کیمیای عدالت

سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی

کیمیای عدالت

سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی

ایران صفر - اسپانیا یک/فرار ویدیویی ماتادور‌ها از چنگال یوز‌ها

 تیم‌های ملی فوتبال ایران و اسپانیا در چارچوب رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روز «چهارشنبه» از ساعت ۲۲:۳۰ به مصاف هم رفتند. تیم‌های ملی فوتبال ایران و اسپانیا در چارچوب رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روز «چهارشنبه» از ساعت ۲۲:۳۰ به مصاف هم رفتند.

گزارش لحظه به لحظه/ ایران صفر - اسپانیا صفر

ادامه مطلب ...

تروریست‌ها در حومه غربی «درعا» با یکدیگر درگیر شدند

تروریست‌ها در حومه غربی «درعا» با یکدیگر درگیر شدند

تروریست های تکفیری در سوریه در محور غربی حومه استان «درعا» در سوریه به شدت با یکدیگر درگیر شدند.

 تروریست های تکفیری در سوریه بار دیگر به جان هم افتادند.

بر اساس این گزارش، تکفیری ها دیروز چهارشنبه 30 خرداد در محور غربی استان درعا با یکدیگر درگیر شده اند.

منابع سوری اعلام کردند که یکی از طرف های درگیر تروریست های داعش و طرف دیگر نیز تروریست های ارتش آزاد بوده اند.

به دنبال این درگیری شمار زیادی از عناصر تکفیری کشته و زخمی شده اند.

چرا آمریکایی‌ها در غرب آسیا پایگاه نظامی ایجاد می‌کنند؟

سوالی که ذهن بسیاری از کارشناسان را مشغول کرده این است که چرا آمریکا باید هزاران کیلومتر دور تر از خاک خود، لشکرکشی کرده و پایگاه نظامی ایجاد کند.

سیاست بزن در رویی که به پایان راه رسیده است

چرایی حضور گسترده آمریکا در منطقه، به خصوص اطراف مرزهای کشورمان چندان هم پیچیده نیست، آمریکایی ها سال ها است که از نفوذ و قدرت جمهوری اسلامی ایران احساس خطر کرده اند و این ساخت و ساز بی رویه پایگاه نظامی در منطقه از همین ترس ناشی می‌شود. ماجرا آنجا جالب تر می شود که بدانیم هم‌اکنون پایگاه های نظامی آمریکا در کشور‌های همسایه ایران مانند بحرین، عراق، عمان، عربستان و افغانستان قرار دارد که فاصله آن‌ها با مناطق مرزی ایران کمتر از ۵۰۰ کیلومتر است، در حالی‌که برد موشک‌های بالستیک ایران بیش از ۲ هزار کیلومتر است و این موضوع یعنی قطعا بزن در رویی در کار نیست.

پیروزی یمن نزدیک است / سپاه پاسداران یک نیروی صرفا نظامی نیست

حل مشکلات اقتصادی مردم با سوءمدیریت در داخل به معضل تبدیل شده است/ سپاه پاسداران یک نیروی صرفا نظامی نیست

فرمانده سپاه گفت: پیروزی یمن نزدیک است و شاهد شکست ائتلاف بزرگ آمریکا و اروپای با کشورهای مرتجع منطقه هستیم.

 سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز سه‌شنبه 29 خرداد در همایش بسیج اساتید که با عنوان «استاد در تراز انقلاب» در دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: ما باید ببینیم استاد تراز انقلاب اسلامی در کجا پرورش می‌یابد؟ صرفا در محیط علمی یا در محیط‌ مبارزه و جهاد و با استفاده از علم که پاسخ را باید در مولفه دوم جستجو کرد.

وی اضافه کرد: البته استاد تراز انقلاب اسلامی باید در محیط های غیر علمی هم فعالیت داشته باشد و بدانیم که عرصه جهاد امروز برای اساتید در داخل کشور و ساختن کشور است. 

ادامه مطلب ...

محمد ثلاث، عامل شهادت ۳ مامور ناجا اعدام شد

محمد ثلاث اعدام شد

محمدرضا ثلاث باباجانی در تاریخ ۳۰ بهمن و در پی تجمع غیرقانونی آشوب‌گران در گلستان هفتم از خیابان پاسداران، با راندن اتوبوس به سمت ماموران نیروی انتظامی آنان را هدف تهاجم عمدی خود قرار داده که منتهی به شهادت سه نفر از ماموران به اسامی گروهبان یکم رضا امامی، گروهبان یکم محمدعلی بایرامی و سرباز وظیفه رضا مرادی شده بود.

نامبرده در جریان تحقیقات، ضمن اقرار به عمدی بودن اقدام خود از جمله راندن و هدایت اتوبوس به سمت ماموران ناجا، علت را عصبانیت و خشم اعلام کرده است.

با وصول پرونده به دادسرا و با عنایت به تقاضای اولیای دم هر سه شهید، مراحل استیذان از رییس قوه قضاییه برای اجرای قصاص نفس طی شد و حکم قصاص سحرگاه روز دوشنبه مورخ ۲۸ خرداد اجرا گردید.

توقیف قایق بیگانگان در ساحل الحدیده توسط یمنی‌ها

نیروی دریایی ارتش یمن یک قایق وابسته به بیگانگان را در ساحل الحدیده شناسایی و توقیف کرد.

توقیف قایق بیگانگان در ساحل الحدیده توسط یمنی‌ها یک قایق متعلق به بیگانگان بامداد امروز یکشنبه 27 خرداد در ساحل الحدیده یمن شناسایی و توقیف شد.

بر اساس این گزارش، ارتش و کمیته های مردمی یمن طی عملیاتی غافلگیرانه این قایق را توقیف کرده اند.

«محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن با انتشار یک پست توئیتری این خبر را تأیید کرده است.

الحوثی اعلام کرده که این قایق به احتمال زیاد متعلق به آمریکا یا فرانسه است.

فغانی نفر اول داوران جام جهانی 2018

فغانی نفر اول داوران جام جهانی 2018

به نقل از سایتratetheref ؛علیرضا فغانی داور ایرانی دیدار تیم های ملی آلمان و برزیل در جام جهانی 2018 روسیه توانست با قضاوت زیبای خود در این دیدار با رای گیری عموم مردم در صدر جدول بهترین قضاوت کنندگان جام جهانی 2018 روسیه قرار گیرد.

فغانی نفر اول داوران جام جهانی 2018

امتیاز فغانی در این قضاوت 4.84 بوده و با این امتیاز توانسته است،صدر جدول را از داورانی همچون بیورن کوئیپرس و نستور پیتانا بگیرد.

جنایتی که ترامپ در حق کودکان مهاجر انجام داد

جنایتی که ترامپ در حق کودکان مهاجر انجام داد

آمارهای نهادهای رسمی آمریکا نشان می‌دهد سیاست‌های سخت‌گیرانه دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا علیه مهاجران به جدایی حدود 2000 کودک از والدینشان در نقاط مرزی آمریکا ظرف 6 هفته گذشته منجر شده است.

این آمارها که «وزارت امنیت داخلی آمریکا» در اختیار خبرگزاری آسوشیتدپرس قرار داده نشان می‌دهد بین 19 آوریل تا 31 مه، 1995 کودک خردسال از والدین خود جدا شده‌اند.

برخی از فعالان حقوق مهاجران گفته‌اند مقام‌های آمریکایی زنان را هم از نوزادهایشان جدا می‌کنند اما وزارت امنیت داخلی آمریکا آن را انکار کرده است. دولت آمریکا والدین این کودکان را به تلاش برای ورود غیرقانونی به آمریکا، نقض قوانین مهاجرتی یا ارتکاب جرم متهم و آنها را بازداشت کرده است. از آنجا که در آمریکا بازداشت کودکان به همراه والدینشان ممنوع است، این کودکان از والدین خود جدا می‌شوند.

منبع:فارس

رونالدو به 2 سال حبس محکوم شد

کریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی تیم رئال مادرید در آستانه دیدار امشب پرتغال و اسپانیا در مرحله گروهی جام جهانی 2018 روسیه، 4 تخلف مالیاتی اش را پذیرفت و به این ترتیب باید 2 سال راهی زندان می شد اما او می تواند با پرداخت 18 میلیون یورو از رفتن به زندان معاف شود.

طبق قوانین کشور اسپانیا افرادی که بدون سابقه قبلی به حکم زیر 2 سال زندان محکوم می شوند می توانند با پرداخت غرامت به زندان نروند.

رشد ۳۵ درصدی قیمت مسکن طی یک سال گذشته

رشد 35 درصدی قیمت مسکن طی یک سال گذشته / مناطق 4 ،2، 5 رکورد دار افزایش قیمت

مهدی روانشاد‌نیا، عضو هیأت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان تهران  با بیان اینکه تحولات اقتصادی و افزایش قیمت در بازارهای موازی بر بازار مسکن تأثیرگذار بوده است، اظهار کرد:  در سال‌های گذشته، مسکن رکود 5 ساله‌ای را تجربه کرده که همین موضوع باعث انباشت تقاضا شده است.

وی ادامه داد: افزایش قیمت ارز و کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی، باعث شک قیمتی در بخش مسکن شده است.

روانشادنیا تصریح کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته، 70 درصد از تقاضاهای خرید برای واحد‌های زیر صد متر است و با توجه به آن که عمده این متراژ واحد‌ها در مناطق خاصی از تهران وجود دارد؛ بنابراین باعث تشدید قیمتی شده است.

عضو هیأت مدیره نظام مهندسی یادآور شد: میانگین افزایش قیمت در استان تهران در اردیبهشت ماه امسال نسبت به سال گذشته، 35 درصد بوده و این رشد قیمتی در منطقه 5 تهران، 54 درصد بوده است.

وی یادآور شد: آمارها نشان می‌دهد که بیشتر میزان تقاضا برای خرید مسکن در مناطق 4، 2 و 5 بوده است.

ملاحظات: جای نگرانی نیست،حقوق کارمندان و کارگران هم 200 هزار تومان افزایش یافته که در مجموع  با پس انداز آن طی 30 سال می تواند بدون در نظر گرفتن تورم بعد از این،یکواحد 50 متری رهن نماید!هی نگویید دولت به فکر کارمندانش نیست!

۴ مورد اتهامی در کیفرخواست متهم مدرسه غرب تهران

4 مورد اتهامی در کیفرخواست متهم مدرسه غرب تهران

عباس جعفری دولت آبادی در حاشیه نشست بررسی وضعیت بهداشت عمومی و امنیت غذایی در رابطه با آخرین وضعیت پرونده مدرسه‌ای در غرب تهران اظهار کرد: دادستانی بلافاصله پس از تشکیل پرونده تحقیقات مفصلی هم از متهم و هم از اولیای دانش آموزان انجام داد.

وی افزود: تعدادی از اولیا فقط در یک طومار شکایت کرده بودند و تعدادی نیز نزد پلیس شکایت را طرح نموده و تعدادی نیز در دادسرا حاضر شدند.

دادستان تهران بیان داشت: تمام نوجوانانی که در این پرونده در موردشان ادعایی شده بود و اولیای آن‌ها نیز داوطلب بودند به پزشکی قانونی معرفی شدند، پزشکی قانونی آن‌ها را معاینه کرد و در تمام گزارش پزشکی به آن معنا تجاوز جنسی که در اخبار اولیه آمده بود به معنای جرایم خاص جنسی دیده نشد، ولی تعرضات جنسی گزارش شد و متهم هم پذیرفته است.

وی افزود: امروز کیفرخواست پرونده با چهار عنوان اتهامی صادر شد و پرونده به دادگاه تحویل داده خواهد شد و امیدواریم دادگاه با سرعت قابل قبولی حکم را صادر کند.

جعفری دولت آبادی خاطرنشان کرد: بخشی از مسائل مرتبط با پرونده که به مسائل آموزش و پرورش و مدرسه برمی گشت همچنان مفتوح است و تحقیقات ادامه دارد.

دادستان تهران تصریح کرد: احکام مربوط به محکوم آشوب‌های خیابان پاسداران که به سه بار قصاص محکوم شده بود و قاتل بنیتا بعد از ماه مبارک رمضان اجرا خواهد شد.

«سیدرضا حسینی‌نوده» در سوریه به شهادت رسید + عکس

مدافعان حرم - مدافع حرم

"سیدرضا حسینی نوده" که به عنوان نیروی داوطلب به سوریه اعزام شده بود، به شهادت رسید تا هجدهمین شهید مدافع حرم استان گلستان نام بگیرد.

 سیدرضا حسینی نوده در سوریه و دردفاع از حرم اهل بیت(ع) به فیض شهادت نائل شد.

وی به عنوان نیروی داوطلب در سوریه حضور داشت و به عنوان نیروی لجستیک فعالیت می‌کرد که در روز یکشنبه 20 خردادماه در منطقه بوکمال سوریه به شهادت رسید.

سیدرضا حسینی نوده متولد 1351 روستای نوده ملک است که از وی یک فرزند پسر و دختر 27 و 22 به یادگار مانده است.

زمان استقبال و تشییع این شهید بزرگوار به زودی اعلام می‌شود.

هشت بازیکن جوان به استقلال پیوستند

هشت بازیکن جوان به اسقلال پیوستند

به نقل از سایت رسمی باشگاه استقلال، شاهین طاهر خانی، ابوالفضل محمد حسنی، امیر محمد زالی، احمدرضا احمدوند، محمد مهدی طاهری، امیرحسین کارگر، امید سام کن و حیدر علی احمدزاده با امضای قراردادی به استقلال پیوستند.

امروز همه اعضای پارلمان لبنان نماینده مقاومت هستند

حزب‌الله از «حزب مقاومت» به «دولت مقاومت» لبنان تبدیل شد

سردار سرلشکر پاسدار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه  پاسداران انقلاب اسلامی طی سخنانی درباره انتخابات اخیر لبنان، اظهار کرد: انتخابات اخیر لبنان یک رفراندوم بود. این انتخابات در شرایطی صورت گرفت که همه حزب‌الله را در دخالت در امور سوریه، لبنان، عراق، یمن و منطقه متهم می‌کنند.

وی تاکید کرد: کشورهای عربی و شورای همکاری، سعودی و کشورهای نادان که نادان‌ها و نابخردها بر آنها حاکم هستند، نظیف‌ترین و با افتخارترین جریان اسلامی را جزو لایحه تروریسم قرار دادند و اسم‌هایی که نشاط در قلب مسلمان‌ها ایجاد می‌کند، مثل نام سیدحسن نصرالله، را در کنار تروریست‌ها قرار دادند، کسی که در دفاع از عالم عربی مهم‌ترین دشمن عالم عربی را شکست داد.

فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به تبلیغات دشمنان گفت: هرکس که با جریان حزب‌الله بود، اعم از سنی و غیرسنی را مزدوران ایران، نامیدند. این انتخابات زیر بار این آوار و ۲۰۰ میلیون دلار پولی که سعودی صرف کرد، برگزار شد.

وی افزود: کرمان خودمان ۱۰، ۱۵ برابر بزرگ‌تر از لبنان است و خرج کردن ۲۰۰ میلیون دلار در یک محیط کوچک در یک محدوده زمانی کوتاه، کار ساده‌ای نیست. اما نتیجه چه شد؟ نفر اول شهر بیروت برای اولین بار در تاریخ لبنان یک شخصیت منتسب به حزب‌الله و البته شیعه شد.

سلیمانی تصریح کرد: تاکنون فقط حزب‌الله نماینده مقاومت بود ولی از این به بعد همه اعضای پارلمان نماینده مقاومت خواهند بود .

حقوق همه کارکنان، شاغلین و بازنشستگان تا قبل از عید فطر پرداخت می‌شود

نشست خبری سخنگوی دولت آغاز شد

 محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست هفتگی با اصحاب رسانه اظهار کرد: حقوق همه کارکنان، شاغلین و بازنشستگان با توجه به درصد افزایش صورت گرفته؛ تا قبل از عید فطر پرداخت می‌شود.

سخنگوی دولت افزود: در نیمه اول سال پاداش بازنشستگى کارکنان و فرهنگیان که در مجموع پنج هزار و چهارصد میلیارد تومان است، پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: ما با لب خندان پول‌های بازنشستگان را می‌دهیم تا نگویند دولت برای پول دادن به مردم عزا گرفته است.