اسکورت بمب‌افکن‌های روسیه توسط جنگنده‌های ایرانی!

به گزارش افکارخبر،بمب افکن‌های توپولف Tu-22M، Tu-95MS و Tu-160 دامنه وسیعی از موشک و بمب های هدایت شده و هدایت نشده فراوانی را از زمان آغاز عملیات علیه گروه های تروریستی آغاز کرده است.

بنابر این گزارش، در 20 نوامبر (29 آبان) دو توپولف Tu-160 از پایگاه شبه جزیره کولا واقع در شمال غربی روسیه به پرواز در آمدند و بر فراز دریای مدیترانه در غرب اروپا دیده شدند. پس از پیوستن به جنگنده سوخو Su-30SM در لاذقیه، با پرتاب موشک های کروز مواضع عناصر داعشی را در خاک سوریه مورد هدف قرار دادند. در پایان روز این جنگنده ها از شرق خاورمیانه به عراق، ایران، دریای خزر و در نهایت روسیه رسیدند؛ یک سفر 13 هزار کیلومتری. در همین روز، سوخو-34 روس ها پس از به پرواز درآمدن از پایگاه "کریمسک" در روسیه، 16 سورتی (یک سورتی عبارت است از هر بار اعزام و بازگشت یک هواپیما٬ کشتی یا واحد نظامی جهت ماموریت) علیه نیروهای تروریستی به اجرا در آوردند.

 

جنگنده‌های ایران بمب‌افکن‌های روسیه را در سوریه اسکورت می‌کردند + نقشه

 

ایویونیست در ادامه نوشت: آنچه جالب توجه است، جنگنده های بمب افکن استراتژیک روس ها در هنگام عبور از منطقه خاورمیانه توسط جنگنده های نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران اسکورت می شدند. در این میان جنگنده های ایرانی "تامکت اف-14"، "فالکروم میگ-29" و "فانتونم اف-4" مورد استفاده قرار گرفته بودند که ماموریت اصلی آنان نظارت بر فعالیت بمب افکن های روسیه از نقطه ورود تا خروج به حریم هوایی ایران بود.