کیمیای عدالت

سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی

کیمیای عدالت

سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی

پیکر شهید مدافع حرم در سمنان تشییع شد/ وداع مردم با «محمد طحان»

پیکر شهید مدافع حرم در سمنان تشییع شد/ وداع مردم با «محمد طحان»

تشییع شهید مدافع حرم محمد طحان در سمنان
سمنان- پیکر شهید مدافع حرم «محمد طحان» در میان حزن و اندوه اقشار مختلف مردم سمنان، از معراج الشهدا این شهر تشییع و در گلزار شهدای امامزاه یحیی(ع) خاکسپاری شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پیکر پاک شهید محمد طحان پیش از ظهر چهارشنبه بر دوش همکاران، همراهان، دوستان، یاران و عاشقان شهادت از معراج الشهدای سمنان در حالی به سوی جایگاه ابدی خود در گلزار شهدای امامزاه یحیی(ع) تشییع شد که مردم متدین این شهرستان با حسرت و چشمانی اشکبار وی را همراهی می کردند.

خیابان های منتهی به امام زاده یحیی (ع) سمنان امروز حال و هوایی دیگر داشت، عطر دل انگیز شهادت یکبار دیگر با حضور پرشور مردم متدین دیار قومس در هم آمیخت تا شاهد خلق صحنه ای زیبا و در عین حال ربانی از عشق مخلوق به خالق، عشق یک مرد به اسلام و عشق یک ملت به شهدا باشیم.

امروز مدافع حرم نامی آشنا برای مردم این دیار است همین چندی پیش بود که مردم استان سمنان با رحیمی، تابسته و ... وداع کردند و امروز محمد طحان به خیل پرستوهای عاشق پیوست و چه قریب است این حال و هوا که این روزها شهر و دیارمان دارد.

  ندای لبیک یا حسین(ع) در سمنان

شهید طحان در روزهایی خدایی شد که هنوز عطر محرم در کوچه پس کوچه های شهرمان باقی است هنوز پیراهن های مشکی مان بر تن است و هنوز یاد مصائب زینب(س) و امام سجاد(ع) هستیم اما امروز یزیدیان زمانه همچنان دست به چیدن گل هایی از باغ انقلاب اسلامی می زنند و چه خیال خامی است که اگر لختی فکر کنیم این باغ روزی خالی از گل می شود.

ندای لبیک یا حسین(ع) و لعن علی آل سعود از زبان مردمی جاری می شود که سال هاست با فرهنگ شهادت و ایثار زندگی می کنند مردی پاک و متدین که همواره هستند، در صحنه، در جبهه، در خط مقدم ایثار، در پیشانی شهادت و در جبهه علم، اقتصاد، صنعت و کار و این طحان ها هستند که اگر نبودند عزت و اقتدارمان نیز نبود.

مردم سمنان برای تجدید پیمان با شهدای انقلابشان آمده اند شهدایی که عزت کنونی جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور الگو برای نظام های سیاسی منطقه و جهان در گرو مجاهدت هایشان است و امروز آمده اند تا بگویند با شهداییم چون از شهداییم و با ولایتیم چون از ولایتیم.

همه راه نورانی شهدای مدافع حرم را ادامه می دهیم

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به اهمیت دفاع از حرم شریفه حضرت زینب(س) در سخنانی گفت: همه ما موظفیم که راه نورانی شهدای مدافع حرم را ادامه دهیم.

آیت الله سید محمد شاهچراغی با تقدیر از حضور باشکوه مردم شهیدپرور سمنان در آیین تشییع این شهید مدافع حرم افزود: راه شهادت، طریق سعادت و پیروزی است و این راه باید همچنان پر رهرو باقی بماند.

وی افزود: مردم استان سمنان همواره قدردان شهدا و خانواده‌های معظم شهدا بوده‌اند و این قدردانی امروز در تشییع پیکر پاک شهید طحان بار دیگر به منصه ظهور رسید.

شهدا انقلاب را بیمه کرده اند

امام جمعه سمنان همچنین با بیان اینکه شهادت در راه پاسداری از دین خدا حرکت در مسیر سیدالشهدا(ع) است، خاطرنشان کرد: راه نورانی شهدا باید ادامه یابد و در این راه امید همه ما به جوانان و آینده سازان ایران اسلامی است.

آیت الله شاهچراغی گفت: ما انتقام خون همه شهدای مدافع حرم که در راه حرم حضرت زینب (س) جان دادند خواهیم ‌گرفت همچنین دشمنان ما بدانند که شهدا با تقدیم جان خود انقلاب اسلامی را بیمه کردند و نمی توانند در این زمینه به ما آسیبی وارد کنند.

وی افزود:امروز هرآنچه داریم از شهدا است و کمترین کاری که در ازای این ایثار بزرگشان می توانیم انجام دهیم، پاسداری از ارزش های این بزرگواران و انقلاب اسلامی است.

خون پاک شهدا ضامن بقای انقلاب اسلامی است

استاندار سمنان نیز در خلال این مراسم در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان اینکه شهادت این عزیزان انقلاب را در برابر دشمنی‌های دنیای کفر و استکبار جهانی پابرجا نگاه داشت، گفت: همین خون‌های پاک هم سبب افزایش قدرت انقلاب و ضمانت بقای آن خواهد بود.

محمد وکیلی تصریح کرد: شهدا با تقدیم جان خود انقلاب اسلامی را بیمه کردند و برای آسایش مردم جان پاکشان را در طبق اخلاص گذاشتند.

وی افزود: حادثه عاشورا اگرچه در یک روز اتفاق افتاد اما منجر به تأسیس دانشگاهی شد که شهدای مدافع حرم، فارغ التحصیلان این مکتب به حساب می آیند که با پیروی از سیره و روش سید و سالار شهیدان در برابر انحرافات ایستادند و از بهترین سرمایه خود برای حفاظت از مبانی اسلامی گذشتند.

مطالعه وصیت نامه شهدا برای جوانان الزامی است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان هم در این گفتگو با تاکید بر اینکه جوانان باید وصیت نامه شهدا را مطالعه کنند، عنوان کرد: در وصیت نامه اکثر شهدا به تلاوت قرآن، اطاعت از رهبری، حضور در نماز جماعات، رسیدگی به ایتام و کسب علم و ایمان سفارش شده است.

حجت الاسلام غلامرضا زاهدی افزود: امروزه جوانان ما زیر هجمه سنگین دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارند و وصیت نامه شهدا به عنوان الگویی در ولایتمداری، ایثار و بزرگ منشی می تواند راهگشای آنها در مقابله با دشمنان باشد.

وی با اشاره به لزوم توجه به سیره عملی شهدای بزرگوار، ابراز داشت: شهدا مشمع محفل بشریت هستند و تفکر این کلام امام به ما می فهماند که برای روشن شدن مسیر سعادت می توانیم بر جای پای شهیدانمان گام بگذاریم.

وداع آخر با طحان

طحان امروز رفت و همانطور که خود در وصیت نامه اش عنوان کرد: «همسرم وقتی نامه مرا می‌خوانید گریه نکنید و همانند خانم حضرت زینب (س) صبر پیشه کنید وقتی از شما خداحافظی می‌کردم روحیه و صبوری‌تان مرا در این مأموریت مصمم و استوارتر کرد لذا از شما خواهش می‌کنم پسرمان امیر را ولایی تربیت کنید و او را سرباز خوبی برای رهبرمان آماده کنید تا در صحنه‌های موردنیاز بتواند با بصیرت عمل کند.»

وی در ادامه وصیت نامه خود می نویسد: «در این مدت عمرم نگذاشتم تا آنجا که می‌شود نمازی از من قضا شود و بر گردنم باشد ولی احتیاطاً و بی‌زحمت در صورت توان یک سال نماز و ۵۰۰ هزار تومان رد مظالم بپردازید، امکان دارد در کودکی شیطنتی کرده باشم که نتوانسته باشم، نسبت به افراد حق آن‌ها را ادا کنم خداوند از حق خود می‌گذرد، اما از حق‌الناس نمی‌گذرد.»

پیام سردار جعفری به مناسبت شهادت طحان

قرائت پیام فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از جمله برنامه های آئین باشکوه تشییع و خاکسپاری پیکر پاک شهید محمد طحان در گلزار شهدای سمنان بود.

در بخشی از پیام سردار سرلشکر محمدعلی جعفری آمده است: «شما به حق توانستید در انعکاس و امتداد این فلسفه قیامی دیگر از سوی فرزندان حسینی (ع) در روزگاری نه‌چندان دور در کربلای ایران اسلامی رقم خورد، زینب‌گونه درخشیده و شایسته ستایش ظاهر شوید و اثبات کردید همواره پشتیبان ولایت‌فقیه هستید و با گوش جان به فرامین رهبری دل می‌سپارید و برای حفاظت و حراست از انقلاب و دستاوردهای آن با تمام وجود در صحنه حاضر خواهید بود تا انقلاب اسلامی که یادگار امام عظیم‌الشأن و خون‌بهای هزاران شهید، جانباز و آزاده والامقام است بتواند همچنان با شتاب و سرافرازی به پیش رود و بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی را با ناکامی و مذلت مواجه سازد.»

وی در بخش دیگری از این پیام همچنین آورده است: «درود و سلام خدا و رسولش بر شهدا، جانبازان و آزادگان سرافراز میهن اسلامی. سلام خدا بر پدران و مادران و همسران و فرزندان تمامی بازماندگان شهدای مدافع حرم و افتخارآفرینان اسلام و ایران عزیز و سپاس خدای را که به ما توفیق داد تا تهنیت‌گویان بزرگوارانی باشیم که در تاروپودی از عاطفه و احساس لطیف، اصالت و معصومیتی به قداست و کرامت خون شهدا را نشانه گرفتند و بر ادای تکلیف نسبت به آن کریمان تا اوج افلاک سوار بر سیطره پاک شهادت شده و در صیانت از شجره طیبه‌ای که نهال آن را حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) بر بستر قلب‌های همیشه منتظر کاشته بود، حماسه آفریدند؛ حماسه‌ای که بدیل آن را در عرصه عاشورای حسینی می‌توان یافت و امروز پرچم پرافتخار کربلا و روایت ایثارگر عاشورائیان بر شانه‌های استوارشان است.»

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.