کیمیای عدالت

سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی

کیمیای عدالت

سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی

رصد تمام پروازهای فرا‌منطقه‌ای در آسمان عراق در ایام اربعین

رصد تمام پروازهای فرا‌منطقه‌ای در آسمان عراق در ایام اربعین

امیر جعفری فرمانده پدافند هوایی تاکتیکی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) ضمن اعلام برقراری پوشش کامل پدافندی در ایام اربعین برای زائران، گفت: رصد و مراقبت ویژه تمام پروازهای فرامنطقه‌ای در حال فعالیت در آسمان کشور عراق اعم از با سرنشین و بدون سرنشین در ایام اربعین به صورت ویژه صورت می‌پذیرد.

امیر جعفری افزود: با توجه به عبور روزانه بیش از 1400 پرواز مسافربری از فضای کشور ایران،‌ در ایام اربعین حسینی روزانه 55 فروند هواپیمای مسافربری از فرودگاه های نجف و کربلا انتقال زائران حسینی را انجام می دهند که تمام پروازها تحت مراقبت و رصد کامل سامانه‌های راداری ثابت و تاکتیکی انجام می‌شود.

وی به پایش مستمر فضای مسیر تردد زائران حسینی اشاره کرد و اظهار داشت: سایت‌های راداری و موشکی و سامانه‌های شنود الکترونیکی ثابت و تاکتیکی استقراری در مرز جمهوری اسلامی ایران جهت مراقبت از فضای داخل و خارج مرز و انجام هرگونه اقدام تاکتیکی در صورت لزوم مستقر هستند.

فرمانده پدافند هوایی تاکتیکی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ادامه داد: رصد و مراقبت کامل پرواز بالگردها با ماموریت انتظامی، اورژانس هوایی و هواپیماهای بدون سرنشین خودی در مرز جمهوری اسلامی با عراق جهت گشت هوایی و شناسایی منطقه صورت می پذیرد.

وی همچنین از آمادگی بهره‌گیری از باندهای پروازی فرودگاه‌های مرزی جهت کمک به هواپیماهای در حال اضطرار حامل زائران اربعین حسینی در صورت لزوم خبر داد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.