کیمیای عدالت

سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی

کیمیای عدالت

سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی

اولین روز ملی قطر بدون عربستان و با «پرچم ایران»

روز ملی قطر، امسال در سایه بحران روابط دوحه و ریاض در فضای متفاوتی برگزار شد. متفاوت از حیث سیاسی و امنیتی. تدابیر امنیتی مراسم امسال بیشتر بود تا جایی که تصاویر محافظان مسلح تمیم (امیر قطر) که در حال دست دادن با جمعیت حاضر بود، بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت.

از حیث سیاسی نیز، باید به جای خالی پرچم‌های کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس اشاره کرد. از طرفی هم، گفته شد که حضور میهمانان ایرانی و ترکیه‌ای کاملا پررنگ بود. 

این چیزی است که برخی رسانه‌های مصری و سعودی با سوءاستفاده از آن تلاش کردند تا به این مناسبت، دوباره به سران دوحه حمله کنند و آنان را «مزدور» یا «متحد» ایران نشان بدهند در حالی که هر دو توصیف «غلط» است.   ادامه مطلب ...

حمله مردم سلیمانیه به دفاتر حزب بارزانی

کردستان عراق

مردم خشمگین سلیمانیه که از سیاست‌های ناکارآمد و فساد گسترده خانواده بارزانی در اربیل به ستوه آمده‌اند، به دفاتر حزب وی در سلیمانیه حمله کردند.

خنجر آل خلیفه بر پشت فلسطین

برخی رژیم‌های عربی بی توجه به حمایت‌های جهانی از فلسطین در پی عادی سازی روابط با اشغالگران قدس هستند.

ب  برنامه پیک بامدادی رادیو ایران به موضوع اقدام برخی رژیم‌های عربی برای عادی سازی روابط خود با اشغالگران قدس پرداخته است. این در حالی است که دیشب ۱۴ عضو شورای امنیت ملی سازمان ملل برای تصویب قطعنامه‌ای در حمایت از قدس تلاش کردند.

دهمین کنفرانس ملی فرماندهی و کنترل ایران آغاز شد

دهمین کنفرانس ملی فرماندهی و کنترل ایران آغاز شد

دهمین کنفرانس ملی فرماندهی و کنترل ایران، با شعار «فرماندهی و کنترل در بحران» از دقایقی پیش به میزبانی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) ارتش، در مجموعه فرهنگی پنجم آذر سازمان بسیج مستضعفین آغاز شد.

گفتنی است در این مراسم امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) و سرلشکر مصطفی ایزدی فرمانده قرارگاه سایبری و تهدیدات نوین قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص) حضور دارند.

جمهوری اسلامی ایران از اتخاذ راه‌حل سیاسی در یمن حمایت می‌کند

جمهوری اسلامی ایران از اتخاذ راه‌حل سیاسی در یمن حمایت می‌کند

مارکوس لایتنر سفیر سوئیس در تهران روز گذشته (دوشنبه 20 آذرماه) با حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل دیدار و گفت‌وگو کرد.

حسین امیرعبداللهیان در ابتدای این دیدار از مواضع سوئیس در رابطه با اظهارات اخیر رئیس جمهور آمریکا مبنی بر انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به قدس قدردانی کرد.

 امیرعبداللهیان با اشاره به مسائل بحرین و یمن در منطقه افزود: جمهوری اسلامی ایران از اتخاذ راه‌حل سیاسی در یمن حمایت می‌کند اما باید در روند ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به این کشور تسریع گردد.

عکس/ نحوه دست دادن دیپلمات انگلیسی با ظریف

نحوه دست دادن دیپلمات انگلیسی با ظریف در حاشیه دیدار وزیر امور خارجه با بوریس جانسون وزیر امور خارجه انگلیس در تهران

خروج بغداد از «فصل ۷» منشور سازمان ملل

 عراق

به نقل از شبکه سومریه نیوز، وزارت خارجه عراق اعلام کرد که طبق تصمیم شورای امنیت سازمان ملل متحد، بغداد به صورت رسمی از «فصل هفتم» منشور این سازمان خارج شده است.

بر اساس این گزارش، پس از حمله رژیم صدام به کویت در سال ۱۹۹۰ شورای امنیت، عراق را تهدیدی برای امنیت و صلح جهانی قلمداد و آن را مشمول فصل هفتم منشور سازمان ملل کرد.

گفتنی است، فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد، تنها فصلی است که به شورای امنیت، اجازه استفاده از قدرت نظامی را علیه کشوری می‌دهد که «صلح جهانی» را تهدید می‌کند.

شلختگی وزیرخارجه انگلیس سوژه رسانه ها شد! (عکس)

شلختگی وزیرخارجه انگلیس و پوشیدن لباسهایی بدون اتو و کمربند در ملاقات رسمی امروز، دوباره سوژه رسانه ها شد!

شلختگی وزیرخارجه انگلیس سوژه رسانه ها شد! (عکس)

 

شلختگی وزیرخارجه انگلیس سوژه رسانه ها شد! (عکس)

علیرضا کریمی کشتی گیر سرافراز کشورمان ظهر امروز با رهبرانقلاب دیدار کرد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز (یکشنبه) در دیدار آقای علیرضا کریمی کشتی‌گیر سرافراز کشورمان در مسابقات جهانی کشتی زیر ۲۳ سال جهان و خانواده‌ی او، از خودگذشتگی و عزت‌آفرینی این پهلوان جوان را مورد تجلیل و تقدیر قرار دادند.

عزت‌آفرینی کردید و برای یک هدف بزرگ از حق خود گذشتید

حضرت آیت الله خامنه‌ای با تحسین اقدام علیرضا کریمی، کار بزرگ او را از سنخ کار پهلوانان نامداری همچون پوریای ولی دانستند و گفتند: من از اینکه نشان دادید جوانی از جوانهای ما حاضر است برای یک هدف بزرگ و بلند پا بر روی نفس خود بگذارد و از حق قطعی و قهرمانی مسلم صرف‌نظر کند، واقعاً احساس عزت کردم.

ایشان افزودند: قدر این کار را بدانید و اجر معنوی آن را از خدا بخواهید، البته مسئولان نیز نباید در تجلیل و پاداش مادی کوتاهی کنند.

آخرین اخبار از گسترش همکاری‌های نظامی ایران و روسیه

امیر حاتمی

وزیر دفاع آخرین اخبار مربوط به گسترش همکاری‌های نظامی - دفاعی ایران و روسیه را تشریح کرد.

امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح  ، درباره آینده روابط ایران و روسیه و تمایل دو کشور برای گسترش روابط نظامی گفت:‌ ما نگاه‌مان به روسیه نگاه راهبردی است و این نگاه از جامعیت لازم برخوردار بوده و علاوه بر ابعاد نظامی، ابعاد اقتصادی و سیاسی را شامل می‌شود.

وی افزود:‌ وقتی رابطه راهبردی بین دو کشور وجود داشته باشد حتما افق روشنی نیز پیش‌روی طرفین خواهد بود.

۴ شرط علی عبدالله صالح برای اتحاد با عربستان و امارات

محمد بن سلمان

روزنامه هاآرتص با اشاره به اینکه طرح عربستان و امارات برای تغییر رژیم در یمن شکست خورد، ۴ شرط علی عبدالله صالح برای اتحاد با ریاض و ابوظبی را افشا کرد.

ادامه مطلب ...

آمریکا، صهیونیست‌ها و مستکبران عالم، نه به شیعه علاقمندند و نه به اهل سنت

آمریکا و صهیونیستها و مستکبران عالم، نه به شیعه علاقمندند و نه به اهل سنت/هر حنجره‌ای که در جهت اختلاف حرف بزند، بلندگوی دشمن است

روز ولادت پیامبر اکرم (ص) طبق روایات شیعه 17 ربیع الاول و طبق روایات برادران اهل سنت 12 ربیع الاول است بنابراین امام خمینی (ره) این تاریخ را هفته وحدت نامگذاری کردند که حاکی از اهمیت وحدت از منظر امام راحل است.مقام معظم رهبری نیز همواره بر وحدت میان مسلمانان و کنار گذاشتن اختلافات تاکید کرده‌اند.

در شرایطی که دشمنان اسلام تمام تلاش خود را برای مبارزه و مقابله با اسلام به کار بسته و آشکارا آن را اعلام می کنند. تاکید بر مسائل اختلافی و تفرقه میان صفوف مسلمانان منطقی نیست. در این گزارش بخش‌های از بیانات مقام معظم رهبری درباره ضرورت وحدت میان مسلمان را می‌خوانید.


سوره تکویر چکیده‌ای از علم زمین شناسی است

پروفسور بهرام عکاشه پدر علم زلزله شناسی ایران با حضور در برنامه حالا خورشید گفت: دانشجویان دکتری را موظف می‌کنمسوره تکویر را با تفسیر استاد الهی قمشه‌ای بخوانند و پژوهش کنند چون این سوره چکیده‌ای از علم زمین شناسی  است.

پروفسور عکاشه اظهار کرد: اگر در تهران زلزله 7 ریشتری بیاید حداقل 7 میلیون نفر جان خود را از دست می‌دهند.

درخواست سعودی‌ها از سازمان ملل برای حل بحرانی که خودشان ایجاد کرده‌اند

درخواست سعودی‌های از سازمان ملل برای حل بحرانی که خودشان ایجاد کرده‌اند! + فیلم

مدت‌هاست کهعربستان سعودی  ظلم‌های متعددی را بر مردم  یمن رواداشته است و تمام کشورها هم از ظلم‌های آشکار عربستان آگاه هستند. در این میان دیپلمات‌های سعودی از   سازمان ملل خواسته‌اند که برای حل بحران یمن وساطت کند.


نامه رهبری به جوانان غربی نشان داد، داعش هیچ سنخیتی با اسلام ندارد

ر

پرویز سروری دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی، اظهار کرد: نامه مقام معظم رهبری به جوانان غرب ابتکاری در نوع خود بی نظیر است که جای خود را در میان جوانان بین المللی باز کرد.

وی ادامه داد: داعش تلاش می‌کرد خشونت‌هایش را به نام اسلام معرفی کند اما این حرکت رهبری، توطئه‌های آنان را خنثی کرد.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی تاکید کرد: نظام سلطه و صهیونیست‌ها با عملیات روانی سعی دارند نقش جمهوری اسلامی را در فتح قلوب مردم دنیا از بین ببرد اما در این اقدام خود موفق نشدند.

وی اضافه کرد: رهبری با دو نامه‌ای که نوشتند به صورت مستقیم با جوانان صحبت کردند و این ابتکار جدید است که ایشان جامعه جوانان جهان را مورد خطاب قرار دادند.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در این نامه‌ها به جوانان گفتند، داعش متعلق به اسلام نیست و تروریسم جز موضوعاتی است که اسلام در مقابل آن ایستاده است.