کیمیای عدالت

سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی

کیمیای عدالت

سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی

صاعقه غیرت ارتش به غرش درآید، دشمن فرصت پشیمانی هم پیدا نمی‌کند

صاعقه غیرت ارتش به غرش درآید، دشمن فرصت پشیمانی هم پیدا نمی‌کند

حجت‌الاسلام عباس محمد حسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در حرم مطهر امام(ره) و در جمع کارکنان سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به دلایل تشکیل سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که وظیفه این سازمان نزدیک کردن دل‌ها به خداست. برای این کار در ابتدا باید دل خودمان به سمت خدا باشد.

وی با اشاره به توهین برخی به سپاه گفت: ارتش حامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. ارتش و سپاه با یک فرماندهی و ماموریت که دفاع از کشور است، توهین به سپاه را توهین به خود می‌داند. سپاه و ارتش همانند یک روح در دو بدن هستند و هرکسی به یکی از این ها توهین کند با مقابله هر دو مواجه خواهد شد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: ارتش برای حمایت از سپاه منتظر اجازه است و آن روزی که صاعقه آسمان ایمان ارتشیان به غرش در آید حتی اجازه پشیمانی را هم به دشمنان نخواهد داد.

وی در پایان تصریح کرد: در کشوری که رهبر آن همانند امام راحل عمل می‌کند، دشمن اگر اشتباهی کند سیلی محکمی خواهد خورد.

مؤلفه‌های همبستگی ملت و دولت ما مهمتر از سخنان احمقانه ترامپ است

مؤلفه‌های همبستگی ملت و دولت ما مهمتر از سخنان احمقانه ترامپ است

امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در جمع کارکنان عقیدتی سیاسی این قرارگاه، با اشاره به سخنان توهین آمیز رئیس جمهور آمریکا علیه ملت و دولت ایران، اظهار کرد: این حرف که گفته می‌شود سخنان رئیس جمهور آمریکا باعث همبستگی بین ما شده است، اشتباه است یعنی اگر ترامپ این سخنان را نمی‌گفت ما همبستگی نداشتیم؟ بلکه مولفه‌های همبستگی در میان ملت و دولت ما چیزهایی مهمتری است نه سخنان احمقانه فردی که تمام عمر خود را در لهو و لعب گذرانده است.

امیر اسماعیلی ادامه داد: البته اشتباهاتی از سوی خود ما وجود داشته که آن فرد به خود اجازه چنین سخنانی را داده است و شروع به موج سواری بر روی اشتباهات و اختلافات داخلی مسئولان ما کرده است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی، تصریح کرد: ترامپ باعث همبستگی ما نشده است و نخواهد شد این اشتباه است که در رسانه‌ها این نشر پیدا می‌کند.

وی افزود: ترامپ باعث شد اینکه مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) می فرمایند و غاطبه ملت هم می دانند که آمریکا مورد اعتماد نیست برای برخی افراد در داخل و خارج از کشور هم ثابت شود.

امیر اسماعیلی با اشاره به برخی از اظهار نظرها در خصوص احتمال یا عدم احتمال حمله آمریکا به ایران اظهار داشت: این سخنان بها دادن به بیگانگان و سخنانی است که در خارج از مرزهای ما مورد سوء استفاده دشمنان قرار می‌گیرد این اظهار نظرها درست نیست، نیروهای مسلح ما با اقتدار کامل در محافظت از مرزهای کشور حاضر هستند و اجازه هیچ غلطی را به بیگانگان نخواهند داد و سیاسیون باید در مسایل مربوط به خودشان اظهار نظر کنند و مسایل امنیتی و دفاعی کشور را به نیروهای مسلح بسپارند.

کاخ سفید، غلط ترامپ را تصحیح کرد

ترامپ

کاخ سفید در بیانیه رسمی خود، اشتباه رئیس جمهور آمریکا را "رفو" کرد.  دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ساعتی پیش راهبرد جدید این کشور را درباره برجام و ایران اعلام کرد. ترامپ در اظهارات خود دچار لغزش کلامی و تحریف تاریخی شد و به جای عبارت درست خلیج فارس از عبارت مجعول خلیج ع.ر.ب.ی استفاده کرد.

اما دقایقی بعد از این سخنرانی، کاخ سفید بیانیه ای رسمی منتشر کرد. در این بیانیه، نکات اصلی سخنرانی ترامپ و راهبرد جدید آمریکا درباره ایران ذکر شده است.

نکته جالب توجه اینکه در بخش مربوط به عبارت خلیج فارس، اشتباه ترامپ اصلاح شده و از همین عبارت استفاده شده است. موضع رسمی دولت آمریکا نیز استفاده از نام کامل این عبارت است. البته گاهی دولتمردان آمریکایی به شیطنت و برای جلب نظر متحدان عرب خود از عبارت ناقص و ابتر "خلیج" یا عبارت مجعول خلیج ع.ر.ب.ی استفاده می کنند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش به ایتالیا می‌رود

فرمانده نیروی دریایی ارتش به ایتالیا می‌رود

امیردریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ایتالیایی ها قبلا میهمان ما در بندرعباس بودند و علاقه‌مندند از تجربیات جمهوری اسلامی ایران در حوزه برقراری امنیت در خلیج عدن استفاده کنند.

وی افزود: ایتالیایی‌ها علاقه دارند برای برقراری امنیت در منطقه وسیع و گسترده خلیج عدن و شمال اقیانوس هند و استفاده از نحوه رفتار ما برای برقراری امنیت، با جمهوری اسلامی ایران تبادل تجربه کنند.

امیر سیاری گفت: ما هم در ابعاد مختلف آموزشی، صنعتی، تبادل دانشجو و استاد و مسائل ساخت و ساز نیروهای دریایی دو کشور با ایتالیا همکاری می کنیم. به زودی برای شرکت در این همایش دریایی عازم ایتالیا هستم.

سیاری همچنین از میزبانی جمهوری اسلامی ایران در همایش دوسالانه کشورهای حاشیه اقیانوس هند موسوم به آیانس خبر داد.

وی گفت: برقراری امنیت جمعی در اقیانوس هند مهم ترین محور این همایش است که 55 تیم از کشورهای مختلف جهان در آن شرکت می کنند.

سیاری افزود: نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران اردیبهشت آینده میزبان و برگزارکننده همایش دریایی آیانس است.

درگیری مسلحانه بین مزدوران اماراتی و سعودی در شهر عدن در جنوب یمن

 درگیری مسلحانه بین مزدوران اماراتی سعودی در شهر عدن در جنوب یمن

مزدوران سعودی و اماراتی در شهر عدن در جنوب یمن با هم درگیر شدند.

طرف های وابسته به کشورهای متجاوز و اشغالگر عربستان و امارات پس از پایان فعالیت های جداگانه خود در عدن برای برپایی مراسم پنجاه و چهارمین سالگرد اخراج استعمار انگلیس از جنوب یمن به صورت مسلحانه با هم درگیر شدند.

به گفته منابع میدانی درگیری های شدیدی در منطقه صلاح الدین بین نیروهای موسوم به «کمربند امنیتی» تحت حمایت امارات و عناصر تحت فرمان منصور هادی که از سوی عربستان حمایت می شوند رخ داد.

این شهر اخیرا شاهد تنش های بی سابقه ای بوده که به دلیل آماده سازی ها برای برگزاری مراسم سالگرد اخراج استعمار انگلیس بر این شهر سایه افکنده است، به طوری که هر یک از دو طرف اماراتی و سعودی تلاش می کند دیگری را به حاشیه براند و چنین وانمود کند که خود بر رویدادها در عدن تسلط دارد.

با این دمنوش معجره آسا کبدتان را مثل دسته گل تمیز کنید +روش تهیه

دمنوشی برای درمان کبد چرب+روش تهیه

یکی از دمنوشهای مخصوصفصل پاییز که بیشتر افراد با هر مزاج و طبعی می‌توانند از آن میل کنند و از خواص فوق‌العاده آن بهره‌مند شوند‌، «دمنوش دانه آبدار انار با چوب دارچین»است.

پیشنهاد می‌کنیم به‌مدت 4 تا 5 هفته به‌جای چای معمولی سیاه از این دمنوش میل کنید.

برای تهیه این دمنوش‌، یک مشت دانه انار آبدار ترجیحاً ترش‌مزه را با یک قاشق غذاخوری چوب دارچین پودر‌نشده به‌همراه 5 لیوان آب جوش در درون قوری مخلوط کرده و روی کتری در حال جوش قرار دهید تا دم بکشد.

طرز مصرف این دمنوش به این صورت است که 2/3 لیوان را از دمنوش فوق به‌همراه 1/3 لیوان عرق کاسنی مخلوط و با کمی عسل شیرین و میل کنید.

خواص «دمنوش دانه آبدار انار با چوب دارچین» شامل موارد زیر است:

کاهنده قوی چربی کلسترول خون
درمان‌کننده کبد چرب
درمان جوش صورت و آکنه‌ها
لاغرکننده و چربی‌سوز
مفتح و بازکننده عروق کرونر قلبی
درمان بواسیر یا همورویید
پاکسازی‌کننده و مصفای خون
درمان‌کننده آفت دهان
شست‌وشو‌دهنده رسوبات کیسه صفرا.

منبع:بهداشت نیوز

فرمانده نیروی هوایی عمان از پایگاه شهید لشکری ارتش بازدید کرد

فرمانده نیروی هوایی عمان از پایگاه شهید لشکری ارتش بازدید کرد 

به نقل از روابط عمومی نهاجا، فرمانده نیروی هوایی عمان و هیئت همراه، دیروز با حضور در پایگاه شهید لشکری مهرآباد از بخش های مختلف این پایگاه بازدید کرد.

امیر خلبان محمد تسویه چی فرمانده پایگاه شهید لشکری در دیدار با سرلشکر مطر علی مطر العبیدانی فرمانده نیروی هوایی عمان ضمن عرض خیر مقدم به بیان تاریخچه این پایگاه پرداخت.

وی با بیان اینکه این پایگاه در سال 1941 میلادی تاسیس شده است، گفت: رشد هوانوردی و عضویت ایران در ایکائو منجر به رشد روز افزون صنعت ترابری هوایی، مسافری و باری در فرودگاه اصلی ایران(مهرآباد) شد.

فرمانده پایگاه شهید لشکری با اشاره به تنوع هواپیماهای موجود، اعم از میگ 29، هواپیما های سوخت رسان، باربری و شناسایی بویینگ 707 و 747، هواپیماهای سی 130، جت فالکون و ... افزود: کارکنان فنی متعهد و متخصص این پایگاه توانمندی تعمیرات اساسی و بازآماد کلیه هواپیماها را دارا هستند.

وی در ادامه اظهار داشت: رژه هوایی 29 فروردین که از سوی بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی ایران روز ارتش نامیده شد، هرساله با محوریت پایگاه شهید لشکری انجام می شود.

نامه عجیب شهردار به خودش +تصویر

سرپرست سابق شهرداری رشت طی نامه ای عجیب به خود با استفاده از دو پست حقوقی خودش منزل مسکونی در رشت را در اختیار خود قرار داد!

در این نامه که شهریور ماه از سوی معاونت حمل و نقل و زیربنایی شهرداری رشت خطاب به سرپرست شهرداری نوشته شده است فرد تقاضا کننده(جمشیدپور) واگذاری منزل مسکونی متعلق به یکی از شهرداری های مناطق را درخواست کرده است!

خود این سرپرست هم طی پارافی خطاب به معاونین شهرداری خواستار اقدام در این رابطه شده است. یعنی در اسرع وقت هم برای خودش نامه نوشته است و هم دستورات لازم را برای پیگیری آن مبذول داشته است!

ظاهرا این نامه از آن جا توسط پست حقوقی معاونت زیربنایی و امور حمل و نقل نوشته شده است که در صورت انتصاب شهردار جدید نیز بتواند از این منزل با پست قبلی خودش استفاده کند.

نامه ای عجیب مسئولی به خودش منجر خانه دار شدن وی شد+تصویر

دستگیری چند تروریست در ایام محرم

محمود علوی

حجت‌الاسلام علوی از دستگیری چندین تروریست که قصد انجام ضدامنیتی در ایام محرم را داشتند خبر داد.

  حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات از دستگیری چندین تروریست که قصد انجام ضدامنیتی در ایام محرم را داشتند خبر داد.

وزیر اطلاعات گفت: تعداد اندکی افراد توسط وزارت اطلاعات شناسایی و دستگیر شده‌اند و علیرغم اینکه توطئه و اقدامات ضدامنیتی داشتند به لطف خدا، دعای مردم و برکت ایام عاشورا خنثی شد.

حجت‌الاسلام علوی با بیان اینکه این افراد در استان‌های مختلف قصد انجام اقدامات ضدامنیتی داشتند، تصریح کرد: تعداد این افراد زیاد نبوده و فعالیت‌های آنها نیز به صورت تیمی نبوده و بیشتر نفرات پراکنده بوده‌اند.

دیدار فرمانده نیروی هوایی عمان با فرمانده نیروی هوایی ارتش

دیدار فرمانده نیروی هوایی عمان با شاه صفی

فرمانده نیروی هوایی عمان با فرمانده نیروی هوایی ارتش دیدار کرد.

  سرلشکر خلبان مطر علی مطر العبیدانی فرمانده نیروی هوایی عمان صبح دیروز با فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ستاد این نیرو دیدار و گفت و گو کرد.

امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش در دیدار با سرلشکر خلبان مطر علی مطر العبیدانی فرمانده نیروی هوایی عمان با اشاره به حسن روابط  نیروهای مسلح عمان و ایران، گفت: طی 9 سال گذشته این سومین ملاقات بین فرماندهان نیروی هوایی دو کشور بوده است.

سرلشکر خلبان مطر علی مطر العبیدانی هم در این دیدار ضمن ابلاغ احترامات وزیر دفاع عمان گفت: روابط بین دو کشور عمان و ایران در حال گسترش است و ما به  عنوان دو نهاد نظامی نوبه خود باید تلاش داشته باشیم تا روابط دفاعی فیمابین را تعمیق ببخشیم.

در پایان این مراسم فرماندهان نیروی هوایی دو کشور ایران و عمان به تبادل کرست (نشان نظامی) پرداختند.

دفع حمله ۷ قایق دزدان دریایی به شناور ایرانی در خلیج عدن

درگیری نیروی دریایی با دزدان دریایی

دزدان دریایی خلیج عدن قصد هجوم به کشتی تجاری ایرانی را داشتند که با حضور ناوشکن الوند نیروی دریایی ارتش متواری شدند.

   دزدان دریایی که بامداد امروز با هفت فروند قایق در حوالی تنگه باب المندب قصد تعرض به کشتی تجاری ایرانی را داشتند با حضور به موقع ناوشکن الوند متواری شدند.

مشکل آمریکا با ایران در زمینه برنامه هسته‌ای نیست/ آمریکایی‌ها می‌خواهند عمر داعش را طولانی کنند

سید حسن نصرالله: مشکل آمریکا با ایران در زمینه برنامه هسته‌ای نیست/ آمریکایی‌ها می‌خواهند عمر داعش را طولانی کنند

به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، سخنرانی سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم هفتمین روز شهادت علی هادی العاشق و محمد حسن ناصر  گفت:   شایعه می‌کنند که ما جوانان را به زور به جبهه اعزام می‌کنیم و یا ادعا می‌کنند که جوانان برای پول به جبهه می‌روند و این در حالی است که بسیاری از جوانان ما که به جبهه‌ها رفته و شهید شده‌اند، وضعیت خوبی از لحاظ مالی داشته‌اند.وی گفت: تا زمانی‌که داعش محو نشود نبرد با آن ادامه خواهد داشت.

وی در سخنرانی خود تاکید کرد: مشکل آمریکا با ایران در زمینه برنامه هسته ای نیست بلکه مشکل آمریکا با این کشور به چالش کشیدن طرحهای آمریکایی - سعودی در منطقه توسط ایران است.

سید حسن نصرالله گفت: آنها (آمریکایی‌ها و سعودی‌ها ) هر آنچه می توانستند از نظر امنیتی و رسانه ای به کار گرفتند اما شکست خوردند. از این‌رو آنها می خواهند کسانی را که در برابر طرح آنها ایستاده اند‎‎‏، مجازات کنند.

یهودیان حسابشان را از صهیونیست‌ها جدا کنند

سید حسن نصرالله

دبیر کل حزب‌الله لبنان در روز عاشورا برای عزاداران حسینی در جنوب بیروت سخنرانی کرد و بشدت درباره آغاز هر جنگ جدیدی به رژیم صهیونیستی هشدار داد.

اگر جنگی آغاز شود، اسرائیل ارزیابی دقیقی از آن نخواهد داشت.

طرح واقعی آمریکا تجزیه منطقه است.مردم یمن پیروزی نهایی خواهند بود

حضور رهبر انقلاب در کنار پیکر مطهر شهید حججی+ تصاویر

دقایقی پس از سحرگاه امروز، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به مسجد امام حسین(ع)  واقع در میدان امام حسین (علیه‌السلام) رفتند و برای لحظاتی در کنار پیکر مطهر شهید محسن حججی حضور یافته و ضمن قرائت فاتحه، برای این مدافع حرم اهل بیت علیهم السلام ارزوی علو درجات کردند.

حضور رهبر انقلاب در کنار پیکر مطهر شهید حججی

حضور رهبر انقلاب در کنار پیکر مطهر شهید حججی

همچنین، ایشان دقایقی با خانواده‌ این شهید عزیز به دیدار و گفت‌وگو پرداخته و از مجاهدت آنان تقدیر و تشکر کرده و برایشان صبر و اجر از درگاه الهی آرزو نمودند.