کیمیای عدالت

سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی

کیمیای عدالت

سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی

امام خامنه‌ای: امت اسلام ریشه‌کن‌شدن رژیم صهیونیستی را خواهد دید/ "معامله قرن" هرگز محقق نخواهد شد

امام خامنه‌ای: امت اسلام ریشه‌کن شدن رژیم صهیونیستی را خواهد دید/

حضرت آیت الله خامنه‌ای شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی و ارائه توانایی اسلام در ورود به میدان سیاست و زندگی را باطل‌کننده سالها تلاش برای القاء جدایی دین از سیاست خواندند و افزودند: اکنون بار دیگر افراد نادان و مغرض، تلاش دارند تا لزوم جدایی دین از سیاست و زندگی  و علم را به ذهن نسل جوان القاء کنند اما حج بهترین فرصت و یک صحنه عملی برای نشان دادن آمیختگی «دین و سیاست» است.

رهبر انقلاب اسلامی در نظر گرفته شدن زمان و مکان مشخص برای اجتماع مسلمانان در فریضه حج را نشان دهنده اهدافی فراتر از معنویتِ صِرف دانستند و خاطرنشان کردند: یکی از اهداف مهم حج، اجتماع و ارتباط و تفاهم مسلمانان با یکدیگر و در واقع همان موضوع شکل‌گیری امت اسلامی است.

 

 ایشان با تأکید بر اینکه کعبه شریف و مسجد الحرام و مسجد النبی(ص) متعلق به همه مسلمانان است و نه متعلق به کسانی که بر آن سرزمین مسلط هستند، افزودند: کسی حق ندارد مانع از تحقق مفاهیم واقعی حج شود و اگر حکومت و یا دولتی این کار را انجام دهد، در واقع «صدّ عن سبیل الله» کرده است.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به شکل‌گیری معنای جدیدی از حج به‌برکت هدایت‌های امام بزرگوار، گفتند: حج واقعی باید همراه با برائت از مشرکان و زمینه‌ساز وحدت و انسجام مسلمانان باشد، نه آنکه برخی دولت‌ها در جهت ایجاد اختلاف و جدایی میان امت اسلامی تلاش و خود را به استکبار متصل کنند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای همچنین با اشاره به فاجعه مسجدالحرام و فاجعه منا در سال 1394، آن را ظلمی بزرگ خواندند و با تأکید بر لزوم پیگیری مستمر و جدی برای احقاق حق، افزودند: این مطالبه به هیچ وجه نباید فراموش شود و دستگاه‌های مسئول باید از راه‌های مختلف به‌ویژه مجامع بین المللی، این موضوع را پیگیری کنند تا کمیته حقیقت‌یابی با حضور جمهوری اسلامی تشکیل و احقاق شود زیرا در این دو فاجعه، تأمین ایمنی و امنیت حجاج که مهمترین وظیفه حکومت عربستان است، رعایت نشد و دیه مقتولان نیز داده نشد.

ایشان با تأکید بر اینکه ضروری‌ترین نیاز امروز دنیای اسلام وحدت و یک‌صدایی است، به تمرکز دشمنان برای مقابله با مسلمانان به‌ویژه در موضوع فلسطین و در قضایای یمن اشاره و خاطرنشان کردند: اکنون آمریکایی‌ها نام سیاست شیطانی خود درباره فلسطین را «معامله قرن» گذاشته‌اند اما بدانند که به‌فضل الهی، این معامله قرن هرگز محقق نخواهد شد و به‌کوری چشم دولتمردان آمریکا، قضیه فلسطین از یادها نخواهد رفت و قدس پایتخت فلسطین باقی خواهد ماند.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه ملت فلسطین در مقابل این توطئه خواهد ایستاد و ملت‌های مسلمان نیز پشتیبان مردم فلسطین خواهند بود، افزودند: البته برخی دولت‌های اسلامی که هیچ اعتقادی هم به اسلام ندارند، به‌دلیل حماقت و جهالت و مطامع دنیوی پیشمرگ آمریکایی‌ها شده‌اند اما به‌توفیق الهی، امت اسلامی و ملت فلسطین بر دشمنان خود پیروز خواهند شد و خواهند دید آن روزی را که ریشه رژیم جعلی صهیونیستی از سرزمین فلسطین کَنده شود.

پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی گفت: شعار حج امسال «حج، تحول روحی و اخلاقی، سبک زندگی دینی، عزت و کرامت اسلامی» است.

آقای قاضی‌عسکر افزود: از حجاج خواسته‌ایم با پرهیز از بازارگردی، سوغات‌های خود را از تولیدات داخل فراهم کنند تا از ثواب کمک به تولید داخلی و اشتغال برای جوانان نیز بهره‌مند شوند.

همچنین آقای محمدی رئیس سازمان حج و زیارت با بیان گزارشی از اقدامات انجام‌گرفته گفت: فرایند اجرایی حج امسال با تأیید شورای عالی امنیت ملی آغاز و تلاش شد خواسته‌ها و انتظارات مردم و نظام در خصوص امنیت، عزت و کرامت حجاج تأمین شود.
آقای محمدی با بیان اینکه فعالیت‌های کارگزاران حج بر سه اصل تلاش و کار بی‌وقفه، صرفه‌جویی و نوآوری متمرکز شده است، گفت: در حج سال جاری حدود 86 هزار زائر در قالب 586 کاروان سازماندهی شده‌اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.