کیمیای عدالت

سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی

کیمیای عدالت

سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی

فرمانده کل ارتش و جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح منصوب شدند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا، در احکام جداگانه‌ای امیر سرلشکر عطاءالله صالحی را به سمت جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و امیر سرلشکر سیّد عبدالرّحیم موسوی را با ارتقاء به درجه‌ی سرلشکری به سمت فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند.

فرمانده جدید ارتش کیست؟

نتایج رای اعتماد مجلس به وزیران پیشنهادی حسن روحانی

کابینه دوازدهم

   بررسی برنامه کابینه پیشنهادی دولت دوازدهم از روز سه‌شنبه 24 مرداد ماه در مجلس شورای اسلامی آغاز شد و نمایندگان طی هشت جلسه علنی به بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی  آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات، اطلاعات، امور اقتصاد و دارایی، امور خارجه، بهداشت و درمان، تعاون کار و رفاه اجتماعی، جهاد کشاورزی، دادگستری، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، راه و شهرسازی، صنعت معدن و تجارت، فرهنگ و ارشاد اسلامی، کشور، نفت، نیرو و ورزش و جوانان پرداختند.

مجلس پس از پنج روز بررسی وزیران پیشنهادی حسن روحانی، به 16 وزیر کابینه اعتماد کرد. 

بیطرف وزیر پیشنهادی نیرو نتوانست رای اعتماد نمایندگان را کسب کند.  و  امیر حاتمی با بیشترین رای، با 261 رای موافق، 10 رای مخالف و 13 رای ممتنع و 4 رای باطله از مجموع  288 رای  به عنوان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دولت دوازدهم انتخاب شد.

هشدار ستادکل نیروهای مسلح به دولت ترامپ

سرلشکر ایزدی

فرمانده قرارگاه سایبری و تهدیدات نوین قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء (ص) گفت: مقام معظم رهبری به ایجاد نوآوری در فضای سایبری و راه اندازی شبکه اطلاعات ملی تاکید کردند.

هشدار ستادکل نیروهای مسلح به دولت ترامپ

هشدار ستادکل نیروهای مسلح به دولت ترامپ

 سردار سید مسعود جزایری سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در پی مصوبه شب گذشته کنگره آمریکا در مورد قانون جدید آمریکا علیه کشورمان به دولت ترامپ هشدار داد که من بعد، بیش از گذشته نسبت به رویکردهای نظامی خود در محیط انقلاب اسلامی دقت و مراقبت داشته باشد.

وی اظهار داشت: نیروهای مسلح ما به‌پشتوانه عظیم مردمی با قدرت و اعتماد به نفس بیشتر مسیر خود را برای دستیابی به قله‌های پیشرفت خواهند پیمود و با شیطنت‌های آمریکا مقابله پشیمان‌کننده خواهند داشت.

سردار جزایری در ادامه با تأکید بر اینکه سپاه و ارتش دو بال قدرتمند نظام هستند و بازی در هر میدان انقلاب اسلامی را برای آمریکایی‌ها تغییر خواهند داد، افزود: عواقب هرگونه بداخلاقی جدید در منطقه به‌عهده آمریکای شرور و تروریست‌پرور خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: رعایت اصل اتکا به خود و خودکفایی بومی در نیروهای مسلح کشورمان عامل مهم خنثی‌سازی تحریم‌های آمریکا در گذشته بوده که این خط‌مشی با قوت همچنان جاری خواهد بود. 

تشکیل ۲۱ تیپ هجومی در نیروی زمینی ارتش

تشکیل ۲۱ تیپ هجومی در نیروی زمینی ارتش

امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در هفتمین جشنواره مالک اشتر که در ستاد نزاجا برگزار شد، با اشاره به این که یک تحول بزرگ در نیروی زمینی جاری و ساری شده است، اظهار داشت: براساس اوامر فرماندهی معظم کل قوا (مد ظله العالی) که در حکم بنده بر دو قید تهاجم و تحرک در رابطه با فعالیت‌های نیروی زمینی تاکید فرمودند، در نیروی زمینی تعداد 21تیپ متحرک هجومی ایجاد شده و دیگر تیپ پیاده به معنا و مفهوم قدیم آن وجود ندارد بلکه تمامی تیپ‌ها هجومی و متحرک شده‌اند.

وی همچنین از تشکیل یگان‌های واکنش سریع ویژه و مخصوص در نزاجا خبر داد و افزود: تمامی یگان‌های نزاجا دچار تحول ساختاری شده‌اند که این تغییر رویکرد، بر اساس منویات مقام عظمای ولایت صورت گرفته است.

رزمایش ناهمتراز ولایت ۹۶ پایان یافت

رزمایش مشترک ولایت ۹۶ پایان یافت

پنجمین مرحله از رزمایش ناهمتراز ولایت ۹۶ با ارائه شور ستادی نیروی متجاوز انجام شد که در این مرحله، گروههای رزمی که در نقش دشمن در رزمایش حضور داشتند، طرح های عملیاتی خود را به مرحله اجرا گذاشتند.

در این مرحله ارائه برنامه های مانور گروههای رزمی مورد ارزیابی قرار گرفت.

شایان ذکر است؛ اجرای رزمایش های روی نقشه در دافوس آجا به منظور آموزش و تمرین طراحی عملیاتهای نظامی و تصمیم گیری فرماندهان و رؤسای ارکان ستادی جهت هدایت یک عملیات نظامی است، که در سه بخش کلاسیک، آبخاکی و ناهمتراز اجرا می گردد.

در پایان این رزمایش استادان  به ارائه نقطه نظرات تخصصی وبررسی طرح های عملیاتی پرداختند.

ایران آماده پرتاب ماهواره‌بر سیمرغ است

ادعای فاکس نیوز: ایران آماده پرتاب ماهواره‌بر سیمرغ است

دو تن از مقامات ارشد نظامی آمریکایی در گفتگو با شبکه تلویزیونی آمریکایی فاکس نیوز مدعی شدند: دو دشمن آمریکا-ایران و کره شمالی- قصددارندبه زودی آزمایش‌های موشکی  انجام دهند.

این دو مقام آمریکایی مدعی شدند: پیش‌بینی می‌شود کره شمالی چهارشنبه شب یک فروند موشک بالستیک قاره‌پیمای دیگر را آزمایش کند. ایران نیز با پرتابموشک ماهواره‌بر سیمرغ برای دومین بار در طول یک‌سال گذشته، تلاش می‌کند یک ماهواره عملیاتی را در مدار زمین قرار دهد.