کیمیای عدالت

سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی

کیمیای عدالت

سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی

عکس/ خودروی «اخلال‌گر» ارتش ترکیه در مرز سوریه

خودروی اخلال گر امواج مدل KORAL ساخت شرکت Aselsan ترکیه متعلق به ارتش این کشور در مرز با سوریه مستقر شده است.

افزایش ۲۰ تا ۵۰ درصدی حقوق کارمندان در لایحه جدید دولت

رئیس سازمان اداری و استخدامی با تشریح جزئیات لایحه دائمی شدن قانون خدمات کشوری گفت: امتیازات حقوق و مزایای کارمندان دولتی در این لایحه ۲۰ تا ۵۰ درصد افزایش یافته است که دولت متناسب با مشاغل و شرایط خود این افزایش ها را اعمال می کند.

پول اسکناس

اتهامات آمریکا به حزب‌الله ظالمانه و بی‌اساس است

سید حسن نصرالله

"سید حسن نصرالله" دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت یادبود شهدای قنیطره و اربعین پدر عماد مغنیه گفت: بدون فداکاری شهدا امنیت در کشورمان محقق نمی شد.

وی در این سخنرانی گفت: باید به حق شهدا بر ملت و کشور و امت اعتراف کنیم و زمانی که هر مسئولی درباره امنیت صحبت می کند باید برای همگان این نکته به ذهن خطور کند که امنیت بدون فداکاری شهدا محقق نمی شد و زمانی که درباره شکست آمریکایی ها و پیروزی ملت های منطقه در مقابله با چالش ها حرف می زنیم باید بدانیم که این فضل خداوند بوده و کسانی که فداکاری کرده و مجروحانی که از درد رنگ می برند و کسانی که مقاومت کردند بر گردن ما حق دارند.

تصویرسازی/ ایران در اندوه سانچی

سانچی قلب ملت ایران سرشار از اندوه کرد / بی تردید این حادثه دردناک قلب ملت عزیز ایران را سرشار از اندوه و عزادار ساخت.

تصویرسازی/ ایران در اندوه سانچی

کاریکاتور/پزشک‌کاخ سفید:حال‌ترامپ‌خیلی‌خوب‌است!!!

پزشک کاخ سفید: حال ترامپ خیلی خوب است / پزشک کاخ سفید پس از انجام آزمایشات مختلف درباره وضعیت سلامتی دونالد ترامپ اعلام کرد که وی در سلامت بسیار خوبی به سر می‌برد. این در حالی است که اکثر کارشناسان و پزشکان جهان بر این باور هستند که رئیس جمهور آمریکا تعادل روانی ندارد و با یک هیتلر دیوانه مواجه هستند.

کاریکاتور/پزشک‌کاخ سفید:حال‌ترامپ‌خیلی‌خوب‌است!!!

هوای تهران بعد از یک روز برفی بار دیگر ناسالم شد

هوای تهران بعد از یک روز برفی بار دیگر ناسالم شد

وضعیت هوای پایتخت بعد از یک روز برفی با شاخص 107 در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفت.

سازمان حفاظت محیط زیست علت افزایش آلاینده ها را در ساعت های انتهایی روز را ترافیک زیاد شهر تهران عنوان کرده است.

کاملا غلط است که میگویند دولت اسلامی کاری به بهشت و جهنم نداشته باشد

کاملا غلط است که میگویند دولت اسلامی کاری به بهشت و جهنم نداشته باشد

معاون اول قوه قضائیه گفت: کاملاً غلط است که می گویند کسی را نمی‌توان به زور به بهشت برد، چرا که نظام اسلامی وظیفه دارد بستر را برای رشد همه فضایل اخلاقی آماده کند.

 حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه گفت: این حرف که دولت اسلامی و نظام جمهوری اسلامی کاری به جهنم و بهشت مردم نداشته باشند، کاملاً غلط است و اینکه کسی را نمی‌توان به زور به بهشت برد به یک معنا غلط است چرا که نظام اسلامی وظیفه دارد که بستر را برای رشد همه فضایل اخلاقی آماده کند و موانع سر راه رسیدن به سعادت که همان بهشت است را بردارد.

وی افزود: اگر این موانع با گفتن، تذکر دادن و اقدامات نرم برطرف نمی‌شود لازم است که با اقدامات سخت تری برداشته شود.

معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: امنیت و آرامش در دین جامع و کامل ما جایگاه رفیعی دارد و اگر کسی در جامعه ناامنی ایجاد کند،‌  شهر و روستا و محیط کسب و کار را ناامن کند و در صورتی که این ناامنی با ترس و وحشت مردم توأم باشد و افراد همراه با سلاح سرد و گرم قدرت‌نمایی کنند، مجازات سخت گیرانه‌ای در پیش دارد.

تغییرات در وزارت خارجه نهایی شد

وزارت امور خارجه

 سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه بعد از ظهر امروز طی مراسمی معاونان جدید خود را بر اساس ساختار جدید معرفی کرد.

۷ فینال تا قهرمانی زودهنگام پرسپولیس در لیگ برتر

تیم فوتبالپرسپولیس در رویایی ترین وضعیت خود قرار دارد. این تیم بدون رقیب در لیگ برتر یکه تازی می کند.

سرخپوشان پایتخت 11 بازی تا پایان فصل  دارند و اگر آنها در 7 بازی به پیروزی دست یابند در آن صورت قهرمانی زود هنگام خود را 4 هفته به پایان بازی ها جشن می گیرند.

 این اتفاق برای برانکو اهمیت زیادی دارد چرا که پروفسور می تواند با قطعی کردن قهرمانی تیم خود خیالش را از ترافیک بازی های پایان فصل که همزمان با بازی های لیگ قهرمانان آسیا است راحت کند.

فشردگی بازی ها در لیگ برتر، لیگ قهرمانان آسیا و اردوهای تیم ملی در سال گذشته نفس پرسپولیس را گرفته بود اما برانکو در فصل جاری با کسب تجربه از سال گذشته می خواهد قبل از موعد مقرر قهرمانی در لیگ برتر را به هواداران تقدیم کند و تیم خود را با خیال راحت برای لیگ قهرمانان آسیا آماده کند.

اختلاف 11 امتیازی پرسپولیس با تیم دوم جدول حاشیه امنیت برای برانکو و هواداران این تیم ایجاد کرده است. همین موضوع باعث می شود سرخپوشان پایتخت بدون ترس و با شجاعت در مسابقات فوتبال حاضر شوند و با ارائه بازی های منطقی و حساب شده همه رکوردها را ثبت کردند.

تیم پرسپولیس در وضعیتی قرار دارد که این تیم را باید قهرمان زود هنگام لیگ برتر قلمداد کنیم. قهرمانی پرسپولیس امکان پذیر است  در صورتی که این تیم درگیر مسائل حاشیه ای نشود.

سرخپوشان پایتخت با قهرمانی در لیگ هفدهم می تواند جزء معدود تیم هایی شود که قهرمانی در 2 فصل پیاپی را تجربه می کند.

قهرمانی در 2 فصل پیاپی در لیگ برتر و موفقیت در آسیا از برانکو یک چهره محبوب می سازد و به طور حتم منتقدان هم از این مربی حمایت می کنند.

موفقیت ها و افتخارات برای برانکو پشتوانه خوبی است و او می تواند بعد از جدایی کی روش، خود را اصلی ترین گزینه روی نیمکت تیم ملی معرفی کند.

برانکو با وجود اتفاقات و مسائل حاشیه ای، تیم پرسپولیس را به رویایی ترین تیم چند سال اخیر فوتبال ایران تبدیل کرده است و به طور حتم خدمات ارزنده پروفسور در ذهن هواداران این تیم خواهد ماند.

هوادارانی که باید در 7 بازی پیش رو از تیم خود حمایت کنند تا یک قهرمانی دیگر در کارنامه ارتش سرخ ثبت شود. همچنین پرسپولیس باید 7 بازی خود را فینال زود هنگام تصور کند و روی تک تک امتیازات این دیدارها حساب کند تا در ابتدای سال جدید و ترافیک بازی ها ، جام قهرمانی را بدست آورد.

7 بازی مهم پرسپولیس برای قهرمانی در لیگ برتر

پرسپولیس- گسترش فولاد

پیکان-پرسپولیس

پرسپولیس-سپاهان

صنعت نفت آبادان-پرسپولیس

پرسپولیس- استقلال خوزستان

استقلال- پرسپولیس

پرسپولیس- سایپا

رویترز: ترامپ تعلیق تحریم‌های ایران را تمدید خواهد کرد

رویترز: ترامپ تعلیق تحریم‌های ایران را تمدید خواهد کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان پایگاه اینترنتی خبرگزاری رویترز با اشاره به توییت گزارشگر بلومبرگ نوشت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا تعلیق تحریم‌های اقتصادی علیه ایران را به عنوان بخشی از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ تمدید خواهد کرد.

 این گزارش می‌افزاید مهلت ترامپ برای تصمیم‌گیری در این باره روز جمعه به پایان می‌رسد. این در حالی است که او ماه اکتبر از تأیید پایبندی ایران به مفاد برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خودداری کرد.

همچنین یک منبع آگاه به رویترز گفت ترامپ در نشست دیروز با مقامات امنیت ملی کاخ سفید با تمدید معافیت‌های تحریمی ایران ذیل برجام موافقت کرده است. با این حال، به گفته این منبع، ترامپ طبق عادت یکسال اخیر خود همزمان با تعلیق دوباره تحریم‌های هسته‌ای، تحریم‌های جدیدی (احتمالا به بهانه نقض حقوق بشر و برنامه موشکی) علیه ایران اعمال خواهد کرد. وی همچنین مجددا به کنگره و امضاکنندگان اروپایی برجام هشدار خواهد داد که درصورت اصلاح نکردن این توافق، آمریکا از آن خارج خواهد شد

در همین حال، یک مقام آمریکایی روز چهارشنبه اعلام کرد اگر ترامپ معافیت تحریم های آمریکا علیه ایران را تمدید کند، دولت آمریکا تحریم های جدیدی را علیه ایران اعمال خواهد کرد که اشخاص و شرکت های ایرانی را هدف قرار خواهد داد.

همچنین، وزیر خزانه داری آمریکا در کنفرانسی خبری در کاخ سفید گفت انتظار دارد تحریم های جدید علیه ایران اعمال شود. استیون منوچین در پاسخ به سوالی در این باره که آیا تحریم های جدیدی علیه ایران در راه است، گفت: «انتظار دارم تحریم های جدیدی علیه ایران اعمال شود. ما همچنان به بررسی این موضوع ادامه می دهیم. ما این تحریم ها را ارائه کرده ایم. فکر می کنم می توانید انتظار داشته باشید تحریم های جدیدی علیه ایران اعمال شود».

طرح آمریکایی - سعودی برای ترور سردار سلیمانی

صادق الحسینی

انتصاب «اندرو پیک» از سوی واشنگتن برای برنامه‌ریزی جهت عملیات ترور شخصیت‌های ایرانی مهم و تأثیرگذار از جمله سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس و تعدادی از معاونان وی در عراق و سوریه انجام شده است. 

ادامه مطلب ...

اطلاعیه....

از سایت

amirnews.ir

بازدید نمایید و با نظرات خود مارا در ارتقاء سایت یاری فرمایید 

چرا روحانی در کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی شرکت نکرد؟

محمد هاشمی

محمد هاشمی برادر مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در کنگره بزرگداشت رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت:‌ هاشمی رفت اما فرهنگ و خطی مشی او به عنوان اعتدال در فضای سیاسی کشور نهادینه شده است.

هاشمی افزود: مسیر اعتدال و مسیر هاشمی ادامه‌دهنده بزرگان دین اسلام و ایران است.

برادر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یادآور شد:‌ آیت‌الله هاشمی در دوران عمر مفید خود ثابت کردند جز برای عظمت اسلام و سرافرازی ایران نکوشیدند و حاضر بود در این مسیر همه مسائل را نیز تحمل کنند.

وی تاکید کرد: امروز یک سال است که آن عزیز را در میان نداریم اما با انبوهی از اسنادی که از کردار و گفتارش به جای مانده است، آیندگان بزرگی و بصیرت او را خواهد شناخت.

هاشمی همچنین در خصوص حضور روحانی در این مراسم گفت: بنا به دلایلی که نمی‌دانیم، دو سه روز قبل از دفتر رییس جمهور اطلاع دادند که ایشان در کنگره حضور پیدا نمی‌کنند.

رسیدگی پیوسته به بیماران صعب العلاج در نیروی زمینی ارتش

رسیدگی پیوسته به بیماران صعب العلاج در نیروی زمینی ارتش

امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تعدادی از بیماران صعب العلاج این نیرو در تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.

حیدری در این دیدار اظهار کرد: چنانچه کارکنان نیروی زمینی ارتش در خانواده خود بیمار صعب العلاجی دارند برابر دستورالعمل دارالشفای حضرت زهرا(س) به بیمارستان‌های نزاجا در سراسر کشور مراجعه کنند تا بتوانند علاوه بر تحت درمان قرار گرفتن بیماران از کمک‌های بلاعوض نیروی زمینی برخوردار شوند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تاکید کرد: رسیدگی به بیماران صعب العلاج در نیروی زمینی با قدرت پیگیری می‌شود.