کیمیای عدالت

سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی

کیمیای عدالت

سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی

کشف محموله کلان مواد منفجره در مرزهای شرقی کشور

به نقل از روابط عمومی وزارت اطلاعات، سربازان گمنام امام زمان (عج) محموله کلان مواد منفجره را که قرار بود با پوشش مواد مخدر از مرزهای شرقی به کشور وارد شود، کشف و ضبط کردند.

بر اساس این گزارش، نیروهای اداره کل استان سیستان و بلوچستان با اقدامات اطلاعاتی و فنی توانستند گروه‌های تروریستی را در انتقال 80 کیلوگرم مواد منفجره ترکیبی، 17 عدد تله انفجاری پدالی (مخصوص به‌کارگیری در بمب‌های کنار جاده‌ای و تله‌های انفجاری)، 28 قبضه سلاح کمری با دو هزار و 100 فشنگ، 35 قبضه نارنجک جنگی، ده‌ها چاشنی الکترونیکی، فتیله و تجهیزات انفجاری ناکام بگذارند.

   در این عملیات سربازان گمنام امام زمان (عج)همچنین 580 کیلوگرم مواد مخدر از تروریست‌ها کشف کردند.

غوطه شرقی دمشق به صورت کامل آزاد شد

ارتش سوریه

فرماندهی کل ارتش سوریه در بیانیه‌ای تأکید کرد که حمله آمریکا و متحدانش به سوریه مانع از مقابله با تروریسم در این کشور نشده و امروز غوطه شرقی کاملاً از لوث وجود تروریست‌ها پاک شده است.

  فرماندهی کل ارتش سوریه ساعاتی پس از حمله موشکی آمریکا، فرانسه و انگلیس به نقاطی از این کشور، بیانیه‌ای صادر کرد و ضمن تأکید بر ادامه مسیر مبارزه با تروریست‌ها، از پاکسازی کامل منطقه مهم غوطه شرقی از لوث وجود تروریست‌ها خبر داد.

در این بیانیه آمده که همزمان با مقابله پدافند هوایی سوریه با حمله مشترک آمریکا، فرانسه و انگلیس به مناطقی در سوریه، یگان‌های نیروهای مسلح و نیروهای مردمی با حمایت متحدان دمشق، شهرک‌های غوطه شرقی دمشق را به صورت کامل از لوث تروریست‌ها پاک کردند.

حقوق کارمندان دولت یکسان می‌شود

نوبخت

رئیس سازمان برنامه و بودجه از ارسال لایحه اصلاح قانون خدمات کشوری به مجلس، با هدف یکسان سازی حقوق کارکنان دولت خبر داد.

  محمدباقر نوبخت در خصوص افزایش حقوق کارکنان که اخیرا از سوی وزارتخانه های کشور و جهاد کشاورزی مطرح شده، گفت: همه مباحث مربوط به حقوق دستمزدها و فوق العاده‌ها را در قانون مدیریت خدمات کشوری دیده ایم و قرار است اصلاح و یکپارچه شود، لایحه اصلاحی آن اکنون در نوبت بررسی مجلس است.

آمریکا چگونه می‌تواند به سوریه حمله کند؟

به نقل از خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه تعهد کرد موشک‌هایی را به سوی سوریه خواهد فرستاد. این تهدید وی در حالی بیان شده است که گزارش‌هایی ادعایی درباره وقوع حمله شیمیایی در دوما واقع در غوطه شرقی سوریه منتشر شده است. 

حال پرسش اینجاست آمریکا که احتمال دارد همراه با فرانسه و انگلیس به سوریه حمله کند، چه مناطقی را هدف قرار خواهد داد و خطرات محاسبات اشتباه این کشورها در قبال ایران و روسیه چه خواهد بود.

اهداف حمله احتمالی ترامپ به سوریه چه خواهد بود؟ 

آمریکا و دو متحد خود به بهانه استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه، ادعا کرده اند قصد دارند از تکرار چنین حمله‌هایی جلوگیری کنند و به این ترتیب، به نظر می‌رسد کارخانه‌ها و مناطق نگهداری از اسلحه در این کشور را هدف قرار خواهند داد.

کانادا، آمریکا را در حمله نظامی به سوریه همراهی نخواهد کرد

پشت کردن نخست‌وزیر کانادا به ترامپ

به نقل از یونایتدپرس اینترنشنال، «جاستین ترودو»، نخست‌وزیر کانادا روز چهارشنبه گفت کشورش در هیچ‌ گونهحمله هوایی به سوریه، به آمریکا ملحق نخواهد شد.

ترودو گفت: «ما به دنبال حضور یافتن در سوریه نیستیم.»

ترودو در مصاحبه خود با رادیو کانادا اشاره کرد کشورش در حال حاضر در عراق و لتونی عملیات نظامی انجام می‌دهد و برنامه دارد در جمهوری مالی نیز مستقر شود.

ترودو اظهارات خود را پس از هشدار دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مورد حمله هوایی به سوریه در پی ادعای استفاده بشار اسد (رئیس‌جمهور سوریه) از سلاح شیمیایی در این منطقه، بیان کرد. 

علت تهاجم‌های بی‌سابقه کنونی بر ضد نظام اسلامی، قدرت روز افزون این نظام است

علت تهاجم‌های بی‌سابقه کنونی بر ضد نظام اسلامی، قدرت روز افزون این نظام است/ دشمنان از این قدرت فزاینده به‌شدت احساس خطر کرده‌اند

رهبر انقلاب در دیدار جمعی از فرماندهان ارشد نیروهای مسلح گفتند: علت تهاجم‌های بی‌سابقه کنونی بر ضد نظام اسلامی، قدرت روز افزون این نظام است.

 حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر  روز (یکشنبه) در دیدار جمعی از فرماندهان ارشد نیروهای مسلح، ضمن تبریک اعیاد بویژه ماه رجب، گفتند: ماههای رجب، شعبان و رمضان، به دلیل ایام متبرک خود برای بندگان صالح خدا عید هستند و باید از این ماههای پر برکت بیشترین بهره معنوی را برد.

رهبر انقلاب اسلامی از اقتدار، امنیت، عزت و توانایی کافی در زمان لازم به عنوان اهداف اصلی نیروهای مسلح نام بردند و با تأکید بر ضرورت کادرسازی و جانشین پروری در نیروهای مسلح خاطرنشان کردند: نتیجه فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده در نیروهای مسلح باید در راستای تأمین اهداف تعیین شده باشند.

ایشان همچنین دوران کنونی را دوران عزت جمهوری اسلامی ایران دانستند و تأکید کردند: علت تهاجم‌های بی‌سابقه کنونی بر ضد نظام اسلامی، قدرت روز افزون این نظام است زیرا دشمنان از این قدرت فزاینده به‌شدت احساس خطر کرده‌اند و حملات خود را افزایش داده‌اند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای افزودند: به‌رغم تمام توطئه ها و به کوری چشم دشمنان، قدرت نظام اسلامی، روز به روز افزایش خواهد یافت.

پیش از سخنان فرمانده معظم کل قوا، سرلشکر باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح گزارشی از دستاوردها و فعالیت‌های نیروهای مسلح در سال گذشته بیان کرد و گفت: در سال جدید، به افزایش تلاشها و حرکت‌های مجاهدانه برای دستیابی به اهداف، متعهد هستیم.

بخشنامه افزایش سقف وام ازدواج به ۱۵ میلیون تومان ابلاغ شد

بخشنامه افزایش سقف وام ازدواج به ۱۵ میلیون تومان ابلاغ شد

بانک مرکزی، مبلغ تسهیلات ازدواج برای هریک از زوج‌ها که ۱۵ میلیون تومان تعیین شده را به شبکه بانکی ابلاغ کرد.  به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، در این بند از قانون بودجه سال جاری آمده است: «به منظور حمایت از ازدواج جوانان، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است تمام بانکها و موسسات اعتباری کشور را ملزم کند به اندازه سهم خود از مجموع تمام منابع در اختیار پس انداز، جاری و سپرده قرض‌الحسنه بانک‌ها در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه مشارکت کرده و تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را در اولویت نخست پرداخت قرار دهند. 

تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هریک از زوج‌ها در سال ۱۳۹۷ یکصد و پنجاه میلیون ریال با دوره بازپرداخت پنجساله است.»

اظهارات متناقض مقامات آمریکایی درباره خروج از سوریه نشانه توطئه‌ای جدید است

امیر حاتمی: همکاری های نظامی و فنی ایران و روسیه پس از توافق هسته ای روبه افزایش است

امیر سرتیپ «امیر حاتمی» درباره مسائل مختلف منطقه ازجمله موضوع خروج نیروهای آمریکایی از سوریه با راشاتودی گفتگو کرد.

«امیر حاتمی»، وزیر دفاع ایران که به روسیه سفر کرده بود، در مصاحبه اختصاصی با راشاتودی خواستار خروج نیروهایی که بدون مجوز دمشق در سوریه حضور دارند، شد.

وی همچنین از مقامات ترکیه خواست تا نگرانی های امنیتی بوجود آمده در شمال سوریه را با دولت دمشق برطرف کنند؛ بخصوص آنکه آنکارا پیوسته درباره اهمیت حفظ یکپارچگی سوریه سخن می گوید.

وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص اظهارات متناقض دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در خصوص حضور نیروهای آمریکایی در سوریه گفت نمی توان به اظهارات مقامات آمریکایی اعتماد کرد و این نشانه توطئه‌ای جدید است.

بیوگرافی بازیگر نقش الیزابت در سریال پایتخت +عکس

نیلوفر رجایی فر تسلط کاملی به زبان انگلیسی دارد و همین امر باعث شده است که او در سریال پایتخت نقش دختر یک داعشی را بازی کرده که از دست این گروهک در حال فرار است.

نیلوفر رجایی فر با بازی در نقش الیزابت در سریال پایتخت به چهره‌ی معروف چند وقت اخیر تبدیل شده است.
او در سریال پایتخت یک دختر انگلیسی می‌باشد.نیلوفر رجایی فر اصالتا ایرانی تبار بوده و زادگاهش تهران می‌باشد.
وی متولد سال ۱۳۷۲ می‌باشد و ۲۵ سال سن دارد. نخستین سریال تلویزیونی او سریال پایتخت ۵ می‌باشد.

کاریکاتور/ آمریکا به‌دنبال تکه‌تکه کردن سوریه

لاوروف: شک نداریم که آمریکا به‌دنبال تکه‌تکه کردن سوریه است / وزیر خارجه روسیه می‌گوید: شک نداریم که نیت آمریکا یافتن جایی محکم در سوریه طی افقی بلندمدت و تکه‌تکه کردن این کشور است.

کاریکاتور/ آمریکا به‌دنبال تکه‌تکه کردن سوریه

فرمانده کل ارتش: خدمت در ارتش جمهوری اسلامی ایران یک فرصت است

فرمانده کل ارتش: خدمت در ارتش جمهوری اسلامی ایران یک فرصت است

 به نقل از روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرلشکر ستاد سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران از بخش های بازسازی شده مجتمع شهید سپهبد علی صیاد شیرازی (خزر آباد ساری) بازدید و تعدادی از ساختمان ها ویلاهای نوساز این مجتمع را افتتاح نمود.

خدمت در ارتش جمهوری اسلامی ایران، یک فرصت است. این فرصت ها، گاهی تکرار نشدنی است، مراقبت کنید که فرصت خدمت از دستتان نرود. در زمان خدمت باید از فرصت ها بهره برداری کرد و این هنر شماست. فرصت خدمت، اندک است پس کار کنید کاری که ماندگار بماند.

نیروهای یمنی با موشک "بدر ۱" پادگان گارد ملی عربستان را در هم کوبیدند

نیروهای یمنی با موشک

به نقل از المسیره، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با یک فروند موشک بالستیک از نوع "بدر 1" پادگان گارد ملی عربستان در نجران واقع در جنوب این کشور را در هم کوبیدند.

یک منبع نظامی تاکید کرد که این موشک به دقت به هدف مورد نظر اصابت کرد.

یگان موشکی ارتش یمن روز گذشته نیز با یک فروند موشک بالستیک بدر شرکت آرامکو عربستان در جیزان را هدف قرار داد.

 یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن روز پنجشنبه دوم فروردین در بیانیه‌ای از یک موشک بالستیک جدید به‌نام "بدر" رونمایی کرد که در داخل این کشور ساخته شده است.

کسر خدمت‌های جدید سربازی در سال ۹۷ به چه‌کسانی می‌رسد؟

کسر خدمت‌های جدید سربازی در سال ۱۳۹۷ به چه‌کسانی می‌رسد؟

کسرخدمت‌های جدید سربازی بحث داغ حوزه سربازی در سال گذشته بود که سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان با درنظر گرفتن سهمیه‌ای 20 هزارنفری برای هرسال به مرحله اجرا درآمد.

نیمه دوم سال گذشته بود که سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان مجلس و ستادکل نیروهای مسلح در مورد نحوه اعطای کسرخدمت‌های ناشی از ایثارگری، رزمندگی و آزادگی به توافق رسیده و تصمیم برآن شد تا در هرسال 20 هزارنفر دارای بیشترین امتیاز از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

با توجه به تعداد افراد واجد شرایط و سهمیه 20هزارنفری عملا حداقل در سال نخست اجرای این طرح، تنها افرادی که والدینشان 28 و 29 ماه سابقه رزمندگی و آزادگی یا 29 و 28 درصد ایثارگری داشته باشند امکان بهره‌مندی از این تسهیلات را پیدا کردند و دیگران یا باید به سربازی می‌رفتند یا اینکه اگر وارد غیبت از سربازی نمی‌شدند می‌بایست در انتظار سال آینده بمانند تا شاید جزو سهمیه 20 هزار نفری قرار بگیرند، در این میان البته مشمولانی که والدینشان 27 و 26 ماه سابقه رزمندگی و آزادگی یا 26 و 27 درصد جانبازی دارند، بیشتر پیگیر این مساله هستند.

واکنش تهیه کننده «پایتخت ۵» به حذف نام یک نویسنده از تیتراژ سریال

واکنش تهیه کننده «پایتخت ۵» به حذف نام یک نویسنده از تیتراژ سریال

الهام غفوری تهیه کننده سریال تلویزیونی «پایتخت ۵» درباره اعتراض امیرحسین قاسمی به عنوان یکی از نویسندگان این مجموعه نسبت به حذف نامش از تیتراژ  ؛ گفت: آقای قاسمی طبق قرارداد در سه قسمت اول در کنار آقای تنابنده مسئولیت نگارش را برعهده داشت، اما از قسمت چهارم آقای خشایار الوند جایگزین او شد و با اضافه شدن ایشان عملا همکاری ما با این دوست جوان به پایان رسید. 

وی افزود: در واقع، حذف نام اتفاق نیفتاده و همه اتفاقات طبق قرارداد پیش رفته است.

تهیه کننده سریال تلویزیونی «پایتخت ۵» اظهار داشت: افراد مختلفی علاقه مند به همکاری با سریال «پایتخت» که امروز به لطف تلاش گروه ، یک برند برای تلویزیون محسوب می شود و مخاطب انبوه خودش را در این سالها پیدا کرده، هستند و از موج این مجموعه مردمی به نفع رزومه شان استفاده کنند که به نظرم رفتاری حرفه ای محسوب نمی شود. صحبت هایی که در برخی سایت ها و کانال ها با عنوان حذف سیاسی نام نویسنده سریال «پایتخت» از تیتراژ سریال منتشر شده کذب محض و البته خنده دار است. این مجموعه بدون کوچکترین تذکر و سفارشی از سوی مدیران محترم سیما تا اینجا روی آنتن رفته و تا هجده قسمت مهمان خانه های مردم خواهد بود.

گفتنی است؛ امیرحسین قاسمی در صفحه شخصی خود نسبت به حذف نامش از تیتراژ «پایتخت ۵» اعتراض کرده بود.

تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران

آمریکا ۱۰ فرد و یک شرکت ایرانی را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا ده فرد ایرانی و یک شرکت مستقر در ایران را به بهانه‌های واهی تحریم کرد.

 به نقل از خبرگزاری رویترز،وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد ده فرد از ایران و یک شرکت مستقر در این کشور را تحریم کرده است.

این وزارتخانه روز جمعه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ۱۰ فرد در ایران و همچنین یک نهاد مستقر در این کشور را به بهانه جرائم سایبری تحریم کرده است.

پایگاه اینترنتی وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد واشنگتن گروه مبنا را -که در ایران مستقر است- تحریم کرده است.

در این بیانیه اعلام شده است که آن‌ها بر اساس فرمان اجرایی ۱۲۶۹۴ جهت «ضبط دارایی افراد خاصی که در فعالیت‌های خصمانه عمده سایبری دست دارند» در فهرست تحریم قرار گرفته‌اند.

به ادعای این وزارت‌خانه، این یازده فرد و شرکت در نقض حقوق مالکیت معنوی و سرقت اطلاعات یک شرکت رسانه‌ای و صد‌ها دانشگاه در آمریکا و دیگر کشورها، با انگیزه‌های مالی شخصی، دست داشته‌اند.

پیش از این دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از اعمال تحریم‌های جدیدی علیه ایران خبر داده بود.