کیمیای عدالت

سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی

کیمیای عدالت

سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی

حقوق اردیبهشت ماه بازنشستگان واریز شد

 مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: ما به‌التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان مشمول صندوق بازنشستگی کشوری با حقوق ماه خرداد پرداخت می شود.

حقوق اردیبهشت ماه بازنشستگان واریز شد

جمشید تقی زاده مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری اظهار کرد: حقوق اردیبهشت ماه بازنشستگان مشمول صندوق بازنشستگی کشوری عصر امروز یکشنبه سی‌ام اردیبهشت ماه به حساب آن‌ها واریز می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: احکام افزایش حقوق سالانه و همچنین همسان سازی حقوق بازنشستگان مشمول صندوق بازنشستگی کشوری در سال ۹۷ طی روزهای آینده صادر و مابه التفاوت مربوط به ماه‌های فروردین و اردیبهشت سال جاری با حقوق ماه آینده (خرداد) پرداخت خواهد شد.

اسامی ۱۰۰ «مدیر دوتابعیتی» تصمیم‌ساز به دادستانی کشور ارسال شد

اسامی ۱۰۰ «مدیر دوتابعیتی» تصمیم‌ساز به دادستانی کشور ارسال شد + جزئیات

حسینعلی حاجی‌دلیگانی نایب‌رئیس کمیته تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از مدیران دوتابعیتی  از ارسال اسامی ۱۰۰ مدیر دوتابعیتی به دادستانی‌کل کشور خبر داد و گفت:

اسامی ۱۰۰ مدیر دوتابعیتی که در ذیل گزارش تحقیق و تفحص از مدیران دوتابعیتی نیز ذکر شده، جهت بررسی‌ها و تصمیم‌گیری‌های لازم در قالب گزارشی به دادستان‌کل کشور تقدیم شده است.

وی اسامی یکصد مدیر دوتابعیتی را که اسامی‌شان تقدیم دادستان‌کل کشور شده است شامل مدیران در حوزه تصمیم‌‌گیری و تصمیم‌‌سازی دانست و اظهار داشت: گزارش تحقیق و تفحص از مدیران دوتابعیتی تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس شده و در نوبت رسیدگی و قرائت در صحن پارلمان قرار دارد.

دیدار خانواده‌های دو شهید نیروی انتظامی با رهبر انقلاب

دیدار خانواده‌های دو شهید نیروی انتظامی با رهبر انقلاب

خانواده‌های شهیدان رضا مرادی و رضا امامی از شهدای ناجا در اغتشاشات بهمن سال گذشته در تهران، ظهر روز (یکشنبه) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار کردند.

در این دیدار که همراه با اقامه‌ی نماز ظهر و عصر برگزار شد، رهبر انقلاب اسلامی ضمن گرامیداشت یاد این دو شهید عزیز، به هر یک از این خانواده‌ها یک جلد کلام‌الله مجید اهدا کردند.

سرباز وظیفه شهید رضا مرادی عملدار و گروهبان یکم شهید رضا امامی قانلو بلاغ، از مأموران نیروی انتظامی بودند که ۳۰ بهمن‌ماه سال گذشته در شب شهادت حضرت فاطمه‌ی زهرا (سلام‌الله‌علیها) به دست اغتشاشگران در خیابان پاسداران تهران به شهادت رسیدند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پیش از این در اسفندماه سال گذشته در منازل شهید محمدعلی بایرامی (از مأموران نیروی انتظامی) و بسیجی شهید محمدحسین حدادیان که در اغتشاشات خیابان پاسداران تهران به شهادت رسیدند، حضور یافته بودند.

اتهام‌زنی جدید سعودی‌ها به ایران با ارسال نامه‌ای به سازمان ملل

اتهام‌زنی جدید سعودی‌ها به ایران در دو نامه به سازمان ملل

به نقل از  شبکه تلویزیونی الحدث، عبدالله المعلمی، نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل، مدعی شد ایران تعداد زیادی موشک بالستیک در اختیار جنبش انصارالله یمن قرار داده است.

او در نامه‌ای به شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل، شلیک موشک‌های بالستیکاز یمن به طرف عربستان را محکوم کرد.

نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل در این نامه از آنچه که «کوتاهی شورای امنیت در مقابله با نقض آشکار قطعنامه‌هایش» توصیف شد، ابراز تاسف کرد و مدعی شد: این مسئله به ایران اجازه داده است تا تعداد زیادی موشک‌های بالستیک، هواپیما‌های بدون سرنشین و مین‌های دریایی در اختیار «شبه‌نظامیان» در یمن قرار دهد.

من اگر جای شما بودم یقه خودم را در هیئت دولت پاره می‌کردم

رهبر انقلاب در دیدار خود از نمایشگاه کالای ایرانی در حسینیه امام خمینی (ره) خطاب به وزیر کار سخن مهمی فرمودند.

رهبر انقلاب خطاب به وزیر کار: من اگر جای شما بودم یقه خودم را در هیات دولت پاره میکردم +فیلم

سال 1397 سال حمایت از تولید و کالای داخلی است و در همین رابطه رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر روز یکشنبه به مدت دو ساعت و نیم از نمایشگاه کالای ایرانی در حسینیه امام خمینی (ره) بازدید کردند.

ایشان در جریان این نمایشگاه خطاب به علی ربیعی وزیر کار، درباره مقابله با واردات کالاهای خارجی اعلام کردند: اگر جای شما بودم در هیئت دولت یقه خودم را پاره می کردم.

اعتراف شبکه‌های ماهواره‌ای به قدرت موشکی سپاه در حمله به داعش

در پی حمله‌ی موشکی سپاه پاسداران به مواضع داعش در سال گذشته، شبکه‌های ماهواره‌ای بر خلاف روال همیشگی خود، به قدرت موشکی سپاه اعتراف کردند.

موشک

 در روز 17 خرداد سال گذشته، دو حادثه تلخ برای مردم ایران به موازات هم در دو نقطه از پایتخت رخ داد. دو عملیات تروریستی توسط گروه تکفیری صهیونیستی داعش در محل مجلس شورای اسلامی و مرقد مطهر امام خمینی(ره) انجام گرفت.

در نتیجه‌ی این دو حمله تروریستی، ۱۷ نفر به شهادت رسیدند و همچنین ۵۲ نفر دیگر زخمی شدند. این عملیات با به هلاکت رسیدن عاملان آن و همچنین دستگیری تعدادی از آن‌ها به پایان رسید.داعش بدون هدف و فقط جهت ایجاد ترس و وحشت در سطح جامعه این حملات را انجام داد.

اولمرت: اسرائیل توان حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران را ندارد

اولمرت: اسرائیل توان حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران را ندارد.

 ایهود اولمرت، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی به ناتوانی این رژیم برای مقابله نظامی با ایران اذعان کرد و گفت اسرائیل توان حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران را ندارد.

وی که در کنفرانس روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در نیویورک شرکت کرده بود، تصریح کرد: «ما آنچه در سوریه انجام دادیم را در ایران نمی‌توانیم انجام دهیم. سوریه نسبتا نزدیک است و تمام تاسیسات هسته‌ای آن تنها در یک سازه خلاصه شده بود. بنابراین، وقتی نابود شد، تمام توانمندی هسته‌ای این کشور نابود شد؛ البته تا زمانی که آنها (سوری‌ها) تصمیم بگیرند دوباره یک راکتور جدید بسازند.»

دستگیری اعضای شبکه نفوذی وابسته به انگلیس مرتبط با فتنه و انحراف

اعضای یک شبکه نفوذی وابسته به انگلیس که با عناصری از جریان فتنه و جریان انحرافی مرتبط بوده‌اند، شناسایی و دستگیر شدند.

دستگیری اعضای شبکه نفوذی وابسته به انگلیس مرتبط با فتنه و انحرافیک منبع آگاه  از دستگیری یک شبکه نفوذی وابسته به انگلیس خبر داد.

وی گفت: اخیرا اعضای یک شبکه نفوذی وابسته به انگلیس دستگیر شده اند که گفته می شود با برخی از عناصر اصلی جریان فتنه و انحراف در ارتباط بوده اند.

عباس عدالت یکی از اعضای این شبکه نفوذی است که خبر دستگیری وی توسط رسانه دولتی انگلیس (بی بی سی) رسانه ای شده است.

مروری بر یازده قهرمانی پرسپولیس/ برانکو موفق‌ترین مربی خارجی سرخ پوشان

تیم فوتبال پرسپولیس تهران در هفدهمین دوره لیگ برتر فوتبال توانست چند هفته مانده به پایان لیگ با رکورد شکنی‌های متوالی یازدهمین قهرمانی خود را جشن بگیرد. پرسپولیس با کسب این جام به تنها تیمی تبدیل شد که در تاریخ ایران موفق به کسب یازده قهرمانی شده است. پس از پرسپولیس، استقلال تهران با ۸ ، پاس با ۶ و سپاهان اصفهان با ۵ قهرمانی در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

مرور یازده قهرمانی پرسپولیس/ برانکو موفق‌ترین مربی خارجی سرخ پوشان

مجلس نمایندگان آمریکا یک طرح ضدایرانی دیگر را تصویب کرد

مجلس نمایندگان آمریکا یک طرح ضدایرانی دیگر را تصویب کرد

به نقل از پایگاه اینترنتی مجلس نمایندگان آمریکا، این مجلس طرحی ضدایرانی را به تصویب رساند که ایران را به نقض حقوق بشر، گروگان‌گیری و بازداشت غیرموجه آمریکایی‌ها متهم می‌کند. هدف از این طرح، اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران است.

این طرح موسوم به «قانون مسئولیت‌پذیری ایران در زمینه گروگان‌گیری و حقوق بشر»، با 410 رأی موافق و 2 رأی مخالف به تصویب قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا رسید. 

طرح مذکور که قبلاً به تصویب کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا رسیده بود، اکنون برای تبدیل شدن به قانون باید به مجلس سنا فرستاده شود  و سپس به امضای رئیس‌جمهور آمریکا برسد.

ایران همواره اتهامات کشورهای غربی درباره «نقض حقوق بشر» که از آن به عنوان اهرمی برای اعمال فشار بر سایر کشورها استفاده می‌کنند را رد کرده است.

عاقبت جنگ ایران و عربستان از زبان یک فرد سعودی

عاقبت جنگ ایران و عربستان از زبان یک فرد سعودی+ فیلم

یک فرد سعودی در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی سخنان جالب و شنیدنی در مورد اتفاقات ناگوار برای عربستان سعودی در صورت رخ دادن جنگ میان این کشور و ایران را  بیان می‌کند.
این شهروند سعودی ضمن اعتراف به عدم توانایی مقاومت عربستان سعودی در برابر ایران می‌گوید: تایید می‌کنم که عربستان سعودی بیش از دو روز جلو ایرانی‌ها دوام نخواهد آورد. زیرا عربستان هنوز درگیر پنجاه‌هزار حوثی است و هنوز آب شیرین می‌کنیم که اگر ایران این دستگاه‌ها را بزند از تشنگی خواهیم مرد.

فرمانده کل سپاه پاسداران با فرمانده کل ارتش دیدار کرد

فرمانده کل سپاه پاسداران با فرمانده ارتش دیدار کرد؛

سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همراه جمعی از فرماندهان عالی رتبه سپاه ظهر امروز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه با حضور در ستاد فرماندهی کل ارتش با امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار فرماندهان ارتش و سپاه پاسداران در فضایی صمیمی با ابراز خرسندی از وحدت، یکپارچگی و اخوت مثال زدنی موجود، همدلی، هماهنگی و هم‌افزایی در انجام ماموریت‌های محوله، تحت تدابیر و فرامین فرماندهی معظم کل قوا را موجب عصبانیت و یاس دشمنان و ابتر ماندن تلاش آنان برای ایجاد اختلاف در نیروهای مسلح و تضعیف توان دفاعی کشور دانستند.

در این دیدار همچنین بر پیش‌بینی و اجرای برنامه‌ها و اقدامات مشترک در راستای اهداف بازدارندگی و ارتقای آمادگی‌های دفاعی برای مقابله متناسب با هرگونه تهدید احتمالی علیه منافع کشور تاکید شد.

این دیدار صمیمانه درحالی صورت گرفت که روز گذشته حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا با تجلیل از مواضع انقلابی و وحدت‌آفرین فرمانده کل ارتش، فرمودند: سرلشکر موسوی در عین دلبستگی سازمانی و پایبندی عاطفی به ارتش که حفظ و تأکید بر آن لازم است، سخنان بسیار خوبی در خصوص اتحاد نیروهای مسلح بیان کردند که این سخنان نشان‌دهنده عقل مدیریتی و صفای باطنی است و ارتش را در چشم مردم بیش از پیش ارزشمند می‌کند.

تکرار اتهام زنی‌های آمریکا علیه ایران در گزارش سالانه حقوق بشر وزارت خارجه

به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا، وزارت خارجه آمریکا ضمن انتشار گزارش سالانه حقوق بشرخود، روسیه، چین، ایران و کره شمالی را به نقض حقوق بشر متهم کرده است.

جان سالیوان، قائم مقام وزیر امور خارجه آمریکا ­در خصوص انتشار و تشریح «گزارش ۲۰۱۷ درباره رویه‌های حقوق بشر در کشورها» در کنفرانس خبری شرکت کرد.

سالیوان مدعی شد: چین، روسیه، ایران و کره شمالی به صورت روزانه مبانی حقوق بشر را نقض می‌کنند و بنابراین عامل بی‌ثباتی هستند.

ثبت‌‌نام طرح جریمه مشمولان غایب در سال ۹۷ آغاز شد

ثبت‌‌نام طرح جریمه مشمولان غایب در سال ۹۷ آغاز شد

 سازمان نظام وظیفه عمومی اعلام کرد:طرح پرداخت جریمه مشمولان غایب در سال ۹۷ آغاز شد.

مشمولانی که دارای هشت سال تمام غیبت از خدمت سربازی هستند، می‌توانند با شرکت در این طرح وضعیت خدمتی خود را تعیین تکلیف کنند.

در سال جدید هم شیوه پرداخت جریمه سربازی کماکان به دو صورت نقدی و اقساطی است.

زمان پخش «خندوانه» مشخص شد

زمان پخش خندوانه مشخص شد

در حاشیه سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر، رامبد جوان در گفتگویی اعلام کرد: برنامه تلویزیونی «خندوانه» از ۲۶ اردیبهشت، روی آنتن شبکه نسیم می‌رود.

 او همچنین گفت: این برای اولین بار است که تاریخ دقیقی از خندوانه ارائه می‌شود.

 گفتنی است؛ پیش از این بار‌ها در خصوص زمان پخش فصل پنجم خندوانه حرف و حدیث‌هایی مطرح شده بود.