کیمیای عدالت

سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی

کیمیای عدالت

سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی

ممنوعیت استفاده از waze توسط تاکسی یاب های اینترنتی

ممنوعیت استفاده از waze توسط تاکسی یاب های اینترنتی

تاکسی یاب های اینترنتی اخیرا فعالیت گسترده ای در کشور دارند و از سوی مردم نیز استقبال زیادی از آنها صورت گرفته است.

بیشتر رانندگان این تاکسی یاب ها برای رفت و آمد خود در سطح شهر ازاپلیکیشن مسیریابی waze کمک می گیرند، این در حالی می باشد که مدتی است این اپلیکیشن توسط مقامات قضایی فیلتر شده است و دسترسی به آن در ایران بدون استفاده از فیلتر شکن امکان پذیر نیست.
به تازگی تاکسی یاب های اینترنتی کشورمان در اطلاعیه ای از رانندگان خود خواستند تا از اپلیکیشن مسیریاب waze استفاده نکنند. در این اطلاعیه آمده است که به دستور مقام قضایی، از تاریخ ۳۰ آبان تمام اپلیکیشن‌های درخواست خودرو موظف به منع استفاده از مسیریاب waze توسط کاربران خود هستند.
در این اطلاعیه استفاده از سایر مسیریاب‌های جایگزین و بومی پیشنهاد شده است.

واکنش محسن رضایی به پایان داعش در عراق و سوریه

واکنش محسن رضایی به پایان داعش در عراق و سوریه+عکس

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و از فرماندهاندفاع مقدس با انتشار پستی در اینستاگرام به پایان داعش   در عراق و سوریهاشاره کرد و نوشت:

"پایان داعش
داعش برای حفظ شریان حیاتی‌اش در «بوکمال» همه تلاش خود را به خرج داد ؛ چرا که این نقطه نیزاری، آخرین محل اختفایش بود.
داعش در دو هفته گذشته از هیچ کوششی برای حفظ خود در منطقه فروگذار نکرد، اما با پیروزی های مقاومت، محور سازمانی خود را به طور کامل از دست داد و منطقه از لوث وجودش پاکسازی گردید.
با آزادی بوکمال، پرونده فتنه داعش برای تجزیه دولت های اسلامی برای همیشه بسته شد. داعش پایان یافت، اما مقاومت همچنان ادامه دارد."

زلزله کرمانشاه| برپایی بیمارستان صحرایی ارتش در سرپل ذهاب

بیمارستان صحرایی ارتش

نیروی زمینی ارتش اقدام به برپایی بیمارستان صحرایی در پادگان سرپل ذهاب برای ارائه خدمات درمانی به مصدومان زلزله کرمانشاه کرد.

   نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در پی وقوع زلزله در استان کرمانشاه اقدام به برپایی بیمارستان صحرایی در پادگاه تیپ 71 سر پل ذهاب برای ارئه خدمات درمانی به مصدومان مناطق زلزله‌زده کرده است.

همچنین بالگردهای هوانیروز ارتش هم از صبح امروز مشغول انتقال مصدومان زلزله کرمانشاه به مراکز درمانی هستند.

کاریکاتور/ دیکتاتوری فردمحور بن‌سلمان!

یک اندیشکده آمریکایی در تحلیلی با بیان اینکه ولیعهد عربستان در حال تبدیل کردن این کشور به یک دیکتاتوری فردمحور است، حمایت رئیس‌جمهور آمریکا از سیاست‌های وی را «بازی با آتش» توصیف کرده است.

کاریکاتور/ دیکتاتوری فردمحور بن‌سلمان!

کاریکاتور/مهره‌ای از جنس حریر!!!

استعفای سعد الحریری هرچند غیرمنتظره و مشکوک است، اما سؤال‌برانگیزتر و عجیب‌تر از آن اینکه انگیزه و عامل این اقدام به ایران و سفر اخیر ولایتی به لبنان نسبت داده شود. نخست وزیر لبنان استعفای خود را نه در خاک کشور خود بلکه از عربستان و در برابر دوربین شبکه العربیه اعلام کرده و در متن استعفایش به‌صورت مستقیم و صریح جمهوری اسلامی ایران را دلیل نابسامانی اوضاع لبنان و چالش‌های منطقه برشمرده و مدعی شده است سیاست‌های تنش‌زای تهران در منطقه در نهایت گریبانگیر ایران خواهد شد.

کاریکاتور/مهره‌ای از جنس حریر!!!

آمادگی بسیج برای کمک‌رسانی سریع به حادثه‌دید‌گان زلزله غرب کشور

آمادگی بسیج برای کمک‌رسانی سریع به حادثه‌دید‌گان زلزله غرب کشور

سردار غلامحسین غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین‌ در گفت‌وگو با شبکه خبر، درباره امداد‌های سازمان بسیج به مناطق زلزله‌زده اظهار کرد: از همان ساعات ابتدایی نیروهای بسیج بدون داشتن دستور مستقیم وارد عملیات برای امداد رسانی شدند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین‌ ادامه داد: از صبح امروز ستاد ویژه‌ رسیدگی به مناطق آسیب دیده به ریاست سردار علی فضلی‌ جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین‌ تشکیل و آماده اعزام به مناطق زلزله زده هستند.

تمام بیمارستان‌های ارتش در حالت آماده باش هستند/

تمام بیمارستان‌های ارتش در حالت آماده باش هستند/ تاکنون 6 تیم به منطقه اعزام شده است

امیرسرتیپ دوم پزشک جلیل رجبی فرمانده بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارتش جمهوری اسلامی    درباره اقدامات مرکز خود در ساعات اولیه وقوع زلزله در غرب کشور، اظهار کرد: سامانه بهداشت و درمان ارتش از همان ساعات ابتدایی وقوع زلزله، ستاد بحران خود را تشکیل داد و پس از آن اولین بیمارستان صحرایی را نه فقط ارتش بلکه تمام  تیم‌های امدادی رادر محورقصر شیرین  به خسروی ایجاد کرد و به مداوای مصدومان این حادثه پرداخت.

فرمانده بهداشت، درمان و امداد ارتش با بیان اینکه تمام بیمارستان‌ها در حالت آماده باش هستند، گفت: تاکنون 6 تیم به منطقه اعزام شده و 6 تیم آماده اعزام است.

بن سلمان مترسک آمریکا و اسرائیل در منطقه + کاریکاتور

در پی اقدامات اخیر دولت عربستان مبنی بر مبارزه با فساد که منجر به بازداشت تعداد زیادی از شاهزادگان و مسئولان و وزرای این کشور شد، حواشی بسیاری درباره این عملکرد  آل سعود ایجاد شد. 

بسیاری از تحلیلگران این اقدامات را لاپوشانی و ماله‌کشی بر روی اقدامات و اهداف پشت پرده بن سلمان شاهزاده عربستان دانستند. آنها بر این باورند که بن سلمان اقدامات را در پی قدرت‌طلبی و کنار زدن رقبا انجام می‌دهد. این درحالی است که بن سلمان علاوه بر ادامه بازداشت شاهزادگان همچنان بر حملات خود نسبت به مردم یمن ادامه می‌دهد و دستش به خون کودکان بی‌گناه این کشور آلوده است. 

با توجه به  استعفای سعد حریری نخست وزیر لبنان در عربستان و حمایت دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی، این طور برمی‌آید بن سلمان قصد دارد با حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی آتش جدیدی در منطقه بیافروزد.

تصویر زیر کاریکتوری است که با این مضمون کشیده شده است. اثری که در آن دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خطاب به نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره بن سلمان می‌گوید که آیا این شاهزاده عرب تمام خواسته‌های ما را اجابت خواهد کرد؟ 

بن سلمان مترسک آمریکا و اسرائیل در منطقه + کاریکاتور

مخالفت مصر با درخواست عربستان سعودی

توییت مجری شبکه الجزیره  +عکس

فیصل قاسم مجری ضد ایرانی و سابق شبکه الجزیره توییتی در رابطه با موضع  مصر در رابطه با لبنان منتشر کرد و نوشت:

"مصربا ارسال نامه ای به  ریاض     مجددا حضور نظامی در لبنان را رد کرد"گفتنی است با استعفای   سعد حریری نخست وزیر لبنان در عربستان آتش جدیدی در منطقه راه افتاده است و به نظر می رسد رژیم صهیونیستی و عربستان درصدد حمله نظامی به لبنان باشند.

گفتنی است السیسی رئیس جمهور مصر در اظهاراتی گفته بود که موضع مصر در قبال تحولات منطقه ثابت است و ضد هر جنگی در منطقه است. 

طرح سه مرحله ای عربستان

طرح سه مرحله ای عربستان+عکس

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره تحولات منطقه و احتمال جنگ افروزی عربستان در منطقه نوشت:

"طرح سه مرحله‌ای عربستان
عربستان پس از ناکامی‌های گسترده داخلی و خارجی می‌خواهدجبهه جدیدی علیه  لبنان    بگشاید.
اگر چه و در وهله نخست، رویکرد نظامی از سوی این رژیم متجاوز پیش‌بینی نمی‌شود؛ ولی انتظار می‌رود سرمایه‌های کویتی، اماراتی و عربستانی را از بانک‌ها و پروژه‌های لبنانی خارج کند.
پس از این و در گام بعد به اختلافات داخلی دامن خواهد زد تا زمینه آشوب و ناامنی را ایجاد و سپس با تلاش برای تضعیف جبهه مقاومت در لوای حمایت از برخی گروه‌ها در لبنان، شرایط را برای حمله و تجاوز رژیم غاصب صهیونیستی به این خطه فراهم آورد.
بر این اساس و با توجه به ضعف تدبیر حاکمان سعودی، گسترش بیماری آلزایمر در بین آنان و هوشیاری و تجربه ملت لبنان پیش‌بینی می‌شود که این طرح در گام دوم شکست‌خورده و سرنوشت خفت باری مانند آنچه بر سر بارزانی و سایر ایادی آل سعود آمد، برای طرفداران رژیم نیمه‌جان عربستان رقم بخورد.محسن رضایی"

گفتنی است شواهد و شنیده ها از نقشه ی سعودی-صهیونیستی-آمریکایی برای اتش افروزی جدید در منطقه حکایت می کند.

جانشین و معاون هماهنگ کننده ارتش معارفه شدند

ارتش

مراسم معارفه امیر محمدحسین دادرس به عنوان جانشین و امیر دریادار حبیب‌الله سیاری به عنوان معاون هماهنگ کننده ارتش با حضور فرماندهان عالی‌رتبه نظامی در ستاد ارتش برگزار شد.

در این مراسم امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، سردار سرلشکر سید یحیی صفوی مشاور و دستیار ارشد فرمانده کل قوا، امیر سرلشکر حسین حسنی سعدی جانشین قرارگاه مرکزی خاتم، امیر سرلشکر عطاءالله صالحی جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار قاسم تقی‌زاده جانشین وزیر دفاع، سردار محمد شیرازی رئیس دفتر فرمانده کل قوا، امیر احمدرضا پوردستان رئیس مرکز راهبردی ارتش، امیر خلبان حسن شاه‌صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی، امیر محمدحسن حبیبیان فرمانده حفاظت اطلاعات ارتش، امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش حضور دارند.

سردار شیرازی در این مراسم، ضمن قرائت احکام فرمانده معظم کل قوا برای جانشین و معاون هماهنگ کننده جدید ارتش، اظهار داشت: این انتصابات با پیشنهاد فرمانده کل ارتش و با موافقت حضرت آقا به تصویب رسید و امیر موسوی این افراد را سرحوصله و با مطالعه پیشنهاد کردند.

استیضاح رحمانی‌فضلی در مجلس کلید خورد+ محورهای استیضاح

استیضاح رحمانی‌فضلی در مجلس کلید خورد+ محورهای استیضاح

بهروز بنیادی نماینده مردم کاشمر  از تدوین و امضای طرح استیضاح عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور از سوی جمعی از نمایندگان در خانه ملت خبر داد.

وی ادامه داد: جمع‌آوری امضا از نمایندگان ادامه دارد و به همین دلیل طرح استیضاح هنوز تقدیم هیئت رئیسه نشده است.

نماینده مردم کاشمر با اشاره به محورهای استیضاح وزیر کشور گفت: بی‌توجهی به توسعه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی تحزب و قانون جامع انتخابات، افت شدید شاخص‌های اقتصادی و خصوصا اجتماعی کشور به دلیل انتخاب غلط و عدم نظارت بر استانداران، رشد شدید بیکاری به دلیل عدم هماهنگی دستگاه‌ها و استفاده از ظرفیت آنان توسط مدیران وزارت کشور در استان‌ها و شهرستان‌ها، عدم برنامه‌ریزی وزارت کشور برای جلوگیری از کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش بیش از اندازه آسیب‌های اجتماعی از جمله پدیده شوم طلاق و اعتیاد، قطع رابطه استانداران و فرمانداران با مردم و بسته بودن درب اتاق آنان و عدم پاسخگویی به مراجعان از جمله محورهای استیضاح رحمانی‌فضلی است.

رصد تمام پروازهای فرا‌منطقه‌ای در آسمان عراق در ایام اربعین

رصد تمام پروازهای فرا‌منطقه‌ای در آسمان عراق در ایام اربعین

امیر جعفری فرمانده پدافند هوایی تاکتیکی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) ضمن اعلام برقراری پوشش کامل پدافندی در ایام اربعین برای زائران، گفت: رصد و مراقبت ویژه تمام پروازهای فرامنطقه‌ای در حال فعالیت در آسمان کشور عراق اعم از با سرنشین و بدون سرنشین در ایام اربعین به صورت ویژه صورت می‌پذیرد.

امیر جعفری افزود: با توجه به عبور روزانه بیش از 1400 پرواز مسافربری از فضای کشور ایران،‌ در ایام اربعین حسینی روزانه 55 فروند هواپیمای مسافربری از فرودگاه های نجف و کربلا انتقال زائران حسینی را انجام می دهند که تمام پروازها تحت مراقبت و رصد کامل سامانه‌های راداری ثابت و تاکتیکی انجام می‌شود.

وی به پایش مستمر فضای مسیر تردد زائران حسینی اشاره کرد و اظهار داشت: سایت‌های راداری و موشکی و سامانه‌های شنود الکترونیکی ثابت و تاکتیکی استقراری در مرز جمهوری اسلامی ایران جهت مراقبت از فضای داخل و خارج مرز و انجام هرگونه اقدام تاکتیکی در صورت لزوم مستقر هستند.

فرمانده پدافند هوایی تاکتیکی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ادامه داد: رصد و مراقبت کامل پرواز بالگردها با ماموریت انتظامی، اورژانس هوایی و هواپیماهای بدون سرنشین خودی در مرز جمهوری اسلامی با عراق جهت گشت هوایی و شناسایی منطقه صورت می پذیرد.

وی همچنین از آمادگی بهره‌گیری از باندهای پروازی فرودگاه‌های مرزی جهت کمک به هواپیماهای در حال اضطرار حامل زائران اربعین حسینی در صورت لزوم خبر داد.

چگونه گواهینامه رانندگی بدون پایان خدمت بگیریم؟

چگونه گواهینامه رانندگی بدون پایان خدمت بگیریم؟

مدتی است که مشمولان خدمت سربازی برای اخذ گواهینامه رانندگی دچار سردرگمی شده اند و هر روز اخبار جدیدی در این رابطه به گوش می رسد.

دریافت گواهینامه در صورت داشتن گواهی تحصیلی بلامانع است اما در صورتی که متقاضی دریافت گواهینامه رانندگی در حال تحصیل نباشد باید برای اخذ گواهینامه وضعیت خدمتش مشخص شده باشد.

اجرای مصوبه حذف شرط داشتن پایان خدمت برای اخذ گواهینامه رانندگی که اواخر پاییز 94 در صحن علنی مجلس، آرای اکثریت نمایندگان مردم را از آن خود کرد اما پیرو مصوبه مجلس شورای اسلامی تصمیم گیری نهایی اخذ گواهینامه برای مشمولان غایب با ستاد کل نیروهای مسلح است.

5 برتری نظامی ایران در برابر عربستان

وبگاه یک مجله آمریکایی در تحلیلی به تشریح پنج برتری نظامی ایران در برابر عربستان سعودی، در صورت وقوع درگیری میان دو کشور پرداخته است.

نشنال‌اینترست نوشته در صورت وقوع چنین رویدادی ایران می‌تواند با استفاده هوشمندانه از «روش‌های نامتقارن» که در اختیار دارد با ارتش مسلح به تجهیزات و فناوری‌های نظامی عربستان سعودی مقابله کند.

در زیر بخشی از سلاح‌ها و روش‌هایی که به نوشته نشنال‌اینترست ایران می‌تواند از آنها استفاده کند تشریح شده‌اند:

1- نیروهای قدس سپاه   2- موشک‌های بالستیک  3- قایق‌های تندرو   4- زیردریایی میدجت کلاس غدیر  5 - موشک‌های کروز سومار