کیمیای عدالت

سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی

کیمیای عدالت

سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی

مایش تاکتیکی «ذوالفقار۹۷» برگزار شد

رزمایش تاکتیکی «ذوالفقار۹۷» برگزار شد

رزمایش تاکتیکی روی نقشه «ذوالفقار۹۷» ویژه دانشجویان دوره ۲۸ دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) صبح امروز شنبه 19 خرداد در این دانشگاه برگزار شد.

امیر حسین ولی‌وند زمانی، فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش با اعلام این خبر، اظهار کرد: این رزمایش مشترک به مدت ۵ روز و با هدف ارتقای سطح آمادگی رزمی دانشجویان و آشنایی بیشتر آنان با ترتیب و توالی اعمال فرماندهی و ستاد در محیط عملیاتی ناهمطراز برگزار شده است.

وی همچنین تصریح کرد: رزمایش روی نقشه یکی از مهم ترین انواع تمرینات تاکتیکی در سطح دانشگاه ها و مراکز آموزش نظامی جهان بوده و عبارت است از ارائه یک وضعیت نظامی در روی نقشه یا کالک عملیاتی و خواسته هایی که مستلزم تهیه برآوردها، اخذ تصمیمات، تهیه طرح ها و صدور دستورات مقتضی توسط فرماندهان یا افسران ستاد است.

امیر ولی‌وند در ادامه افزود: دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در راستای اوامر فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با برگزاری این رزمایش و ارائه الگوهایی از تاکتیک‌ها و ابزارهای نبرد ناهمطراز در پی آن است که دانشجویان دوره فرماندهی و ستاد را با نحوه مقابله با نیروهای فرامنطقه ای آشنا نموده و زمینه ارتقای دانش عملیاتی آن ها را در به کارگیری روش های نوین نبرد فراهم سازد.

انتهای پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.