کیمیای عدالت

سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی

کیمیای عدالت

سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی

روزنامه اصلاح طلب: صادق، غضنفر، ندا و دیگران!

 

سید محمدصادق خرازی، دیپلمات کهنه کار و با سابقه ای که در یک سال گذشته به واسطه تاسیس حزب نسل دوم اصلاحات موسوم به (ندای ایرانیان) نامش بیش از پیش بر سر زبان ها افتاده است در جدیدترین گفتگوی خود با هفته نامه مثلث از اصلاح‌طلبانی که گرا به دشمن می‌دهند؛ نام برده و اظهار داشت: «من اصلاح‌طلبی که نمادش خارج از کشور باشد و پول بگیرد را قبول ندارم. اینکه بروند و اتهام بزنند و بدوبیراه بگویند و شانتاژ کنند را قبول ندارم.کسانی را یادم است که در دورانی که سفیر بودم با خارجی‌ها مذاکره می‌کردند و به دشمن گرا می‌دادند؛ من آن‌ها را به‌عنوان اصلاح‌طلب قبول ندارم.لیستشان را هم دارم و اگر قرار باشد روزی ارائه دهم، ارائه خواهم داد. منتها به سیستم امنیتی نخواهم داد و اگر بخواهم بدهم به مردم ایران ارائه می‌دهم کهبدانید این آقا در دوره اصلاحات با فلان مقام ارشد اروپایی یا فرانسوی یا فلان مقام ارشد آمریکایی پنهان مذاکره کرده و گرا داده است. ما این را قبول نداریم. اگر قرار باشد این‌طور باشد پس حکومت شاه را بیاوریم. اگر قرار بر این باشد که ما ته زمین هستیم و خیلی از ما لایق‌ترها وجود دارند. کسانی که در هاروارد و جاهای دیگر خوب درس‌خوانده‌اند و با تمام نهادهای آمریکایی و اروپایی هم کانکشن دارند. اگر قرار به وابستگی باشد آن‌ها بهتر از ما می‌توانند.»

اما مطرح شدن این موضوع در این برهه زمانی که اصلاح طلبان به شدت به دنبال وحدت آن هم برای انتخابات پیش روی مجلس هستند، واکنش تند برخی از افراد اصلاح طلب را به دنبال داشت.

عبدالله رمضان‌زاده، قائم‌مقام حزب منحله مشارکت و سخنگوی دولت اصلاحات، در صفحه شخصی خود نوشت: «به نظر شما لیست دیپلمات‌های قاچاقچی نسخ خطی کتاب‌های قدیمی در جیب کیست؟!» تصویر بالا هم تیتر عجیب روزنامه اصلاح طلب برای ایشان است!

ﺳﺎﻟﺮﻭﺯ ﺷﻬﺎﺩﺕ ﺍﻣﯿﺮ ﺳﺮﻟﺸﮑﺮ ﺧﻠﺒﺎﻥ ﻋﺒﺎﺱ یاد آور چه پیامی است؟

ماجرای حمله به محل اختفای «رجوی» توسط شهید بابایی
 سرلشکر شهید «عباس بابایی» خلبان با کفایت نیروی هوایی ارتش، چهره نام‌آشنای رزمندگان 8 سال دفاع مقدس و یار وفادار فرماندهان قرارگاه‌های عملیاتی است، که تا هنگام شهادت، بیش از 60 مأموریت جنگی را با موفقیت کامل به انجام رساند؛ وی به خاطر لیاقتی که در دوران فرماندهی پایگاه شکاری اصفهان از خود نشان داد؛ به درجه سرهنگی ارتقاء یافته و به سمت معاون عملیات نیروی هوایی ارتش منصوب شد.

ایمان به خدا، روحیه شهادت‌طلبی، شجاعت، ایثاری و مجاهدتی که شهید بابایی در طول سال‌های دفاع مقدس از خود به نمایش گذاشت، همچون برگ زرینی بر تارک نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران می‌درخشد. او با بیش از 3000 ساعت پرواز عملیاتی، قسمت اعظم عمر خویش را در پروازهای عملیاتی و یا قرارگاه‌ها و جبهه‌های جنگ در غرب و جنوب کشور سپری کرد. بیا ن برخی از  خاطرات وی از زبان نزدیگان:

 

هراس از کبر و غرور

عباس از کبر و غرور فوق‌العاده هراس داشت. به یاد دارم زمانی که فرمانده پایگاه اصفهان بود برای دیدن ما به قزوین آمد و چون ما در همان ایام برنامه تعزیه‌خوانی داشتیم، او هم طبق معمول در برنامه تعزیه‌خوانی شرکت کرد. در این تعزیه او در نقش یک سوار عرب ظاهر می‌شد که باید سوار اسب می‌شد و دور یکبار میدان گشت می‌زد. عباس لباس آن مرد را پوشید و سوار بر اسب به صحنه آمد، اما بعد از چند لحظه از اسب پیاده شد، فوراً خودم را به او رسانیدم و گفتم چرا از اسب پیاده شدی؟ با عصبانیت گفت: من سوار اسب نمی‌شوم چون بعد از سوار شدن بر اسب برای یک لحظه احساس کردم غرور مرا گرفت.

خلاصه عباس از اسب پیاده شد و این نقش را به صورت پیاده اجرا کرد، او که یک سرهنگ خلبان و فرمانده پایگاه هشتم شکاری بزرگترین پایگاه نیروی هوایی بود، از غروری که ممکن بود به علت سوار شدن بر اسب بر او مستولی شود، اینطور وحشت داشت.

راوی: مرحوم حاج اسماعیل بابائی- پدر شهید

   ادامه مطلب ...

بازگشت نخست وزیر دولت فراری یمن به عدن

 بنابراعلام منابع فرودگاهی، خالد بحاح نخست وزیر و معاون رئیس جمهور فراری یمن روز شنبه وارد عدن در جنوب این کشور شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بنابراعلام منابع فرودگاهی، خالد بحاح نخست وزیر و معاون رئیس جمهور فراری یمن روز شنبه وارد عدن در جنوب این کشور شد.

این منبع اعلام کرد بحاح روز شنبه با یک هواپیمای نظامی سعودی از ریاض وارد عدن شد.

با پیشروی شیعیان حوثی در یمن، عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن و اعضای دولت وی اواخر مارس به ریاض گریختند.

پس از چهار ماه جنگ علیه حوثی ها، نیروهای حامی هادی توانستند کنترل عدن را به دست گیرند. بحاح بالاترین مقام یمنی است که پس از اعلام خبر بازپس گیری این شهر بندری در نیمه ژوئیه، به عدن بازگشته است.

برخی از اعضای دولت نیز برای آرام کردن اوضاع شهر و بازسازی تأسیسات زیربنایی که به شدت از درگیری های مسلحانه آسیب دیده اخیرا وارد عدن شده اند.    

نتانیاهو: بیشتر کشورهای منطقه گفتند که از توافق ایران وحشت زده اند

نتانیاهو: بیشتر کشورهای منطقه گفتند که از توافق ایران وحشت زده اند/ مخالفت مردم امریکا با توافق در حال افزایش است

هاآرتص نوشت: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل می گوید مخالفت های افکار عمومی آمریکا با توافق نامه هسته ای ایران در حال افزایش است.
به گزارش نامه نیوز، این روزنامه اسرائیلی آورده است: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل بر این باور است که از دو هفته پیش که توافق نامه هسته ای بین ایران و قدرت های جهانی در روز 14 ژوئیه در وین حاصل شد، مخالفت ها در آمریکا با آن افزایش داشته است.
نتانیاهو در گفتگو با خبرنگاران در دفتر خود در بیت المقدس اعلام کرد: «هرچه بیشتر از مفاد این توافق نامه آگاه می شوید مخالفت ها با آن را افزایش می دهید.»
او همچنین گفت:‌ «هرچه مردم بیشتر از جزئیات آن آگاه می شوند بیشتر با آن مخالفت می کنند. این موضوع درباره افکار عمومی آمریکا نیز صدق می کند. بحث ها درباره این توافق در آمریکا اهمیت فراوانی دارد و می توانیم شاهد تغییر رویکرد افراد در این باره باشیم.»
نخست وزیر اسرائیل از یک سو از بسیاری از شهروندان در اسرائیل، آمریکا و اروپا که دیدگاه او را درباره توافق نامه هسته ای رد می کنند و ادعاهای او را نادیده می گیرند، ناامید شده است. گاهی اوقات این گونه به نظر می رسد که او با دیوار حرف می زند. از سوی دیگر،‌ او از این حقیقت دلگرم کننده آگاه است که شمار دیگری از شهروندان آمریکایی از جمله دموکرات ها و افرادی که در رسانه های لیبرال حضور دارند و همواره از منتقدان نخست وزیر اسرائیل بودند، درباره توافق هسته ای ایران دچار تردید شده اند و حتی در برخی موارد مخالفت های خود را با آن اعلام کرده اند.
نتانیاهو همه توان خود را بر کنگره آمریکا متمرکز کرده و امیدوار است مخالفان توافق نامه هسته ای بتوانند اکثریت لازم را به دست آورند. او در عین حال تأکید می کند هر گونه تصمیم گیری در کنگره تصمیم مردم آمریکا و به نفع این کشور خواهد بود.
او گفت: «اگر این توافق در کنگره تصویب نشود، بزرگترین خطر مرتبط با تبدیل شدن ایران به کشوری که طی ده سال در آستانه هسته ای شدن قرار می گیرد، از بین خواهد رفت.»
نتانیاهو بر این باور است او تنها کسی نیست که همچنان می تواند مانع از تصویب توافق هسته ای ایران شود. او می گوید به تلاش های خود برای متوقف کردن روند تصویب توافق نامه هسته ای ادامه و حتی فعالیت های خود را در این زمینه افزایش خواهد داد.
نخست وزیر اسرائیل تصریح کرد: «این توافق نامه تهدیدی برای موجودیت ما محسوب می شود از این رو تسلیم نمی شویم . اگر به سبب فعالیت های ما نبود ایران مدت ها پیش می توانست به یک سلاح هسته ای دست یابد.»
او همچنین گفت طی دو هفته گذشته با شماری زیادی از رهبران جهان درباره توافق هسته ای ایران گفتگو کرده است. او چند روز پیش نیز با فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه گفتگو کرد.
نتانیاهو گفت: «دیگر تنها موضوع اسرائیل مطرح نیست. افرادی وجود دارند که یهودی نیستند و حتی از حامیان اسرائیل نیز نیستند اما توافق هسته ای را مشکلی برای منطقه و جهان می دانند. بیشتر رژیم های عرب منطقه از طریق همه کانال ها به من اعلام کردند نه تنها با توافق هسته ای ایران مخالفند بلکه از آن وحشت زده شده اند.»
نخست وزیر اسرائیل در گفتگوی تلفنی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه درباره توافق هسته ای ایران ابراز نگرانی و اعلام کرد حتی اگر تهران به مفاد توافق نامه هسته ای پایبند باقی بماند، این توافق طی 10 تا 15 سال سبب فرار هسته ای ایران می شود و اگر ایران مفاد توافق نامه هسته ای را نقض کند این مدت زمان حتی کمتر می شود.
این در حالی است که کرملین با صدور بیانیه ای اعلام کرد پوتین از توضیحات نتانیاهو درباره توافق هسته ای متقاعد نشده است.
بر اساس این بیانیه، پوتین به نتانیاهو گفت که این توافق سبب ارائه «تضمین هایی قاطع» در این باره خواهد شد که برنامه هسته ای ایران صلح آمیز است. این بیانیه می افزاید توافق نامه هسته ای «تأثیری مثبت بر امنیت و ثبات در خاور میانه (غرب آسیا) خواهد داشت.»
باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و اعضای بلندپایه دولت او طی دو هفته گذشته تأکید کرده اند توافق نامه هسته ای سبب مسدود شدن همه راه های پیش روی ایران برای دست یابی به سلاح هسته ای می شود. نتانیاهو با این ایده کاملا مخالف است و می گوید این توافق دو راه پیش روی ایران برای ساخت سلاح هسته ای قرار می دهد.

دعوت اوباما برای حمایت عمومی از توافق هسته ای

رئیس جمهور آمریکا در کنفرانسی تلفنی از حامیان خود خواست تا حمایت از توافق هسته ای ایران را افزایش دهند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتد پرس، «باراک اوباما» در این کنفرانس از حامیان خود خواست، به کنگره آمریکا برای جلب حمایت نمایندگان از توافق اتمی با ایران فشار بیاورند. از سوی دیگر گزارش‌هایی نیز از آغاز تلاش جدید از سوی کاخ سفید برای کسب حمایت اکثریتی، منتشر شده است.

باراک اوباما، در کنفرانسی تلفنی با هزاران نفر از حامیان خود، که کاخ سفید آن را ترتیب داده بود گفت: «شما باید فعالیت بیشتری بکنید، صدایتان رساتر باشد، بیشتر سهیم شوید و به اطلاعاتتان بیافزایید.»

اوباما می‌گوید توافق اتمی با ایران «بسیار خوب است و ما باید از آن سرافراز باشیم.»

«جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید نیر در رابطه با این اقدام اوباما گفت: «هزاران نفر از نمایندگان گروه‌های بزرگ» در کنفرانس تلفنی رئیس‌جمهوری ایالات متحده حضور داشتند.

در عین حال دولت آمریکا درصدد است تلاش‌ها را برای کسب حمایت بیشتر مردم و نمایندگان کنگره از توافق اتمی با ایران افزایش دهد.

جمهوری‌خواهان که از اکثریت در هر دو مجلس نمایندگان و سنا برخوردار هستند، به طور عمده‌ای با توافق جامع با ایران، مخالفت کرده‌اند.

با این همه از آنجایی که رئیس‌جمهوری در صورت نرسیدن مخالفان به دو سوم کل نمایندگان، قادر به وتوی رای مخالف آنهاست، هنوز اجرایی شدن نهایی توافق در آمریکا، با خطر فوری و خیلی جدی روبه‌رو نیست.

هشدار سرلشکر فیروزآبادی به قطر، عربستان و ترکیه

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: داعش حاکمیت بر کشورهای اسلامی را می‌خواهد و ترکیه، عربستان و قطر در این راستا مستثنی نیستند و کمک و حمایت از این تروریست‌های تکفیری دیر یا زود امنیت آنها را نیز تهدید می‌کند.

به گزارش تسنیم، سرلشکر سید حسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح طی سخنانی با بیان اینکه داعش حاکمیت بر کشورهای اسلامی را می‌خواهد و ترکیه، عربستان و قطر در این راستا مستثنی نیستند، گفت: کمک و حمایت از این تروریست‌های تکفیری دیر یا زود امنیت آنها را نیز تهدید می‌کند.

وی افزود: اشتباهی که دولت ترکیه در روزهای اخیر مرتکب شد و به نام حمله به تروریست‌های داعش، کردهای مخالف داعش را که در برابر داعش مقاومت می‌کردند مورد حمله قرار داد؛ راه‌های دسترسی تروریست‌های تکفیری را به مرزهای ترکیه تسهیل می‌کند.

سرلشکر فیروزآبادی اقدام دولت ترکیه در حمله به کردهای مخالف داعش را یک اشتباه راهبردی دانست و تأکید کرد: ما نسبت به دوستان کشور بزرگ همسایه ترکیه هشدار می‌دهیم محاسبات داعش آرمان‌های خیالی ترکیه را نیز در بر می‌گیرد.

عضو شورای امنیت ملی کشور گفت: دولت ترکیه، عربستان و قطر روی هم پیمانی با داعش برای خود حساب باز نکنند؛ داعش حاکمیت بر کشورهای اسلامی را می‌خواهد و ترکیه و عربستان و قطر مستثنی نیستند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پایان خاطر نشان کرد:دولت ترکیه بایستی نسبت به ملت خود نگران رفتار شیطانی تکفیری‌ها و دشمنی تاریخی صهیونیست‌ها و آمریکا که در پشت داعش فعال هستند، باشد.

امپراطوری عربستان سعودی در سراشیبی سقوط قرار دارد/ احمد شهید با واقعیت اسلام مشکل دارد

امپراطوری عربستان سعودی در سراشیبی سقوط قرار دارد/ احمد شهید با واقعیت اسلام مشکل داردمحمد باقری در گفت و گو با خبرنگار سیاسی میزان در مورد انتشار اسنادی مبنی بر دریافت رشوه توسط احمد شهید از عربستان سعودی برای ارائه گزارشهای جهت دار علیه ایران اظهار کرد: احمد شهید فردی مغرض است که نه فقط با جمهوری اسلامی ایران بلکه با واقعیت اسلام مشکل دارد بنابراین گزارشهای خود را با کینه توزی نسبت به حکومتی که قوانین خود را برمبنای اسلام ناب محمدی تبیین و تصویب می کند، ارائه می دهد.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی افزود: عربستان سعودی نیز که برای تخریب چهره جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی سرمایه گذاری می کند نماد استکبار بوده که ضد کشورهایی که مذهب رسمی آنها شیعه است، فعالیت می کند ضمن اینکه عمق فاجعه در مورد تخریب چهره تشیع توسط عربستان سعودی بیشتر از اسنادی است که ویکی لیکس ارائه داده است.
حزب کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: این برای ما مشخص بود که احمد شهید با پشتوانه مالی  به ارائه گزارشهای جهت دار علیه ما اقدام می کرد اما آنچه مسلم است امپراطوری عربستان سعودی با انجام این قبیل اقدامات بیش از پیش در سراشیبی سقوط قرار گرفته است و تاریخ مصرف آنها قبل تر از اینها تمام شده است بنابراین ایران باید تدابیری بیاندیشد که حکومت وهابیون در عربستان سعودی ریشه کن شود تا بتوانیم قبله واحد مسلمانان جهان را با آرامش زیارت کنیم.
عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس تصریح کرد: مکه ومدینه متعلق به مسلمانان جهان بوده و ما آن را جدا از حکومت مستبد عربستان سعودی می دانیم بنابراین ما باید ملاحظاتمان را نسبت به حکومت وهابیون به گونه ای تغییر دهیم که در سالهای آینده شاهد سقوط آنها باشیم البته این نکته لازم به ذکر است که ایجاد حکومت مردم سالاری دینی تنها راه نجات ملت عربستان سعودی از سلطه وهابیان است.

پروازهای حج، اول شهریور آغاز می‌شود

به گزارش نامه نیوز، جلسه‌ای با حضور رحمت‌الله مه‌آبادی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور، حسین اسفندیاری مشاور اجرایی مدیرعامل، منوچهر سپاسی سرپرست ستاد حج شرکت فرودگاه‌های کشور و مدیران ‌کل و مسئولان حج فرودگاه‌هایی که پروازهای حج تمتع از را انجام می‌دهند برگزار شد.

رحمت‌الله مه‌آبادی در این نشست گفت: امسال پروازهای حج تمتع از 19 فرودگاه کشور با همکاری سه شرکت هواپیمایی ایران‌ایر(هما)، شرکت هواپیمایی ماهان و شرکت هواپیمایی سعودی از تاریخ اول شهریور انجام خواهد شد.

در ادامه این جلسه، چند نمونه از پوشش‌های مخصوص طراحی‌شده برای همکاران فرودگاهی که قرار است به‌عنوان راهنما و پاسخگوی سوالات حجاج در ترمینال فرودگاه‌ها حضور یابند، رونمایی شد.

امسال زائران سرزمین وحی از فرودگاه‌های اردبیل، ارومیه، اصفهان، اهواز، بندرعباس، بوشهر، تبریز، تهران، رشت، زنجان، زاهدان، ساری، شیراز، کرمان، کرمانشاه، گرگان، مشهد، همدان و یزد به مکه مکرمه و مدینه منوره اعزام خواهند شد.

"مرگ از هر سو البغدادی را احاطه کرده است"

"مرگ از هر سو البغدادی را احاطه کرده است"

فرمانده عملیات ویژه آمریکا تاکید کرد، مرگ از هر سو ابوبکر البغدادی، رهبر داعش را محاصره کرده و به همین دلیل هم وی به دنبال وارثی برای حکومت تروریستی خود است.
به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، ژنرال جوزف ووتول، فرمانده عملیات ویژه آمریکا در همایشی امنیتی در کلورادو گفت: ابوبکر البغدادی، رهبر داعش تلاش می‌کند در انتخاب جانشین خود انعطاف پذیری نشان دهد و خبرها از زخمی شدن وی که از حدود چند ماه قبل منتشر شده است تا به امروز تایید نشده‌اند.
ووتول گفت، سایه مرگ بر سر بغدادی و نزدیکانش سایه افکنده و هر آن احتمال کشته شدن آنها می‌رود و به همین دلیل برای خود جانشین‌هایی تعیین می‌کند.
وی در عین حال تاکید کرد، البغدادی در هیچ حمله هوایی زخمی نشده است و هنوز زنده و در شرایط جسمی خوبی است و دائما از سوریه به عراق و بالعکس سفر می‌کند.
در همین راستا روزنامه نیویورک تایمز آمریکا نوشت: البغدادی تصمیم گرفته است با رسیدگی و نظارت گسترده بر فعالیت‌های نمایندگان و فرماندهان منطقه‌ای خود از ادامه روند کنونی فعالیت‌های داعش پس از مرگ خود اطمینان حاصل کند.

لیبرمن: نتانیاهو مثل سگ فقط "واق واق" می کند

لیبرمن: نتانیاهو مثل سگ فقط "واق واق" می کند
در یکی از شدید ترین انتقاد ها علیه نخست وزیر فعلی رژیم صهیونیستی، آویگدور لیبرمن وزیر امور خارجه سابق کابینه نتانیاهو ، او را به سگی تشبیه کرد که فقط واق واق می کند.

لیبرمن در مصاحبه با روزنامه اسراییلی" یدیوت آحرنوت" با انتقاد از سیاست نتانیاهو در قبال ایران گفت بهترین راه برای جلوگیری از هسته ای شدن ایران، برکناری نتانیاهو از قدرت است.

به گزارش عصر ایران، لیبرمن با اشاره به اینکه نتانیاهو ثابت کرد توانایی جلوگیری از توافق بد بین ایران و گروه ۱+۵ را ندارد، او را به سگی تشبیه کرد که فقط واق واق می کند اما حمله نمی کند.

لیبرمن گفت:" نتانیاهو قادر به حل مساله هسته ای ایران نیست. این مساله برای او خیلی بزرگ است. اگر می خواهید حمله کنید باید حمله کنید فقط حرفش را نزنید. نتانیاهو مثل سگی است که فقط واق واق می کند اما حمله نمی کند."

لیبرمن افزود:" ما وقتی درباره همه گزینه های روی میز حرف می زنیم دیگر هیچ کس ما را جدی نمی گیرد و حالا هم (بعد از توافق) وقتی ما در این باره صحبت می کنیم همه به ما می خندند. لیبرمن افزود که نتانیاهو با تکرار تهدیدگزینه نظامی علیه ایران ، آن را به ابتذال کشاند و از کارایی انداخت.

لیبرمن با حمله به توافق هسته ای اخیر بین ایران و گروه ۱+۵ مدعی شد این توافق بد زمینه یک مسابقه تسلیحاتی را در خاورمیانه فراهم خواهد کرد و با رشد اشتها و گستاخی ایران ، این کشور را تبدیل به ابرقدرت منطقه می کند.

او گفت پس از این توافق کشورهای ترکیه، مصر و عربستان هم تلاش خواهند کرد برای ایجاد موازنه در برابر ایران ،هسته ای شوند.

وزیر امور خارجه سابق اسراییل در ادامه بار دیگر با حمله به نتانیاهو سیاست های او را در قبال توافق هسته ای زیر سوال برد و گفت:" برای مقابله با برنامه هسته ای ایران باید سازنده و مصمم باشیم و نشان بدهیم که قادریم تصمیمات و گزینه های سخت را به مورد اجرا بگذاریم، نتانیاهو آدم این کارها نیست.

پس از توافق اخیر هسته ای بین ایران و گروه ۱+۵ افراد و گروه های مختلفی از چپ و راست با انتقاد از نتانیاهو از او خواسته اند به دلیل این افتضاح در کارنامه سیاسی اش از نخست وزیری استعفا دهد.

نتانیاهو در دو سال گذشته بیشترین تلاش ها را برای جلوگیری از توافق هسته ای انجام داد اما در همه تلاش های خود ناکام ماند و از نظر بسیاری از ناظران توافق اخیرهسته ای در حکم انزوای کامل دولت اسراییل و شخص نتانیاهو است.

اسراییل و عربستان ناچار به پذیرش توافق هسته‌ای ایران هستند

یک استاد روابط بین‌الملل گفت:عربستان و اسرائیل؛ راهبردهای متصل به یکدیگر دارند اما در نهایت مجبورند مقابل توافق هسته‌ای کوتاه بیایند.
به گزارش نامه نیوز، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در خصوص واکنش کشورهای عربی نسبت به توافق هسته‌ای گفت: هم برخی از کشورهای عربی منطقه خاورمیانه و هم اسرائیل دوست نداشتند که ایران و گروه 1+5 به توافق هسته‌ای دست یابند.

وی با اشاره به اظهارت رئیس سابق سازمان اطلاعات و امنیت عربستان مبنی بر حمله کشورهای عربی بدون کمک آمریکا به ایران اظهار داشت: هر وقت اسرائیل و برخی از کشورهای عربی به سرکردگی عربستان از رفتار ایران عصبانی بوده‌اند، شک نکنید که اقدام ایران درست بوده است.

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی با بیان اینکه عربستان و رژیم صیهونیستی هم‌اینک در اوج عصبانیت هستند‏، تصریح کرد: عربستان بیشترین منافع اقتصادی، و اسرائیل بیشترین منافع راهبردی را در پی تحریم و در تنگنا قرار گرفتن کشورمان به دست آوردند.

فلاحشت‌پیشه در پاسخ به این سوال که آیا مخالفان منطقه‌ای ایران به توافق تن می‌دهند؟ خاطرنشان کرد: معتقدم هم عربستان و هم اسرائیل؛ راهبردهای متصل به یکدیگر دارند اما در نهایت مجبور هستند کوتاه بیایند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجالس هفتم و هشتم ادامه داد: اوباما دو سال پیش به ملک عبدالله یادآوری کرده بود که ایران واقعیت و قدرتی در منطقه است که این قدرت را باید به رسمیت شناخت.

وی با بیان اینکه اگر اتحاد و انسجام در کشور باشد و بتوانیم به بهترین نحو توافق را به پیش ببریم، توان ایران افزایش می‌یابد‏، ابراز داشت: اجرای توافق می‌تواند موجب افزایش قدرت ایران در منطقه شود.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با یادآوری اینکه نتانیاهو بیش از هر کس دیگری تاوان توافق هسته‌ای را خواهد پرداخت‏، بیان کرد: هم‌اینک طرح عدم کفایت ائتلاف نتانیاهو به مجلس اسرائیل داده شده است و وی به شدت تحت فشار است زیرا بسیاری در اسرائیل معتقدند نتانیاهو با اتخاذ سیاست‌های افراط‌گرایانه و سیاه به مذاکرات، فرصت‌های اسرائیل را از بین برده است.

فلاحت‌پیشه یادآور شد: بعد از اعلام توافق برجام نیز نخست وزیر اسرائیل ضعیف‌تر شده و از جایگاه ضعف برخورد می‌کند.

استاد روابط بین‌الملل دانشگاه علامه طباطبایی در پاسخ به این سوال که توافق هسته‌ای ایران به چه میزان در حل بحران‌های منطقه‌ای کمک کند؟ عنوان کرد: راهبرد جمهوری اسلامی ایران همواره مبتنی بر ثبات و ایجاد آرامش در منطقه است، ولی رژیم صیهونیستی و عربستان راهبردشان را بر ایجاد بحران و بی‌ثبات‌سازی منطقه شکل داده‌اند.

فلاحت‌پیشه با بیان اینکه توافق هسته‌ای راهبرد مبتنی بر ثبات ایران در منطقه را تقویت می‌کند‏، تاکید کرد: توافق هسته‌ای می‌تواند راهبرد بحران‌سازی را از بین ببرد و بی‌تردید فعال‌تر شدن دیپلماسی منطقه‌ای و رایزنی شخص آقای ظریف می‌تواند به حل مشکلات منطقه کمک کند.

سقوط شهر «عدن» کذب است/ عدن برای مردم یمن به منزله کودک برای مادر

به گزارش نامه نیوز، یکی از اعضای جنبش انصارالله یمن با اشاره به تحولات شهر «عدن» یمن اظهار داشت: اخبار مربوط به سقوط شهر عدن اخباری تحریف شده است و دشمنان یک سری اخبار غیرواقعی در خصوص پیروزی‌هایشان منتشر می‌کنند تا شکست‌های سیاسی و نظامی خود را در یمن بپوشانند.

«سید صادق شرفی» در خصوص وضعیت یمن گفت: دشمن در جنگ علیه یمن با بمباران این کشور، جنایت‌های زیادی را در حق مردم یمن مرتکب شد، همچنین در این جنگ انبارهای مواد غذایی هم هدف بمباران‌ها قرار گرفت. البته دشمن در جنگ یمن شکست‌های بزرگی را متحمل شده و تعدادی از پایگاه‌های دشمن در اراضی اشغال شده «جیزان»، «نجران» و «عسیر» سقوط کرده است.

وی که با خبرنگار ابنا گفتگو می‌کرد افزود: متمرکز شدن سیاسی و رسانه‌ای دشمنان بر روی مساله استان عدن در راستای ایجاد یک پیروزی های دروغین برای پوشاندن شکست حمله به یمن در همه جوانب سیاسی و نظامی است.

عضو حرکت انصارالله یمن، جنگ بر ضد این کشور را شکست خورده دانست و افزود: مزدوران دشمن در اکثر جبهه‌هایی که در مناطق مختلف جغرافیایی یمن باز کرده‌اند، شکست‌های سنگینی خورده‌اند.

سید صادق شرفی تصریح کرد: به کسانی که می‌گویند عدن سقوط کرده، می‌گوییم که هیهات که این شهر سقوط کند، عدن برای مردم یمن همچون کودکی برای مادر است و هیهات که مادر از کودک خود دست بکشد، یمن عدن را ترک نمی‌کند و یمنی‌ها اجازه نمی‌دهند که حتی یک ذره از خاک عدن هم اشغال شود.

وی با بیان اینکه کذب بودن اخبار رسانه‌های دروغگو بالاخره مشخص می شود، تاکید کرد: آن‌ها به دنبال پاک کردن صفحات سیاه جنایت دشمنان هستند. آنها با نشر اخبار دروغین می‌خواهند به جهان بگویند که اهدافشان در جنگ علیه یمن محقق شده است.

عضو حرکت انصارالله در خصوص نتیجه جنگ یمن خاطرنشان کرد: اگر این جنگ ده‌ها سال هم ادامه داشته باشند، به نتیجه نمی‌رسد. یمن مستقل می‌ماند و این کشور با گام های ثابت به سوی استقلال درهمه جوانب حرکت می‌کند. یمنی‌ها خودشان یمن آینده را می‌سازند و هیچ قدرتی در جهان نمی‌تواند این کار را انجام بدهد.