کیمیای عدالت

سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی

کیمیای عدالت

سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی

دعای روز چهاردهم ماه مبارک رمضان

*بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ‏**اللهمّ لا تؤاخِذْنی فیهِ بالعَثراتِ واقِلْنی فیهِ من الخَطایا والهَفَواتِ ولا تَجْعَلْنی فیه غَرَضاً للبلایا والآفاتِ بِعِزّتِکَ یا عزّ المسْلمین.

خدایا مؤاخذه نکن مرا در این روز به لغزش‌ها و درگذر از من در آن از خطاها و بیهودگی‌ها و قرار مده مرا در آن نشانه تیر بلاها و آفات، ای عزت دهنده مسلمانان.

دعای روز سیزدهم ماه مبارک رمضان

بسم الله الرحمن الرحیماللَّهُمَّ طَهِّرْنِی فِیهِ مِنَ الدَّنَسِ وَ الْأَقْذَارِ وَ صَبِّرْنِی فِیهِ عَلَى کَائِنَاتِ الْأَقْدَارِ وَ وَفِّقْنِی فِیهِ لِلتُّقَى وَ صُحْبَةِ الْأَبْرَارِ بِعَوْنِکَ یَا قُرَّةَ عَیْنِ الْمَسَاکِینِ

«خدایا! در این روز از پلیدی‌ها و پلشتی‌ها پاکم ساز و بر قضای روزگار بردبارم گردان و به من توفیق پرهیزگاری و همنشینی با نیکان عطا فرما، به امید یاری‌ات ای نور دیده درماندگان!»

 

دعای روز دوازدهم ماه مبارک رمضان

بسمالله الرحمن الرحیم اللَّهُمَّ زَیِّنِّی فِیهِ بِالسِّتْرِ وَ الْعَفَافِ وَ اسْتُرْنِی فِیهِ بِلِبَاسِ الْقُنُوعِ وَ الْکَفَافِ وَ احْمِلْنِی فِیهِ عَلَى الْعَدْلِ وَ الْإِنْصَافِ وَ آمِنِّی فِیهِ مِنْ کُلِّ مَا أَخَافُ بِعِصْمَتِکَ یَا عِصْمَةَ الْخَائِفِینَ «خدایا! در این روز مرا به زیور پوشیدگی و پاکدامنی بیارای و بر من جامه کفاف و قناعت بپوشان و به عدل و انصاف وادارم کن و مرا از هر آنچه که می‌ترسم ایمن گردان به امید نگهداری‌ات ای نگهدار خداترسان!» 

دعای روز یازدهم ماه مبارک رمضان

**بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ‏** اللهمّ حَبّبْ الیّ فیهِ الإحْسانَ وکَرّهْ الیّ فیهِ الفُسوقَ والعِصْیانَ وحَرّمْ علیّ فیهِ السّخَطَ والنّیرانَ بِعَوْنِکَ یا غیاثَ المُسْتغیثین. خداوندا در این روز احسان و نیکویی را محبوب من و فسق و معاصی را ناپسند من قرار ده و در این روز خشم و آتش قهرت را به من حرام گردان به یاری خود ای فریادرس فریاد رسان. 

اگر از آمریکا و استکبار تبعیت کنیم، کاری با موشک و انرژی هسته‌ای ما ندارند

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه آمریکا و استکبار جهانی از ما می‌خواهند که از آن‌ها تبعیت کنیم گفت: در این صورت دیگر با انرژی هسته‌ای و برد موشک‌ها و سایر مسائل ما کاری ندارند.

نشست خبری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران

به گزارش ایسنا امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان در ضیافت افطاری خانواده معظم شهدای نیروی زمینی ارتش اظهار کرد: آمریکا و استکبار جهانی از ما می‌خواهند که از آن‌ها تبعیت کنیم در این صورت دیگر با انرژی هسته ای و برد موشک‌ها و سایر مسائل ما کاری ندارند، اما فرمانده معظم کل قوا در دانشگاه امام حسین(ع) به زیبایی  به آیه 52 سوره مبارکه فرقان که می‌فرماید "فلا تطع الکافرین و جاهدهم به جهادا کبیرا ؛ پس تو هرگز تابع کافران مباش و با آن ها سخت کارزار کن" اشاره کردند و فرمودند ما باید جهاد کبیر و عدم تبعیت از دشمن داشته باشیم.

وی افزود: جهاد اصغر همان جنگ فیزیکی است. جهاد اکبر هم جهاد با نفس است اما جهاد کبیر عدم تبعیت از دشمن در هر شرایطی است. این مسیری است که شهدای ما که از مکتب عاشورا درس گرفتند.

 پوردستان در این مراسم ضمن عرض تسلیت به مناسبت رحلت حضرت خدیجه (ع) با اشاره به اهمیت ماه مبارک رمضان گفت: خداوند دو ماه رجب و شعبان را برای آمادگی حضور در ماه مبارک رمضان که ماه ضیافت الهی است قرار داده است. در ماه مبارک رمضان خداوند به دنبال بهانه است تا بندگاه را مورد بخشش و لطف و عنایت خود قرار دهد.

فرمانده نیروی زمینی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به واقعه کربلا بیان داشت: کاری که امام حسین (ع) کرد عدم تبعیت از یزید بود. وقتی که یزید از حضرت خواست که با او بیعت کند فرمودند "هیهات منا الذله". همین پاسخ را حضرت زینب با ادبیاتی دیگر به ابن زیاد دادند که وقتی آن ملعون به ایشان گفت واقعه کربلا را چگونه دیدی،حضرت فرمودند "ما رایت الا جمیلا" که این جمله سراسر معرفت است." ما رایت الا جمیلا" یعنی اینکه از پیر مرد 70 ساله تا نوجوان 13 ساله همه تا پای جان به تکلیفشان عمل کردند و هر چه در بضاعتشان بود گذاشتند و به شهادت رسیدند. این همان زیبایی کربلاست که در اثر عدم تبعیت از دشمن به وجود آمد.

پوردستان در خاتمه با اشاره به بزرگی کاری که خانواده معظم شهدا کرده اند گفت: آفرین بر مادران و همسران شهدای والا مقام که فرزندان و همسران خود را برای دفاع از اسلام و ناموس ما به جبهه ها فرستادند. اتفاقاتی که در موصل و رقه و .. افتاد را ببینید متوجه خواهید شد که شهدای ما چه کردند. آفرین به فرزندان شهدا که حرمت خون پدران خود را حفظ کردند و مدارج علمی را طی کرده و مسئولیت های مهم را عهده دار شده اند. یقینا خانواده شهدا در پیشگاه خداوند، امام زمان و ملت سربلند هستند آن ها با خدا معامله کرده‌اند و کسی که با خدا معامله کند سود سرشاری نصیبش خواهد شد. یقینا خانواده شهدا در پیشگاه خداوند، امام زمان و ملت سربلند هستند.

دعای روز دهم ماه مبارک رمضان

**بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ‏** اللّهُمَّ اجعَلنی فیهِ مِنَ المُتَوَکِّلینَ عَلیکَ وَاجعَلنی فیهِ مِنَ الفائِزینَ لَدَیکَ وَاجعَلنی فیهِ مِنَ المُقَرَّبینَ اِلَیکَ بِاِحسانِکَ یا غایَةَ الطّالِبینَ

خدایا مرا در این روز از توکل کنندگان و سعادتمندان درگاهت قرار ده و مقرر فرما در این روز از مقربان درگاهت باشم، به احسانت ای نهایت همت جویندگان

دعای روز نهم ماه مبارک رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم االلهمّ اجْعَلْ لی فیهِ نصیباً من رَحْمَتِکَ الواسِعَةِ واهْدِنی فیهِ لِبراهِینِکَ السّاطِعَةِ وخُذْ بناصیتی الى مَرْضاتِکَ الجامِعَةِ بِمَحَبّتِکَ یا أمَلَ المُشْتاقین. خدایا قرار بده برایم در آن بهره‌اى از رحمت فراوانـت و راهنمائیم کن در آن به برهان و راه‌هاى درخشانت و بگیر عنانم به سوى رضایت همه جانبه‌ات بدوستى خود اى آرزوى مشتاقان. 

دعای روز هشتم ماه مبارک رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم اللهمّ ارْزُقنی فیهِ رحْمَةَ الأیتامِ و إطْعامِ الطّعامِ و إفْشاءِ السّلامِ و صُحْبَةِ الکِرامِ بِطَوْلِکَ یا ملجأ الآمِلین خدایا روزیم کن در آن ترحم بر یتیمان و طعام نمودن بر مردمان و افشاء سلام و مصاحبت کریمان به فضل خودت ای پناه آرزومندان. 

افطاری چه بخوریم تا سردرد نگیریم ...

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دکتر تلگرامی، سعی می کند مطالب پزشکی که در فضای مجازی و کانال های اجتماعی دست به دست می شود را از پرشکان متخصص پیگیری کرده و در صورت صحت مطالب در اختیار شما قرار دهد.


بهتر است در وعده افطاری از مصرف زیاد موادغذایی حجیم خودداری کنید تا دچار سردرد نشوید، سردردهای بعد از  افطار، نتیجه مصرف مواد غذایی حجیم نظیر‌ برنج، ‌ گوشت، مرغ، نان و سیب‌زمینی بلافاصله بعد از افطار است.