کیمیای عدالت

سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی

کیمیای عدالت

سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی

دروازه آشیانه‌های اژدهای شرق روی فرماندهان ارتش ایران گشوده شد +عکس

هفته گذشته تحول مهمی در مراودات نظامی میان ارتش کشورمان با کشورهای دیگر رخ داد و امیر خلبان حسن شاه‌صفی، فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سفری به کشور چین، ضمن دیدار با فرماندهان نظامی این کشور از صنایع هواپیماسازی چین و همچنین یکی از یگان های نیروی هوایی ارتش این کشور بازدید کرد.


بازدید هیئت ایرانی از صنایع هوایی اژدهای شرق(آماده نیست)
دیدار فرمانده نهاجا با معاون کمیسیون نظامی ستاد مرکزی ارتش چین

ادامه مطلب ...

هلاکت دهها نظامی سعودی در جیزان

به گزارش  العالم، منابع میدانی در یمن از حمله توپخانه ای به پاسگاه نظامی المصفق در استان جیزان عربستان خبر دادند که باعث کشته و زخمی شدن شماری از نظامیان سعودی شد. 


چند خودروی نظامیان سعودی هم در این پاسگاه منهدم شد. 
این منابع همچنین از کشته و زخمی شدن شماری از نظامیان سعودی در حمله موشکی به پاسگاه الملحمه خبر دادند. 
پایگاه نظامی الخشم در استان نجران عربستان هم از جمله دیگر اهداف حملات توپخانه ای ارتش یمن بود. 
تسلط ارتش و کمیته های مردمی یمن بر شهر المسراخ استان تعز

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن، کنترل شهر المسراخ را در استان تعز این کشور به دست گرفتند. 
نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن پس از درگیری با مزدوران ائتلاف سعودی و تروریست های القاعده در استان تعز، شهر المسراخ و همه روستاهای تابعه آن را آزاد کردند. 
دهها نفر از افراد گروه های مسلح در درگیریهای شدید در این منطقه کشته یا زخمی شدند. شهر المسراخ در مرزهای استان لحج یمن قرار دارد و آزاد شدن آن باعث قطع خط پشتیبانی گروه های مسلح در شهر تعز شد. 
ورود نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن به شهر المسراخ با استقبال مردم این شهر همراه شد. نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن به پیشروی خود به سمت کوه الصبر که مشرف بر تعز است، ادامه می دهند. 
پیشروی ارتش یمن در استان تعز
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: ارتش یمن پیشروی هایی در استان تعز داشته و ضرباتی به نیروهای منصور هادی وارد کرده است.
سازمان های امنیتی یمن یک شبکه تروریستی را در صنعا کشف و شناسایی کردند. اعضای این شبکه تروریستی در عملیات تروریستی و ترور شخصیت های سیاسی،نظامی و رسانه ای این کشور شرکت داشتند. یک مقام امنیتی یمنی به خبرگزاری یمن سبا گفت عملیات حمله به مقر این شبکه به کشته شدن مسئول این شبکه منجر شد.
زینب طفیلی گزارشگر این شبکه در گزارشی در این زمینه افزود: درگیری ها در استان تعز یمن متوقف نشده است. ارتش یمن و نیروهای کمیته های مردمی این کشور در درگیری با نیروهای منصور هادی که از حمایت ائتلاف سعودی برخوردارند، تلاش می کنند این استان مهم را به کنترل خود درآورند. نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در چند ساعت گذشته توانستند شهر المسراخ را به کنترل درآوردند. سیطره بر این شهر باعث می شود نیروهای یمنی بر منطقه ضباب مشرف شوند. منطقه ضباب دربردارنده جدیدترین پایگاه های منصور هادی در جنوب شهر تعز در مرکز یمن است. ارتش یمن و کمیته های مردمی پایگاه موریس را در شهر قعطبه با حملات توپخانه ای هدف قرار دادند. در این عملیات یک تانک و انبار سلاح منهدم شد. این پایگاه در سیطره نیروهای منصور هادی قرار دارد. نیروهای ارتش یمن به تلاش های خود برای سیطره بر منطقه بحضان در شهر جبن ادامه می دهند.

این منطقه یکی از مهم ترین نقاط راهبردی در استان ضالع در جنوب یمن است. از سوی دیگر جنگنده های ائتلاف(متجاوز) سعودی به حملات خود در یمن ادامه می دهند. جنگنده های سعودی منطقه الزیادی را در شهر ساحلی مخا در غرب شهر تعز و منطقه بنی حسن در شهر عبس در استان حجه و روستای کتف را در شهر مرزی حرز در استان حجه در غرب یمن هدف قرار دادند. بر اثر حملات جنگنده های سعودی در استان شبوه ده ها نفر به شهادت رسیدند. سه نفر نیز بر اثر انفجار انتحاری در منطقه عجینه در مرکز استان حجه زخمی شدند. وزارت دفاع یمن اعلام کرد نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن به حملات موشکی خود به مواضع مختلف نظامی ارتش عربستان در استان نجران ادامه می دهند.

پیکر شهید مدافع حرم در سمنان تشییع شد/ وداع مردم با «محمد طحان»

پیکر شهید مدافع حرم در سمنان تشییع شد/ وداع مردم با «محمد طحان»

تشییع شهید مدافع حرم محمد طحان در سمنان
سمنان- پیکر شهید مدافع حرم «محمد طحان» در میان حزن و اندوه اقشار مختلف مردم سمنان، از معراج الشهدا این شهر تشییع و در گلزار شهدای امامزاه یحیی(ع) خاکسپاری شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پیکر پاک شهید محمد طحان پیش از ظهر چهارشنبه بر دوش همکاران، همراهان، دوستان، یاران و عاشقان شهادت از معراج الشهدای سمنان در حالی به سوی جایگاه ابدی خود در گلزار شهدای امامزاه یحیی(ع) تشییع شد که مردم متدین این شهرستان با حسرت و چشمانی اشکبار وی را همراهی می کردند.

خیابان های منتهی به امام زاده یحیی (ع) سمنان امروز حال و هوایی دیگر داشت، عطر دل انگیز شهادت یکبار دیگر با حضور پرشور مردم متدین دیار قومس در هم آمیخت تا شاهد خلق صحنه ای زیبا و در عین حال ربانی از عشق مخلوق به خالق، عشق یک مرد به اسلام و عشق یک ملت به شهدا باشیم.

امروز مدافع حرم نامی آشنا برای مردم این دیار است همین چندی پیش بود که مردم استان سمنان با رحیمی، تابسته و ... وداع کردند و امروز محمد طحان به خیل پرستوهای عاشق پیوست و چه قریب است این حال و هوا که این روزها شهر و دیارمان دارد.

 

ادامه مطلب ...

«جان جهادی» داعش کشته شد

بی بی سی اعلام کرد تروریست معروف داعشی ملقب به جان جهادی کشته شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی، ارتش آمریکا با هواپیماهای بدون سرنشین در سوریه عملیات انجام داد. این عملیات به صورت مشخص برای هدف قرار دادن محمد اموازی بود. وی از اعضای گروه (تکفیری-صهیونیستی) داعش بود.

 

وی به جان جهادی معروف است که در گردن زدن چندین گروگان غربی در سوریه دست داشت. مسئولان وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) اعلام کرده اند در حال بررسی این مسئله هستند تا ببینند آیا واقعا وی در این حمله کشته شده است. این عملیات در اطراف شهر رقه رخ داد که مرکز گروه به اصطلاح دولت اسلامی (گروه تکفیری-صهیونیستی داعش) به شمار می رود.


وی در کویت به دنیا آمده بود اما در لندن بزرگ شده است. وی در سال دو هزار و دوازده به سوریه رفت و بعدا به گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) ملحق شد. گفته می شود وی در گردن زدن امدادگر انگلیسی دیوید هینز و آلن هنینگ و کن جی گیتو خبرنگار ژاپنی دست داشته است.

اسرائیل به دنبال نابود کردن عراق و سوریه است

مسئول غربی: اسرائیل به دنبال نابود کردن عراق و سوریه است
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یک مقام پارلمان اروپا که به
 بغداد سفر کرده است، گفت: رژیم صهیونیستی مصمم است عراق و سوریه را
 نابود کند و در برابر هر تلاشی برای ایجاد کشور و نظام قدرتمند در عراق
 بایستد. 
منابع بلندپایه عراقی گفتند خاویر نارد عضو کمیسیون های امنیت و دفاع و روابط
 خارجی در پارلمان اروپا در دیدار روز یکشنبه خود با مقامات عراقی گفت:
 اسرائیل مصمم به تجزیه کشورهایی است که پس از ورود سازمان تروریستی
 داعش به آنها، صحنه تنش های امنیتی و سیاسی هستند. 
به گفته منابع عراقی، خاویر نارد در دیدار با مقامات شیعه و سنی عراقی تاکید کرد: اسرائیل خواستار نابود کردن سوریه و عراق است و نمی خواهد شیعه و سنی در کنار یکدیگر زندگی کنند.  
وی افزود: طرح اسرائیل این است که برای هر قوم و دینی، کشوری کوچک تشکیل شود تا امنیت و ثبات اسرائیل در منطقه تضمین شود.

کفشدار مهربان

سالها پیش سرباز خوزستانی پس از آموزشی دید افتاده مشهد، دلگیر و غمگین شد، از طرفی ارادتش به آقا و از طرفی اوضاع بد مالی خانواده، اولین شبی که مرخصی گرفت با همون لباس سربازی رفت حرم آقا تا درد دل کنه و دلتنگیشو به آقا بگه، ساعتها یه گوشه حرم اشک ریخت، وقتی برگشت به کفشداری تا پوتیناش رو بگیره دید واکس زده و تمیزنکفشدار با جذبه با اون هیبت و موهای جوگندمی وقتی پوتین هاش رو داد نگاهی به چشم سرباز که هنوز خیس و قرمز از گریه بود کرد و گفت چی شده سرکار که با لباس سربازی اومدی خدمت آقا؟ سرباز گفت: من بچه خورستانم، اونجا کمک خرج پدر پیرم و خانواده فقیرمم، هیچکس رو ندارم که انتقالی بگیرم،نمیدونم چکار کنم، کفشدار خندید و گفت آقا امام رضا خودش غریبه و غریب نواز، نگران هیچی نباش، دوسه روز بعد نامه انتقالی سرباز به لشکر ٩٢ زرهی اهواز اومد، اونم تایم اداری، سرباز شوکه بود، جز آقا و اون کفشدار کسی خبر نداشت از این موضوع، هرجا و از هرکی پرسید کسی نمیدونست ماجرا رو، سرباز رفت پابوس آقا و برگشت شهرش ولی نفهمید از کجا و کی کارش رو درست کرده چند سال بعد داشت رزمایش ارتش رو میدید، یهو فرمانده نیروی زمینی رو موقع سخنرانی دید!

http://www.rajanews.com/sites/default/files/content/images/story/94-01/23/img1_0.jpg

 چهرش آشنا بود، اشک تو چشماش حلقه زد، فرمانده نیروی زمینی ارتش، قدرت اول منطقه، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان، مرد با جذبه با موهای جوگندمی، همون کفشدار حرم آقا بود که اون زمان فرمانده لشکر٧٧ خراسان بود، فرمانده لشکری که کفش سربازش رو واکس زده بود، انتقالی اون رو به شهرش داده بود..


توسعه همکاریهای دفاعی ایران و چین در حوزه هوایی

امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفی، فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با همتای چینی خود دیدار و گفت وگو کرد و طرفین بر توسعه همکاریهای دفاعی دو کشور در حوزه هوایی تاکید کردند.

http://www.aja.ir/Portal/Picture/ShowPicture.aspx?ID=e0397e11-b8dc-4c9d-83f4-8c29d3b25140

به گزارش روابط عمومی نهاجا، در دیدار امیر سرتیپ شاه صفی و ژنرال ماشیائوتیان، فرمانده نیروی هوایی چین که در ساختمان ستاد کل نیروی هوایی این کشور صورت گرفت، فرمانده نیروی هوایی کشورمان در سخنانی بر گسترش همکاریهای دو کشور تاکید کرد و از این دیدار به عنوان فرصتی مناسب در بسط و گسترش همکاری نیروهای هوایی دو کشور یاد کرد و خواستار تعاملات بیشتر در این حوزه شد.

وی همچنین یادآور شد که این همکاریها می تواند در حوزه های آموزشی بویژه آموزش پرسنل پروازی، تعاملات فنی، مراقبت های پروازی، خلبانی، مناسبات دفاعی و مهندسی توسعه بیشتری یابد.

فرمانده نیروی هوایی کشورمان همچنین ابراز امیدواری کرد تا با برداشتن گام های موثر و همکاریهای دوجانبه در بخش های گوناگون، توان رزم هر دو کشور در حوزه نظامی بویژه در حوزه هوایی افزایش یابد.

فرمانده نیروی هوایی چین نیز ضمن خوشامدگویی به فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حضور وی در این کشور را در تحکیم و توسعه مناسبات و همکاری های نظامی ایران و چین سودمند دانست.

وی یادآور شد که این ملاقات می تواند زمینه همکاری های بیشتر دو کشور در بخش های مختلف نظامی بویژه در راستای توسعه مناسبات و همکاریها در حوزه های تخصصی مختلف باشد.

فرمانده نیروی هوایی چین در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: ایران و چین در همه زمینه ها منافع مشترک دارند و این دیدارها می تواند زمینه همکاریهای جدیدتر در بخش های مورد علاقه را بیش از پیش گسترش دهد.

ارتقای همکاریهای دو نیرو، همکاریهای دفاعی بین دو کشور، بسترسازی تعاملات دوجانبه میان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و چین از دیگر محورهای گفت وگوی طرفین در این دیدار بود.

فرمانده نیروی هوایی کشورمان همچنین در پایان این دیدار، دفتر یادبود ستاد کل نیروی هوایی چین را امضا کرد و با نگارش متنی کوتاه در آن خواستار تقویت و ارتقای توان رزم هر دو کشور شد.

هیات عالیرتبه نیروی هوایی  ارتش جمهوری اسلامی ایران یکشنبه شب  به ریاست امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفی وارد شهر پکن پایتخت چین شد و قرار است در این سفر چهار روزه از مراکز هوایی و شرکت های زیر مجموعه نیروی هوایی این کشور بازدید داشته باشند.

ملاقات با ژنرال خوجی لیانگ، معاون کمیسیون نظامی مرکزی چین از دیگر برنامه های هیات عالیرتبه نظامی کشورمان در سفر به چین است که روز چهارشنبه هفته جاری صورت می گیرد.

همچنین بر اساس برنامه اعلام شده، فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه با سفر به شهرهای «جی نان» و «شی ان» ضمن حضور در لشگر 19 هوابرد چین و دانشکده مهندسی نیروی هوایی این کشور، از شرکت های XAC و FACRI نیز دیدن کرده و از نزدیک با فعالیت های آنان آشنا می شود.

فرمانده نیروی هوایی کشورمان قرار است روز جمعه هفته جاری با ترک شهر «شی ان»، به سفر چهار روزه خود به چین خاتمه دهد

13 آبان نفوذ کردیم تا نفوذ نکنند..

یه زمانی یه عده دانشجو از دیوار یه جایی بالا رفتن که داشت علیه این انقلاب جاسوسی می کرد تا زمینه‌های براندازی اون رو مهیا کنه.

اسمش شد لانه جاسوسی و اون حرکت ارزشی هم به نام دانشجویان پیرو خط امام ثبت شد والان اونجا شده سازمان بسیج دانشجویی کشور.

سؤال اینه که چرا اون زمان دانشجوها از دیوارهای لانه جاسوسی بالا رفتن؟ برای اینکه فقط از یه دیوار بالا برن؟ یا برای بیرون کردن دشمن؟

آیا تنها با بالا رفتن از یه دیوار و تسخیر لانه جاسوسی و جایگزین کردن سفارت آمریکا با بسیج دانشجویی باعث شد که آمریکایی‌ها و فکر آمریکایی از کشور بیرون بره؟

جواب خیر هست. این جواب رو میشه از صحبت‌های حضرت آقا به‌خوبی درک کرد. مهم‌ترین صحبت ایشون در این روزها نفوذه...

13 آبان نفوذ کردیم تا نفوذ نکنند..

خب به نظر شما دشمن میاد میگه سلام من دشمنم میخوام بیام نفوذ کنم بین شماها!!؟؟ نه عزیز دل اون با چهره من و تو نفوذ می کنه.

مثال ساده بزنم؛ الآن نزدیک دوساله چندین نفر از نیروها ارزشی و نخبه انقلابی استان گلستان بخاطر نفوذ یک زیرآب زن در یک سازمان ارزشی، به‌نوعی از هسته فعالیت‌های انقلابی دور شدن.

اسم همین میشه نفوذ؛ وگرنه شماها برای بنده فقط یک مثال بیارین کدوم شهید ما زیرآب زن بوده؟ کدوم شهید علیه یک نیروی ارزشی چندین نامه دروغ و کذب میزد تا تخریبش کنه؟ مگه این بابایی که زیرآب زنی می کنه ادعای ولایتمداری و حزب الهی بودن نمیکنه؟ پس چرا زیرآب زنی؟

می‌بینیم نفوذ به همین راحتی‌هاست و تنها یکیش دور کردن نیروهای ارزشی از هسته فکری جریان انقلابیه و بعدش تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل...

پس تنها بالا رفتن از دیوار یه جایی و جایگزین کردن اون با یک ارگان ارزشی آخرین سد نفوذ نیست بلکه باید اون سازمان ارزشی رو نیز از نفوذ افراد همسو با دشمن بیمه کرد.

پ,ن : تجربه ثابت کرده در یک سازمان اون کسی که علیه یک نیروی کارآمد زیرآب زنی می کنه بی شک با کل اون سازمان دشمنی داره و اون سازمان وابسته به این انقلابه و بی شک اون فرد با کل انقلاب مشکل داره...

عربستان وارد اجرای مرحله کامل غن‌سازی اورانیوم شد

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه الحیات، «هاشم یمانی،» رئیس منطقه موسوم به « شهرک انرژی هسته ای ملک عبدالله،» درباره غنی سازی اورانیوم در عربستان گفت: کشورش وارد اجرای کامل غنی سازی اورانیوم شده است.

 

حمله مشکوک امریکا به مقر مخالفان البغدادی


حمله مشکوک آمریکا به مقر مخالفان البغدادی

جنگنده‌های آمریکایی در اقدامی مشکوک محل نشست گروهی از اعضای ارشد داعش را که تصمیم به شکستن بیعت با وی گرفته بودند، بمباران کردند.
حمله مشکوک آمریکا به مقر مخالفان البغدادی

 

 
تنها بازمانده این حادثه نیز که با خودرو در حال فرار به سمت سد البعث رقه بود مورد حمله جنگنده‌های آمریکایی قرار گرفت و کشته شد.
 
ابوبکر البغدادی چند سالی در زندان آمریکایی ها در عراق بوده و در سال 2006 آزاد شده است.