اعتنایی مطلق ایران قرار گرفته و ایران برخلاف لیبی، نه‌تنها تجهیزات هسته‌ای خود را جمع‌آوری و بار کشتی نکرده بلکه روز به روز بر کمیت و کیفیت تجهیزات و تأسیسات خود افزوده و امریکا نیز هیچ‌گاه جرئت و جسارت استفاده از توان و قدرت نظامی خود را نداشته تا همگان بنا به ادعای اوباما؛ شاهد نابودی ارتش ایران باشند! اکنون می‌توان قضاوت کرد چه کسی از موضع خود عدول کرده است؟ ایران یا آمریکا؟ اگر در داخل کشور ایران به تیم مذاکره‌کننده کشورمان انتقاداتی وارد می‌شود این مسئله به معنای پیروز دانستن حریف نیست بلکه اعتراض داخل ایران به این معنا است که چرا به حریفی که در حال موت و احتضار است امتیازاتی داده شده که بتواند رجزخوانی کند. اگر اوباما حتی وجود یک سانتریفیوژ را در ایران پذیرفته باشد، یک شکست بزرگ را پذیرفته و اکنون که بیش از شش هزار سانتریفیوژ، آب‌سنگین اراک، صادرات اورانیوم غنی‌شده ایران در بازارهای بین‌المللی و... را پذیرفته است چگونه از موضع پیروز میدان مذاکره سخن می‌گوید؟ البته این اظهارات اوباما برای فضای سیاسی داخل آمریکا نیز خریدار ندارد و مخالفان وی، او را به تخطی از راهبرد کدخدایی آمریکا متهم و اوباما را فریب‌خورده و مات شده در شطرنج با ایران می‌دانند.

بنابراین صرف‌نظر از این که در داخل ایران مراجعی که باید در خصوص توافق برجام تصمیم‌گیری نمایند (مجلس شورای اسلامی، شورای عالی امنیت ملی، شورای نگهبان و...) این توافق را تصویب یا رد کنند، آنچه آمریکا پذیرفته و امضا نموده، شاهدی بر افول ابرقدرتی و هژمونی آمریکا است. اکنون این مبادی قانونی در داخل ایران هستند که باید مشخص نمایند این مقدار امتیاز گیری از آمریکا برای یک توافق کافی است یا این که مطلوب ایران بالاتر از این حد و میزان است. خوب است آقای اوباما این رجزخوانی را نگه دارد تا اگر این توافق در داخل کشور ایران تصویب نشد، مشخص شود آیا آمریکا توان تعرض به ایران را دارد یا خیر و نابودی ارتش و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران پیشکش!

چکیده متن فارسی توافق ایران و ۱+ ۵ منتشر شد
















مقدمه و مفاد عمومی

    جمهوری اسلامی ایران و گروه ۱+۵ (چین، فرانسه، آلمان، فدراسیون روسیه، انگلیس و ایالات متحده، و نماینده عالی اتحادیه اروپایی در امور خارجی و سیاست امنیتی)، در مورد این برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) تصمیم گیری نمودند. این برجام بازتاب یک فرآیند گام به گام بوده و مشتمل بر تکالیف متقابل به نحو مندرج در این سند و پیوست های آن است که قرار است توسط شورای امنیت مورد تایید قرار گیرد.

    اجرای کامل این برجام موجب حصول اطمینان از ماهیت صرفا صلح آمیز برنامه هسته ای ایران خواهد شد.

    ایران مجددا تائید می‌کند که هیچگاه و تحت هیچ شرایطی در پی سلاح های هسته ای، تولید و یا به دست آوردن آنها نخواهد بود

بقیه در ادامه مطلب

ادامه مطلب ...

مذاکرات هسته‌ای در وین دوباره تمدید می‌شود

به گزارش شبکه تلویزیونی ان اچ کی، دیپلمات های ایران و شش قدرت جهان تاکید کردند گفتگوهایشان پس از مهلت مقرر نیز ادامه خواهد داشت. آنها در تلاش هستند به توافق نهایی درباره برنامه هسته ای ایران دست پیدا کنند.
مذاکرات هسته‌ای در وین دوباره تمدید می‌شود
نمایندگانی از ایران و پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد بعلاوه آلمان، در وین پایتخت اتریش در حال گفتگو هستند. روز گذشته نیز وزرای امورخارجه این کشورها به استثنای وزرای خارجه روسیه و چین در وین جلسات دیگری برگزار کردند. این گفتگوها یک روز پیش از پایان مهلت مقرر انجام شد. جان کری وزیر امورخارجه آمریکا پیش از ملاقات با همتایانش از انگلیس و فرانسه و آلمان با محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه ایران دیدار کرد. به گفته جان کری ، همچنان مسائل حل نشده ای باقی مانده است و نباید به علت عامل زمان، از مذاکرات خارج شد. تحلیلگران معتقدند این سخنان نشان می دهد جان کری با تمدید کوتاه مدت مذاکرات موافق است. ظریف نیز گفته است مذاکره کنندگان تا هروقت لازم باشند در وین باقی خواهند ماند. دو طرف درباره بازرسی ازمراکزی اختلاف نظر دارند که گمان می رود ایران در آنجا به ساخت تسلیحات هسته ای مشغول باشد. یکی دیگر از مسائل مناقشه آفرین، رفع تحریمهای تسلیحاتی ایران است.

دیدار رروحانی و پوتین

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری میران، رییس جمهور کشورمان که برای شرکت در اجلاس مشترک گروه بریکس و سازمان همکاری‌های شانگهای به روسیه سفر کرده، در ابتدای دیدار با رییس جمهور روسیه، روابط تهران و مسکو را در دو سال گذشته، روابطی رو به جلو توصیف کرد و ابراز امیدواری کرد با اراده سیاسی که در طرفین وجود دارد، این روابط در همه زمینه‌ها رو به جلو باشد.

حجت‌الاسلام روحانی هدف خود را از دیدار با ولادیمیر پوتین، ایجاد هماهنگی‌های لازم در موارد مورد علاقه طرفین اعلام کرد.

در جریان دیدار رییس جمهور کشورمان با پوتین، روحانی از تلاش‌های روسیه در مذاکرات هسته‌ای تشکر کرد.

مذاکرات تا ۳ روز دیگر تمدید شد






















مذاکرات هسته ای ایران و ۱+۵ تا روز جمعه تمدید شد.

به گزارش گروه اعزامی مهر به وین، اتحادیه اروپا برای ادامه روند اجرای برنامه اقدام مشترک و در پی به جمع بندی نرسیدن مذاکرات ایران و ۱+۵ ، اجرای این قانون را برای سه روز دیگر تمدید کرد.

طبق قوانین اتحادیه اروپایی و همچنین محدودیت های قانونی هیات های غربی برای ادامه اجرای تعهداتشان در برنامه اقدام مشترک ژنو ،اجرای این برنامه سه روز دیگر تمدید شد.
این قانون پیش ازاین هم هفت روز یعنی تا هفتم جولای تمدید شده بود.

قدس 94باشکوه تراز هرسال

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران، رژیم صهیونیستی با هدف ضربه زدن به جنبش مقاومت حماس و حذف آن از سرزمین‌های اشغالی به منطقه غزه یورش برد و زن و مرد و پیر و جوان را به خاک و خون کشید.‌


مقاومت ساکنان محدود، محصور و مظلوم غزه با دستان خالی مقابل نظامیان صهیونیست به ملت‌های عرب زبان نشان داد که می‌توان با توکل به خدا، عزم و بردباری، زورگویان عالم را به خاک زبونی و مذلت نشاند.

هر حرکت آزادی‌بخش و ضد‌استکباری در جهان آثار و برکاتی دارد که در گذر زمان مشخص می‌شود، از این رو پیروزی انقلاب اسلامی در ایران روح تازه‌ای به کالبد گروهای مقاومت در خاورمیانه بخشید به طوری‌که تابوی شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی در دو میدان جنگ ۳۳ روزه و ۲۲ روزه در هم شکست.

حماس در فلسطین و حزب الله در لبنان از جمله گروه‌های مقاومت در منطقه هستند که با تأسی از ملت ولایتمدار ایران ضربه‌های مهلکی به اعتبار رژیم صهیونیستی در جهان زدند و ماهیت ضدبشری، اشغالگری و جنایتکار آن را بر همگان روشن کردند.

ملت‌های مسلمان بعد از غلبه حزب الله و حماس بر رژیم صهیونیستی فهمیدند که کمی عِده و عُده تأثیری بر نتیجه پایداری و حق طلبی آن‌ها ندارد از این رو در مصر، تونس و لیبی توانستند دیکتاتورهای زمان را از اریکه قدرت به زیر بکشند.

نوار غزه در جنوب‌ غربی‌ سرزمین‌های‌ اشغالی فلسطین، با مساحتی بیش از ‌۳۶۰‌ کیلومتر مربع‌ واقع شده و یک‌ میلیون‌ و۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد. این باریکه‌ هم مرز با مصر، فلسطین و ساحل‌ مدیترانه است‌. رژیم صهیونیستی با محاصره دریایی و زمینی این منطقه باعث شد که تنها راه ارتباطی این منطقه با دنیای خارج، تنها گذرگاه رفح، در مرز مشترک با مصر باشد.


هفتم دی ماه ۸۷ روز حمله رژیم صهیونیستی به غزه و آغاز عملیات سرب گداخته علیه مقاومت بود. این رژیم باور داشت طی یک دوره کوتاه ۷ تا ۱۰ روزه می‌تواند جریان مقاومت را از بین ببرد یا آنکه آن را تا حد زیادی تضعیف کند به طوری‌که توانایی مخالفت با طرح‌های اسرائیلی، آمریکایی را نداشته باشد اما پس ۲۲ روز مفتضحانه از نوار غزه مجبور به عقب نشینی شد.

فضیلت و اعمال شب قدر


 

فضیلت و اعمال شب قدر

 

 

از پیامبر گرامی اسلام (ص) نیز نقل است: از خداوند به دور باد و نفرین بر کسی که به شب قدر برسد و زنده باشد، اما آمرزیده نشود.

 

"انس بن مالک" از پیامبر (ص) نقل کرده که فرمودند: ماه مبارک به شما رو آورده است و در این ماه شبی است که برتر از هزار ماه است و هر کس از فیض شب قدر محروم گردد، از تمام خیرات بی‌نصیب مانده است و محروم نمی‌ماند از برکات شب قدر، مگر کسی که خویشتن را محروم کرده است.

 

از امام باقر (ع) نیز درباره به وجود آمدن شب قدر نقل است: که اگر خداوند کارهای مؤمنان را چند برابر نکند به سر حد کمال نمی‌رسند، اما از راه لطف کارهای نیکوی آن‌ها را چند برابر می‌فرماید تا کاستی هایشان جبران شود.

بر این اساس، راز سعادتمند شدن انسان‌ها در شب قدر، عمل اختیاری صالحی است که با عنایت خداوند، برکت یافته و چند برابر می‌شود.

 

ادامه مطلب ...

برد مقتدرانه والیبالیست های ایرانی مقابل روسیه

برد مقتدرانه والیبالیست های ایرانی مقابل روسیه
تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدار خود مقابل روسیه با اقتدار به پیروزی رسید تا هشتمین برد خود را در لیگ جهانی ثبت کند.

هفته هشتم لیگ جهانی والیبال از ساعت 21 امشب با برگزاری مسابقه والیبال بین تیم های ایران و روسیه آغاز شد. تیم ملی والیبال ایران پیش از این با هفت برد و 15 امتیاز بعد از آمریکا و لهستان در رده سوم جدول گروه B قرار داشت. روسیه هم بدون برد در قعر جدول بود. هر دو تیم به پیروزی در این دیدار نیاز داشتند. روسیه نمی‌خواست به دسته دوم لیگ جهانی سقوط کند و به دنبال پیروزی بر ایران بود. ایران هم برای حفظ شانس صعود خود به مرحله نهایی مسابقات باید در دو بازی مقابل روسیه به پیروزی می‌رسید.

روسیه در شرایطی بحرانی پا به تهران گذاشت. ورنوکوف سرمربی این تیم بعد از 10 باخت متوالی در لیگ جهانی استعفا داد. کریمکین دستیارش جای او را روی نیمکت گرفت. آن ها در این مسابقه میخایل‌اف مشهور را به دلیل بیماری در اختیار نداشتند. در عوض موزرسکی ستاره سال های اخیر والیبال جهان را بار دیگر به خدمت گرفته بودند.

سالن والیبال آزادی تهران از 2 ساعت قبل از مسابقه پر از تماشاگر شده بود. تماشاگران بعد از ورود تیم ملی والیبال به سالن و هنگام گرم کردن به شدت تیم ملی را تشویق کردند.

تیم ملی والیبال ایران با لباس سفید مقابل آبی پوشان روسیه به میدان رفت.

شهرام محمودی، میلاد عبادی پور، میرسعید معروف، سیدمحمد موسوی، عادلا غلامی، مجتبی مرزاجانپور و مهدی مرندی ترکیب تیم ایران را در شروع دیدار تشکیل می دادند. در روسیه هم موزرسکی، ولویچ، سیوژلف، ساوین، کولودینسکی، اسمولیار و اوبموچف به میدان رفتند.

ست نخست: 25-21 ایران

هیچ یک از دو تیم دوست نداشتند در این دیدار بازنده باشند. هر دو تیم کار را محکم آغاز کردند. روسیه به کمک اسپک‌های خوب ساوین در چند امتیاز ابتدایی پیش افتاد اما این برتری زیاد دوام نداشت. بازی هماهنگ تیم ملی والیبال با نمایش خیره کننده از میرزاجانپور و دفاع جانانه سید محمدموسوی ایران را پیش انداخت. روسیه در این مسابقه از سرویس‌های ریسکی بهره می‌برد و همین موضوع آمار اشتباه‌های این تیم را افزایش می‌داد. ایران با اختلاف چهار امتیاز پیش افتاده بود. بر خلاف انتظارها موزرسکی از پست سرعتی به پشت خط رفته بود و با قامت بلندش به خوبی اسپک می‌زد. بازی خوب سیوژیلف اختلاف امتیازها را کاهش داد.

وقتی اختلاف برتری ایران به عدد یک رسید کواچ وقت استراحت گرفت. عادل غلامی مثل همیشه یکی از موثرترین مهره‌های تیم ایران بود. شاگردان کواچ روی سرعت و توپ‌های کوتاه خیلی بهتر از حریف بودند. در این ست بالاخره امیر غفور پس از چهار بازی به میدان رفت. مهدوی هم به میدان رفت تا دو تعویض تیم ایران کامل شود. مجتبی میرزاجانپور با پروازهای طلایی‌اش همچنان موفق ترین مهاجم تیم ایران بود. ملی‌پوشان ایران با اختلاف 2 امتیاز برتری به پایان ست نخست نزدیک می شدند. تیم ملی والیبال ایران ست نخست بازی را 25 بر 21 به سود خود تمام کرد.

ست دوم : 25 - 21 ایران

در آغاز ست دوم مسابقه هم برتری از آن تیم ایران بود. روسیه تقریبا با همین ترکیب بازیکنان قهرمان المپیک شده بود اما حالا در شرایط بحرانی نمی‌توانست پایاپای ایران پیش برود. آنها خیلی زود 3 امتیاز عقب افتادند. این برتری امتیاز حاشیه امنی را برای بازیکنان ایران پدید می‌آورد. شهرام محمودی به خوبی با استفاده از دفاع روی تور حریف امتیاز می‌ساخت. ایران در توپ گیری بسیار بهتر از حریف کار می کرد. عادل غلامی و محمود موسوی در پست سرعتی کاملا بر دفاع روی تور روسیه چیره شده بودند. در مقابل ساوین سعی داشت تا از کارهای ترکیبی بیشترین بهره را ببرد. دریافت‌های صحیح و پاس‌های بی‌نقص معروف اجازه نمی‌داد تا دفاع روسیه کارایی لازم را داشته باشد.

شهرام محمودی ستاره تیم ایران در این مسابقه بود. کریمکین سرمربی روس‌ها حرفی برای گفتن نداشت. اسپک‌های موزرسکی به راحتی دریافت می‌شد. در ست دوم نیز روسیه حرفی برای گفتن نداشت. ملی پوشان ایران با امتیاز 25 بر 21 ست دوم بازی را هم بردند.

ست سوم: 25- 21 ایران

روسیه هر چه در توان داشت برای برتری در آغاز ست سوم گذاشت. ولویچ و موزرسکی تلاش زیادی می‌کردند تا با دفاع موثر مانع از عبور اسپک‌های تیم ایران شوند. در مقابل سرعتی‌های باهوش ایران هم بارها آنها جارا می‌گذاشتند. موزرسکی با تمام توان اسپک می‌زد اما در انتهای زمین تیم ایران توسط عبادی پور دریافت می‌شد. دو تیم پایاپای پیش می‌رفتند. شهرام محمودی یکی از بهترین شب‌هایش را پشت سر می‌گذاشت. او از تمامی پاس‌های معروف امتیاز می‌ساخت. تماشاگران حاضر در سالن به پایکوبی مشغول بودند. بر خلاف بازی‌های قبل گوینده مدام از آن ها نمی‌خواست که با ایجاد سر و صدا برای حریف مشکل ساز شوند. ایران به تدریج در ست سوم هم برتری خود را بر حریف تحمیل می‌کرد. روسیه با اختلاف 3 امتیاز وقت استراحت فنی دوم در این ست را واگذار کرد.

بازیکنان ایران در این مسابقه یک نمایش خوب و منطقی و بی‌نقص ارائه دادند. عادل غلامی مثل همیشه یکی از بهترین‌های ایران بود که بدون نوسان بازی کرد و در مقابل آسمان خراش های روسیه پرواز های تماشایی داشت. دنیس بیریکوف هم برای روس‌ها به میدان رفت. اگرچه او خوب سرویس می‌زد اما نمی‌توانست روسیه را به بازی برگرداند. تیم ملی والیبال ایران با اقتدار ست سوم مسابقه را هم با امتیاز 25 بر 21 به سود خود تمام کرد.

بدین ترتیب تیم ملی والیبال ایران با نتیجه 3 بر صفر و امتیازهای ( 25-21، 25-21 و 25-21) پیروز این میدان شد. ملی پوشان ایران در آخرین بازی از دور مقدماتی این مسابقات از ساعت 21 باید برای چهارمین بار به مصاف روسیه بروند.

کانون اصلی مذاکرات هسته‌ای

یک منبع دیپلماتیک تاکید کرد که نشست های وزرا در قالب‌های مختلف اکثرا بر شرایط لغو تحریم‌ها علیه ایران، متمرکز شده است.

به گزارش تسنیم، یک منبع دیپلماتیک که در مذاکرات هسته ای شرکت داشته، در مصاحبه با خبرگزاری تاس روسیه تایید کرد که نشست های وزرا در شکل های مختلف، به طور غالب متمرکز بر شرایط لغو تحریم هایی است که علیه ایران اعمال شده است. تحریم ها در مرکز توجه خواهد بود.

وزرای خارجه فرانسه، آلمان، انگلیس و چین قرار است امروز پنج شنبه به مذاکرات هسته ای ایران در شهر وین ملحق شوند. جان کری وزیر خارجه آمریکا و محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران پیش از در شهر وین حضور یافته اند.

تدابیر محدودکننده که توسط آمریکا و اتحادیه اروپا معرفی شده اند، پس از آنکه آژانس بین المللی انرژی اتمی پایبندی ایران به همه تعهدات خود را تایید کند، لغو خواهد شد. البته توافقنامه لوزان ناقص است و سایر مسائل مربوط به تحریم ها از جمله اینکه سرعت لغو تحریم ها چگونه خواهد بود و مکانیسم بازگشت تحریم ها در صورتی که ایران توافقنامه را نقض کند، نیاز به هماهنگی بیشتری خواهد داشت.

یک منبع ارشد دیپلماتیک ایران نیز به تاس گفته است که اگر مدیران کل سیاسی سئوالاتی داشته باشند، کارشناسان خیلی سریع به روند خواهند پیوست. علاوه بر این، کارشناسان برای حل و فصل نکات مورد اختلاف تلاش خواهند کرد.

روند هماهنگی برای نگارش پیش نویس توافقنامه پیش از این کامل شده است. یک منبع آگاه در یکی از هیات های مذاکره کننده به خبرنگاران ایرانی گفته است که پیش نویس با پرانتزهایی که منعکس کننده مسائل مورد اختلاف است به مدیران کل سیاسی ارائه شده است.

پس از آنکه مدیران کل سیاسی کار بیشتری را بر روی متن توافقنامه انجام دادند، سند پیش نویس به وزرای خارجه ارائه خواهد شد. ضرب الاجل دستیابی به توافق جامع هسته ای بین ایران و قدرت های جهانی تا ۷ جولای (سه شنبه ۱۶ تیر) تمدید شده است.

خبرنگار آمریکایی: ما هم بودیم مرگ بر آمریکا می گفتیم!

یک خبرنگار آمریکایی که به تازگی از سفر ایران به کشورش بازگشته در گزارشی به تشریح دلایل نفرت مردم ایران از دولت آمریکا پرداخته و نوشته است: شعار مرگ بر آمریکا مرا ناراحت می کند، چون جزیی از آمریکا هستم، ولی خاستگاه این شعار ملت ایران، جنایات آمریکا و متحدان آن علیه ایران است.
خبرنگار آمریکایی: ما هم بودیم مرگ بر آمریکا می گفتیم!
به گزارش جهان به نقل از مشرق، جان اسوارز خبرنگار آمریکا که به تازگی به ایران سفر کرده است در گزارشی می نویسد: برای برخی از آمریکایی ها سخت است درک کنند چرا دولت اوباما تا این اندازه مصمم است با ایران برسر قابلیت هسته ای اش به توافق برسد، با توجه به اینکه تظاهرات عظیم ایرانی ها دائما شعار "مرگ بر آمریکا" سر می دهند. من می دانم که این شعار مرا ناراحت می کند، چون جزئی از آمریکا هستم و به شدت مخالف مرگ خودم هستم. اما اگر از تاریخچه واقعی مان با ایران آگاه شوید، متوجه خواهید شد خاستگاه و منشاء این نفرت و انزجار از کجاست. آنها دلایل قابل فهمی برای عصبانیت و ترس از ما دارند (کارهایی که اگر به عنوان مثال نروژ با ما کرده بود، باعث می شد به خیابان ها آمده و شعار مرگ بر نروژ سر دهیم) اگر ما هم جای مردم ایران بودیم شعار مرگ بر آمریکا می دادیم. متاسفانه، نه تنها آمریکا و متحدان شان اقدامات وحشتناکی علیه ایران انجام داده اند، بلکه حتی به اندازه کافی مبادی آداب و با نزاکت نیستیم که آنها را بیاد بیاوریم.


پل رویترز

کاخ سفید: توافق هسته‌ای قابل دسترس است

کاخ سفید می‌گوید رسیدن به توافق هسته‌ای بین ایران و شش قدرت جهانی موسوم به گروه P5+1 قابل دسترس و نزدیک است.

به گزارش پرس تی وی، با ادامه‌ی مذاکرات بین نمایندگان ایران و گروه 1+5 در وینِ اتریش، جاش ارنست، معاون مطبوعاتی کاخ سفید روز دوشنبه به خبرنگاران گفت توافق نهایی «نزدیک است.»

وی افزود «همچنان برخی از موضوعات حل نشده» وجود دارد و تائید کرد مذاکرات تا بعد از ضرب‌الاجل تعیین‌شده (10 تیر) ادامه خواهد داشت.

ارنست گفت: «مذاکره‌کنندگان ما برای رسیدن به توافق نهایی پس از ضرب‌الاجل در وین خواهند ماند.»

به گفته‌ی او برخی از مسایل «تا 36 ساعت آینده حل نخواهد شد» و به زمان بیشتری نیاز دارد.

با این حال، جان کری، وزیر خارجه امریکا دیروز گفت هنوز «خیلی زود است» درباره‌ی رسیدن به توافق احتمالی قضاوت کنیم.

وی در دیدار با یوکیو آمانو، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، گفت: «ما همچنان سرگرم کار هستیم، و هنوز برای هر قضاوتی زود است.»

در همین حال، خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام بلندپایه امریکایی با اشاره به اصرار غرب مبنی بر دسترسی به سایت‌های نظامی ایران، گزارش داد امریکا خود به هیچ کشوری اجازه نمی‌دهد به سایت‌های نظامی ایالات متحده دسترسی یابد.

این مقام امریکایی افزود: «هر کشوری اهداف متعارف و اسراری دارد که مایل نیست آن را به اشتراک گذارد.»

وی با این حال گفت اگر «در چارچوب این توافق، آژانس معتقد باشد که به دسترسی نیاز است و برای آن دلیل داشته باشد، آن‌گاه روندی وجود دارد که شرایط این دسترسی را فراهم می‌کند.»

این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران همواره اتهام تلاش برای دست یابی به سلاح هسته‌ای را قویا رد کرده و می‌گوید به بازرسان آژانس اجازه نمی‌دهد از مراکز نظامی کشور بازدید کنند.

گفت‌وگوی ظریف و کری در وین، 6 تیر 1394

 

ایران و شش قدرت جهانی شامل آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه و چین به اضافه آلمان در حال گفت‌وگو برای رسیدن به توافق نهایی هستند. 

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران صبح دوشنبه «طبق برنامه» وارد تهران شد تا با مقامات ایرانی درباره روند مذاکرات گفت‌وگو کند.

ظریف عصر یکشنبه مذاکرات دو جانبه و فشرده‌ای را به ترتیب با وزرای خارجه انگلیس و آمریکا، مسئول  سیاست خارجی اتحادیه اروپا ، وزرای خارجه آلمان و فرانسه و معاون وزیر خارجه چین در وین داشت.

از ردیف جلو راست: محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه، سمت چپ: علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران؛ ردیف پشت سمت چپ: حسین فریدون، دستیار ویژه‌ی رئیس جمهور . (عکس از خبرگزاری ایلنا)

 

ظریف امروز به همراه علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و حسین فریدون، دستیار ویژه‌ی رئیس جمهور، برای ادامه مذاکرات وارد وین شد.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه هم امروز وارد وین شود.

به گزارش خبرنگار پرس تی‌وی، قرار است ظریف پیش از ظهر امروز به وقت محلی با جان کری و احتمالا ساعت 14 به وقت محلی (16:30 به وقت تهران) نیز با لاوروف دیدار کند.

برد شیرین غیورمردان والیبال ایران مقابل لهستان

تیم های ملی والیبال ایران و لهستان در هفته هفتم لیگ جهانی والیبال از ساعت 21 امروز (جمعه) در ورزشگاه 12هزار نفری آزادی تهران به مصاف هم رفتند.

از بازی های گروه B لیگ جهانی والیبال در هفته هفتم تیم های ایران و لهستان از ساعت 21 امروز در سالن 12 هزار نفری آزادی به مصاف هم رفتند. در این بازی تیم ملی والیبال ایران با ترکیب سعید معروف، محمد موسوی، شهرام محمودی ، میلاد عبادی پور ، عادل غلامی و مهدی میرزاجانپور بازی را آغاز کرد.

تیم لهستان هم با ترکیب نواکوفسکی ، جاکوب زاروسک ، بینیک ، کوبیاک و متیوس میکا به میدان رفت.

جعفر علی از بحرین و اندرسون کاکادور از برزیل نیز به ترتیب به عنوان داور اول و دوم قضاوت این مسابقه را برعهده دارند.

تیم ملی والیبال ایران با پیراهن های قرمز در برابر سفید پوشان لهستان در این دیدار به میدان رفته است. «شانریت» دبیرکل کنفدراسیون والیبال آسیا نیز به عنوان ناظر و نماینده ویژه فدراسیون جهانی والیبال در این مسابقه حاضر است.

ست اول : ایران 25 - لهستان 21

دو تیم در آغاز مسابقه نمایش پایاپایی داشتند. بازی تماشایی شهرام محمودی از پشت خط اما سرانجام تیم ایران را پیش انداخت . این درحالی بود که بازیکنان لهستان در جو پر شور و حال ورزشگاه نمی توانستند خوب سرویس بزنند و بیش از آنکه امتیاز بگیرند، سرویس خراب می کردند. در مقابل بازیکنان ایران نمایشی تماشایی در سرویس داشتند. عادل غلامی هم در دفاع روی تور کاملا موثر بود. با این حال آنتیگا مربی جوان تیم لهستان برنامه تاکتیکی ایران را در کارهای ترکیبی پیش بینی کرده بود . هر قدر حملات ایران از کناره ها به امتیاز بدل می شد، اما از میانه زمین با دفاع مستحکم حریف روبرو می شد.

با این حال ایران برتری سه امتیازی خود را تا پایان وقت استراحت دوم حفظ کرد. در ادامه، بازی خوب لهستان به ویژه کاپیتان این تیم ، فاصله را به یک امتیاز کاهش داد اما تیم ایران با بازی خوب بازیکنانش در نهایت توانست ست اول را با امتیاز 25 به 21 به سود خود به پایان برساند.

میرزاجانپور در اواخر این ست دچار افت فشار شد و از بازی بیرون رفت. کواچ دست به تعویض زد و معروف را بیرون کشید . تاکتیکی که جواب داد و پاسهای بلند مهدوی روند کار را به سود ایران پیش برد.

ست دوم : ایران 23 - لهستان 25

تیم ملی والیبال لهستان در یک بازی نزدیک و نفس گیر توانست ست دوم را به نفع خود به پایان ببرد تا هر دو تیم یک ست را به نفع خود داشته باشند و بازی حساس تر شود.

لهستانی ها که نمی خواستند تسلیم شوند ست دوم را مقتدرانه آغاز کردند و خیلی زود سه امتیاز پیش افتادند. لهستان با بازی خوب کوبیاکو و بینیک در دفاع روی تور بهتر از ایران کار می کرد و رافایل روژک که در این مسابقه جانشین کورک شده بود، با حملات قدرتی خود دریافت های ایران را از کار می انداخت. با این حال لهستانی ها هنوز نمیتوانستند در جو سالن 12 هزار نفری آزادی خوب سرویس بزنند. اشتباه های مکرر آنها در سرویس و نقش آفرینی خوب شهرام محمودی سرانجام در امتیاز 9 کار را به تساوی کشاند. ایران در حملات کناری موفق بود. محمد موسوی مثل همیشه غیرتی بازی می کرد. تک دفاع او روی تور بارها سرعتی های حریف را از کار انداخت. ایران سرانجام در امتیاز 14 از حریف پیش افتاد. برتری که زیاد دوام نیاورد. دو تیم پایاپای هم پیش می رفتند. جاکوب ژاروسک سرانجام یکی - دو سرویس موثر برای لهستان زد. اعتراض لهستانی ها به داوری مسابقه در ست دوم هم ادامه داشت. نیمکت مربیان لهستان حتی به تذکر ناظر مسابقه هم توجهی نداشت. میلاد عبادی پور با گرفتن یک امتیاز سرویس مستقیم موجب تهییج دوباره تماشاگران شد. کوبیاک بدون تردید بهترین بازیکن لهستان در این ست بود که یک تنه و با هوشمندی برای تیمش امتیاز می گرفت. در ادامه داور حتی پس از تقاضای ویدیو چک هم به رای مشکوک خود در برخورد معروف به تور اصرار داشت و همین موضوع سبب اعتراض کواچ شد. دو تیم تا امتیاز 23 مساوی پیش رفتند، اما هوشمندی لهستانی ها در دریافت و حملات موثر آنها از پشت خط سرانجام موجب شد این تیم در آستانه پیروزی قرار بگیرد. کواچ وقت استراحت گرفت، اما یک دفاع خوب موجب شد تا ایران ست دوم مسابقه را با امتیاز 25 بر 23 به حریفش واگذار کند.

ست سوم: ایران 21 - لهستان 25

تیم ملی والیبال لهستان باز هم در یک بازی نزدیک یک ست را به نفع خود به پایان برد تا تماشاگران پرشور داخل سالن به همراه میلیونها ایرانی ست چهارم را با حساسیتی بیش از پیش به نظاره بنشینند.

لهستانی ها ست سوم را هم مقتدرانه آغازکردند. هر چه از روند بازی می گذشت به نظر، بازیکنان این تیم بیشتر به جو سالن آشنا می شدند. آنها بر خلاف ست نخست بازی، خوب سرویس می زدند. بازی خوب و موثر بینیک و ژاروسک خیلی زود لهستان را سه امتیاز پیش انداخت. اما بازی خوب و موثر عادل غلامی در دفاع روی تور و حملاتی سرعتی اجازه نمی داد اختلاف امتیازها زیاد شود. هرچقدر عبادی پور خوب سرویس می زد دریافت کننده های حریف به خوبی دریافت را انجام می دادند. وقت استراحت فنی دوم با اختلاف دو امتیاز به سود لهستان تمام شد. تماشاگران دیگر جوش و خروش شروع مسابقه را نداشتند. به همین دلیل گوینده سالن از اواسط ست سوم مسابقه از آنها می خواست که همچنان با حرارت تیم ایران را تشویق کنند و هنگام زدن سرویس حریف با ایجاد سر و صدا کار را برای لهستانی ها سخت کنند. فرهاد قائمی و عبادی پور سعی داشتند تا با حملات قدرتی و اسپک های محکم خود تیم را به بازی برگردانند. ایران 3 امتیاز از لهستان عقب افتاده بود. کواچ ، مهدوی را جای معروف به میدان فرستاد تا تیم ایران در سرویس و حمله با تنوع بیشتری کار کند، اما حتی این تغییر نیز جواب نداد. لهستانی ها خوب سرویس می زدند و این موضوع کار را برای تیم ایران سخت می کرد. شهرام محمودی موثر ترین مهاجم ایران بود که نمی گذاشت اختلاف امتیازها زیاد شود. لهستان روی حملات سرعتی براحتی امتیازمی گرفت. آنها اختلاف امتیازهای خود را بیشتر کردند. لهستان با امتیاز 25 بر 21 ست سوم بازی را هم برد و حداقل یک امتیاز از این مسابقه را برای خود قطعی کرد.

ست چهارم: ایران 25 - لهستان 16

تیم ملی والیبال ایران در ست چهارم با یک بازی محکم و مقتدرانه، شکست در دو ست قبلی را به بهترین شکل ممکن جبران کرد و با اختلاف 9 امتیاز حریف قدرتمند خود را شکست داد.

تیم ملی والیبال ایران در ست چهارم سر شوخی نداشت. بازیکنان ایران نمی خواستند به هیچ قیمتی در برابر هزاران هوادار حاضر در سالن تسلیم شوند. شهرام محمودی به خوبی قدر پاس های کوتاه معروف را می دانست و مثل یک بازیکن سرعتی حمله می کرد. موسوی هم با جایگیری مناسب خط دفاعی حریف را فریب می داد. درحالی که گوینده سالن مدام از تماشاگران می خواست با تشویق های بی امان تمرکز بازیکنان حریف را در ارسال سرویس بهم بزنند، تیم ایران با اختلاف چهار امتیاز وقت استراحت فنی نخست را برد. عبادی پور در این بازی مثل یک بازیکن کارکشته و با تجربه اسپک می زد. ایران با اختلاف چهار امتیاز پیش افتاده بود و دفاع مستحکم غلامی نمی گذاشت فاصله کم شود. غلامی یکی از ستاره های بی چون و چرای این میدان بود. مجتبی میرزاجانپور نیز در این ست به میدان آمده بود و اسپک های قدرتی تاکتیک های هجومی ایران را تقویت می کرد. بازیکنان ایران در ست چهارم مسابقه واقعا غیرتی بازی می کردند و نمایش آن ها بی نقص بود. شاگردان کواچ اختلاف امتیاز را به عدد 7 افزایش دادند. تا آنتیگا مجبور شود وقت استراحت بگیرد. اما انگار موتور تیم ایران تازه روشن شده بود. کواچ همچنان با هیجان بازی را دنبال می کرد. کوبیاک اما تنها بازیکنی بود که همچنان بارقه هایی از امید را برای تیمش زنده نگه می داشت. ایران به راحتی و با برتری مطلق ست چهارم بازی را با امتیاز 25 بر 16 به سود خود تمام کرد.

حالا همه منتظر ست نفس گیر پنجم هستند.

ست پنجم: ایران 15 - لهستان 11

تیم ملی والیبال ایران سرانجام در یک ست حساس و پرتنش بر حریف قدرتمند خود غلبه کرد و پیروز مسابقه شد. بازی در این ست بارها با اعتراضات عجیب مربی تیم لهستان متوقف شد، اما این اعتراضات در نهایت برای این تیم نتیجه ای نداشت.

عذاب وجدان باعث خودکشی خلبان عربستانی شد بادیدن کشتارکودکان یمن به دستورمسولین عربستان

محمد عمر العنزی خلبان عربستانی که در حملات هوایی علیه یمن شرکت کرده بود، پس از مشاهده تصاویر و ویدیوهایی که در آنها اجساد متلاشی شده کودکان یمنی به نمایش گذاشته شده بود، دچار عذاب وجدان شده و خودکشی کرد.

به گزارش پایگاه خبری یمنی پرس، شبکه تلویزیونی المستقله به نقل از منابع قابل اعتماد در دیوان پادشاهی سعودی این خبر را پخش کرد.

به گفته المستقله، خلبان العنزی قبل از خودکشی نامه ای برای دوستانش ارسال کرد و طی آن تاکید کرد: جنگ در یمن یک جنایت بزرگ علیه انسانهای بی دفاع و بیگناه است.

وی در نامه خود افزود: ما اسلام را فراموش کردیم و مجبور شدیم در کنار خلبانان مسیحی و یهودی خون مسلمانان را به زمین بریزیم . محمد بن سلمان (جانشین ولیعهد و فرزند شاه سعودی و وزیر دفاع عربستان) ما را وارد یک نبرد از پیش شکست خورده کرده است .

العنزی در ادامه نامه خود آورده است: نمی دانم ما چرا باید منافع کشور خود را به دستور آمریکا و یهودیها در معرض خطر قرار دهیم. محمد بن سلمان حکومت را در اختیار گرفته و کشور را به سوی یک بحران فراگیر پیش می برد.

العنزی نوشت: من در برابر خود برای رهایی راهی جز مرگ نمی بینم . اگر زنده بمانم مرا وادار خواهند کرد تا بار دیگر در کشتار مردم بی گنان یمن مشارکت کنم .

از ششم فروردین آغاز تجاوز عربستان به یمن تاکنون بیش از 10 هزار یمنی که شمار زیادی از آنها را کودکان و زنان تشکیل می دهند، کشته شده اند.

عربستان و 9 کشور عربی دیگر به جز عمان از ششم فروردین حملات هوایی و دریایی علیه گروه مقاومت مردمی یمن را آغاز کردند و تاکنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها و مدارس و حتی منازل مردم این کشور را بمباران کرده اند که در اثر آن بیش از 10 هزار یمنی از جمله صدها زن و کودک کشته شده اند.

به عقیده بسیاری از کارشناسان، جنایات عربستان در یمن نسخه دیگری از رویکرد و رفتار رژیم صهیونیستی در غزه است.