کیمیای عدالت

سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی

کیمیای عدالت

سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی

روحانی : ملت ایران تهدید نمی‌کند و تهدید را از جانب هیچکس نمی‌پذیرد....

روحانی در سازمان ملل

رئیس جمهور گفت: اعتدال منش و روش ملت بزرگ ایران است. اعتدال نه انزواطلبی است و نه استیلاجویی؛ اعتدال نه بی تفاوتی است و نه پرخاشگری.

متن سخنرانی روحانی را بصورت مشروح در ادامه مطلب بخوانید... 

ادامه مطلب ...

یک میز که در سه کشور قرار دارد +عکس

این میز روی مرز سه کشور قرار گرفته است که افرادی که روی آن با هم قهوه می‌خورند، هر کدام به طور همزمان می‌توانند در این کشورها باشند. تصویر این میز را ببینید که روی مرز سه کشور اسلواکی، مجارستان و اتریش است.

یک میز که در سه کشور قرار دارد +عکس

مقایسه مغز انسان عادی با یک انسان الکلی +عکس

تصویری جالب از مقایسه مغز یک انسان عادی با یک انسانی آلزایمری، و الکلی را مشاهده می کنید، همانگونه که در تصویر مشاهده می کنید، بخش های گسترده مغز یک انسان دایم الخمر، به صورت کامل از بین می رود.

مقایسه مغز انسان عادی با یک انسان الکلی +عکس

موافقت رهبر معظم انقلاب با عفو یا تخفیف مجازات تعدادی از محکومان

موافقت رهبر معظم انقلاب با عفو یا تخفیف مجازات تعدادی از محکومان

 به‌ مناسبت اعیاد سعید قربان و غدیرخم، رهبر معظم انقلاب اسلامی با پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات ۱۱۶۶ نفر از محکومانِ محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و سازمان تعزیرات حکومتی موافقت کردند.

آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه‌ قضائیه در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب اسلامی پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات ۱۱۶۶ نفر از محکومانی را که در کمیسیون مرکزی عفو و بخشودگی قوه قضائیه واجد شرایط لازم تشخیص داده شده‌اند، ارائه کرد که این پیشنهاد در اجرای بند ۱۱ اصل ۱۱۰ قانون اساسی، مورد موافقت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفت.

دیدار سرلشکر باقری با فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران

  سردار سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح صبح امروز (پنج‌شنبه 16 شهریورماه) با امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کردند.

این دیدار صمیمی و دوستانه در ستاد فرماندهی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

حمله موشکی نیروهای یمنی به محل تجمع مزدوران سعودی

 به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، یگان موشکی ارتش یمن و جنبش انصارالله مواضع نظامیان سعودی را درنجران واقع در جنوب عربستان هدف قرار دادند.

بر این اساس، ارتش یمن و انصارالله چهارشنبه شب محل تجمع نظامیان سعودی در استان نجران هدف حملات موشکی خود قرار داد. یک منبع نظامی یمن به خبرگزاری رسمی یمن "سبا" گفت یگان موشکی ارتش یمن چندین فروند موشک کاتیوشا را به سمت محل تجمع نظامیان سعودی در پایگاه عاکفه شلیک کرد.

نیروهای یمنی روز چهارشنبه نیز با تعداد از عناصر شبه نظامی وابسته به ائتلاف سعودی در استان مأرب درگیر شدند و اقدام به تبادل آتش کردند. منابع محلی یمن می‌گویند در این تبادل آتش، 10 نفر از عناصر مزدور در مناطق مختلف منطقه صراوح استان مارب کشته شدند.

باشگاه نفت تهران به مبلغ 35 میلیارد تومان فروخته شد

باشگاه نفت تهران با مبلغ 35 میلیارد تومان فروخته شد

 باشگاه نفت تهران که با مشکلات مالی زیادی دست و پنجه نرم می کرد، سرانجام به مبلغ 35 میلیارد تومان به شرکت خصوصی  نفتی واگذار شد.

پیش از این شرکتی دیگر به مدت بیش از یک فصل باشگاه نفت تهران را در اختیار داشت اما به دلیل چالش‌های به وجود آمده، نتوانست سند قطعی این باشگاه را به نام خود بزند و تصمیم گرفت تا این باشگاه را به فروش برساند.

البته شرکتی که در زمینه تبلغاتی فعالیت می کرد تا لحظات پایانی مزایده باشگاه نفت شانس بیشتری برای برعهده گرفتن مالکیت این باشگاه داشت، اما در نهایت یک شرکت خصوصی نفتی با افزایش مبلغ، مزایده رابه سود خود به پایان رساند.

بیژن تاجیک، عضو هیئت واگذاری باشگاه نفت  این خبر را تائید کرد.

شاهزاده سعودی از احتمال قتل خود سخن گفت!

شاهزاده سعودی از احتمال قتل خود سخن گفت!

  به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شاهزاده «عبدالعزیز بن‌فهد بن‌عبدالعزیز آل‌سعود»، کوچک‌ترین فرزند «فهد بن‌عبدالعزیز» پادشاه اسبق عربستان سعودی در صفحه شخصی‌اش در شبکه اجتماعی توییتر با نوشتن مطلبی سبب شگفتی و تعجب کاربران این شبکه اجتماعی شد.

وی نوشت: «پس از انجام مناسک حج، برای خداحافظی به دیدار عموی خود سلمان [بن‌عبدالعزیز] خواهم رفت و اگر به سفر نرفتم، بدانید که به قتل رسیده ام.»

وی در این مطلب، مقصد سفر خود را مشخص نکرده است.

بسیاری از بازدیدکنندگان صفحه وی با خواندن این مطلب با او اظهار همبستگی کردند و بسیاری از آن‌ها نیز اعلام کرد که وی در شرایط خطرناکی قرار دارد و از این رو مجبور به نوشتن این پیام در توییتر شده است.

چرا جاسوسی از کره شمالی برای آمریکا تقریباً غیرممکن است؟

چرا جاسوسی از کره شمالی برای آمریکا تقریباً غیرممکن است؟

شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی نیوز با انتشار مطلبی در پایگاه اینترنتی خود این پرسش را مطرح کرد که چرا سازمان‌های نظامی و اطلاعاتی آمریکا نمی‌توانند از فعالیت‌های مخفی کره شمالی سردربیاورند. در این گزارش آمده است روز دوشنبه گذشته، موشک بالستیک آزمایش‌شده از سوی کره شمالی از آسمان ژاپن عبور کرد. با وجود این، به گفته مقامات آمریکایی دستگاه‌های اطلاعاتی 80 میلیارد دلاری این کشور تنها ساعاتی پیش از آزمایش این موشک، از پرتاب آن اطلاع یافته بودند.

نگارنده مطلب در ادامه می‌افزاید در سال‌های اخیر، کره شمالی موشک‌های هسته‌ای خود را با سرعت بیشتری نسبت به برآوردهای سازمان‌های جاسوسی آمریکا، گسترش می‌دهد. در دسامبر سال 2011 میلادی، آمریکا 50 ساعت پس از درگذشت کیم جونگ-ایل، رهبر پیشین کره شمالی و آن هم پس از اعلام رسمی تلویزیون دولتی این کشور، از این موضوع آگاه شد. همچنین در سال 2010 میلادی، کره شمالی یک کارخانه بزرگ غنی‌سازی اورانیوم را به یکی از کارشناسان آمریکایی نشان داد؛ در حالی که کسی در جهان از وجود چنین مکانی اطلاع نداشت.  ادامه مطلب ...

واکنش AFC به تساوی ایران با سوریه + عکس

 واکنش  AFC به تساوی ایران و سوریه +عکس

  دیدار پرهیجان تیم های ملی ایران و سوریه که روز گذشته انجام شد با تساوی دو بر دو به پایان رسید. دیداری که ابتدا سوری ها از ایران پیش افتادند و سپس بازیکنان ایران توانستند با دو گل از حریف خود پیش بیفتند. اما در حالی که بازی در وقت های اضافه به سر می برد، سوری ها دومین گل خود را به ثمر رساندند؛ گلی که آنها را راهی بازی پلی آف کرد.

 پس از این بازی صفحه رسمی اینستاگرام کنفدراسیون فوتبال آسیا با انتشار تصویری از سردار آزمون به ادامه شکست‌ناپذیری ایران و صعود سوریه به پلی آف جام جهانی واکنش نشان داد. 

 واکنش  AFC به تساوی ایران و سوریه +عکس

اولین سفر به آشیانه عقاب های پدافند

مرکز آشیانه پهپادهای پدافند هوایی با حضور امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) افتتاح شد.

ب  امیر فرزاد اسماعیلی فرماندهقرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) در مراسم افتتاح این پایگاه با بیان اینکه شاید دشمن فکر کند که می‌تواند به ما حمله کند، اما چطور می‌خواهد جان سالم به در ببرد، اظهار کرد: اگر نیاز باشد هواپیماهای دشمن را با موشک می‌زنیم و اگر نیاز باشد آنها را با جنگ الکترونیک و اخطارهایمان به زمین می‌نشانیم و حتی اگر لازم شود حجم انبوهی از پهپادهای پدافند هوایی بر جان دشمن فرود می‌آیند.

بازدید از اماکن نظامی امکان ندارد

بازدید از اماکن نظامی امکان ندارد

سردار سرتیپ پاسدار سیدمسعود جزایری سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در پاسخ به اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر بازدید از مراکز نظامی جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به اینکه این گفته‌ها از یک طرف به لحاظ حقوقی و مفاد توافق‌نامه برجام و از طرف دیگر به لحاظ امنیت ملی کشور فاقد وجاهت است، گفت: جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح در چارچوب تدابیر و سیاست ها و برنامه‌های از پیش تعیین شده اقدامات دفاعی خود را به پیش می‌برند و در این راه تحت تاثیر تهدیدات وجوسازی‌ قرار نمی‌گیرد.

وی در ادامه تاکید کرد: کسانی که از مکمل برجام حرف می‌زنند بدانند مکمل برجام همانا اجرای تعهدات از سوی آمریکا و سایر کشورهای مذاکره کننده است.

سردارجزایری همچنین اظهار داشت: اگر آمریکا فکر می‌کند این توافق برایش ارزش ندارد هر طور می‌خواهد تصمیم بگیرد. لیکن قطعا در موردمسائل دفاعی جمهوری اسلامی ایران نمی‌تواند تصمیم بگیرد و آمریکایی‌ها به خوبی به این امر واقفند و سر و صداهای دولت ترامپ در مورد کنترل و یا بازدید از مراکز نظامی جمهوری اسلامی ایران از کمترین ارزشی برخوردار نیست.

ویزای سفر به تهران و مجوز پرواز به هیئت عربستانی داده شد

ویزای سفر به تهران و مجوز پرواز به هیات عربستانی داده شد

 سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ویزا و مجوز پرواز هیئت سعودی به تهران صادر شده است و احتمالا سعودی‌ها پس از ایام حج به ایران بیایند.

هیئت سعودی صرفا برای بازدید از ساختمان‌های دیپلماتیک می‌آید زیرا پس از قطع روابط دو کشور، این ساختمان‌ها خالی بوده است. در عین حال ما هم از ساختمان های خود در عربستان بازدید خواهیم کرد.
وی تاکید کرد: این توافقی دوجانبه بوده که هیئت های ایرانی و عربستانیبرای بازدید از اماکن دیپلماتیک خود در ریاض و تهران به کشورهای مقابل سفر کنند. 
سخنگوی وزارت امور خارجه، تصریح کرد: ویزای طرف سعودی مدتهاست صادر شده ولی بنا به دلایلی که مرتبط به خود آن‌هاست، تا کنون نیامده‌اند و احتمالا سفر آن‌ها به بعد از ایام حج موکول شده است.
قاسمی خبر برخی رسانه‌ها درباره غرامت را بی اساس و اشتباه خواند و تاکید کرد: این سفر ربطی به بحث غرامت ندارد و تاکنون در این خصوص صحبتی نشده است و چنین بحثی مطرح نیست.
سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی درباره تاریخ سفر هیئت ایرانی به سعودی گفت: تاریخ سفر هیئت ایرانی به ریاض نامشخص است.
قاسمی تاکید کرد: هیئت ایرانی دو هفته است که از طریق عمان ویزا گرفته و ما هم دو ماه پیش به هیئت سعودی ویزا دادیم. 
وی افزود: طرف عربستانی از ایران درخواست مجوز پرواز کرد که این اجازه به آن‌ها داده شد و به این ترتیب هیئت سعودی با پرواز اختصاصی به ایران خواهد آمد.
گفتنی است، عربستان سعودی در سیزدهم دی سال 94 روابط دیپلماتیک خود را با ایران قطع کرد.