کیمیای عدالت

سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی

کیمیای عدالت

سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی

امام خامنه‌ای: امت اسلام ریشه‌کن‌شدن رژیم صهیونیستی را خواهد دید/ "معامله قرن" هرگز محقق نخواهد شد

امام خامنه‌ای: امت اسلام ریشه‌کن شدن رژیم صهیونیستی را خواهد دید/

حضرت آیت الله خامنه‌ای شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی و ارائه توانایی اسلام در ورود به میدان سیاست و زندگی را باطل‌کننده سالها تلاش برای القاء جدایی دین از سیاست خواندند و افزودند: اکنون بار دیگر افراد نادان و مغرض، تلاش دارند تا لزوم جدایی دین از سیاست و زندگی  و علم را به ذهن نسل جوان القاء کنند اما حج بهترین فرصت و یک صحنه عملی برای نشان دادن آمیختگی «دین و سیاست» است.

رهبر انقلاب اسلامی در نظر گرفته شدن زمان و مکان مشخص برای اجتماع مسلمانان در فریضه حج را نشان دهنده اهدافی فراتر از معنویتِ صِرف دانستند و خاطرنشان کردند: یکی از اهداف مهم حج، اجتماع و ارتباط و تفاهم مسلمانان با یکدیگر و در واقع همان موضوع شکل‌گیری امت اسلامی است.

 

ادامه مطلب ...

صعود انگلیس به جمع ۸ تیم با شکست کلمبیا در پنالتی/ تاریخ برای سه شیر تکرار نشد!

انگلیس و کلمبیا

در آخرین بازی از مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، سه‌شنبه تیم‌های ملی انگلیس و کلمبیا در ورزشگاه اسپارتاک مسکو به مصاف هم رفتند که این بازی پس از تساوی یک -یک در وقت‌های معمول به وقت‌های اضافه و پس از آن به ضربات پنالتی کشیده شد، جایی که سه‌شیر با نتیجه ۴ بر ۳ برد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد تا برای اولین بار در جام جهانی در ضربات پنالتی پیروز شود. انگلیس پیش از این ۳ بار در جام های جهانی حذف شده بود.

ماندن کی روش در ایران قطعی نیست/ ارزش مرد پرتغالی پس از جام جهانی بالا رفت

خبرگزاری فارس: ماندن کی روش در ایران قطعی نیست/ ارزش مرد پرتغالی پس از جام جهانی بالا رفت

یک سایت پرتغالی مدعی شد که تمدید قرارداد سرمربی تیم ملی ایران قطعی نشده است. 

 به نقل از سایت «dn» پرتغال، مذاکرات کارلوس کی روش با فدراسیون فوتبال ایران به نظر دشوار می رسد و رسیدن به یک نقطه مشترک و مثبت دور از انتظار است.

فدراسیون ایران می خواهد مربی پرتغالی را تا ژانویه 2019 برای مسابقات جام ملت های آسیا نگه دارد. همچنان که مهدی تاج، رئیس فدراسیون ایران در مصاحبه با رسانه های داخلی گفته بود: ما یقین داریم که کارلوس کی روش با ما می ماند.

با این وجود هنوز این توافق نهایی نشده و کار تمام نیست. کی روش می خواهد تا فدراسیون شرایط آمادگی برای مسابقات جام ملت های آسیا را تضمین کند تا به شکلی صحیح این شرایط فراهم شود. این خواسته های کی روش تا الان مهیا نشده است به همین دلیل عملیات توافق نهایی متوقف شد.

دولت باید با مردم صادق باشد/ ضرورت عمل به اقتصاد مقاومتی از سوی قوه مجریه

دولت باید با مردم صادق باشد/ ضرورت عمل به اقتصاد مقاومتی از سوی قوه مجریه

سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل کوثری جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم و راه حل برون رفت از این وضعیت اظهار کرد: دولت فقط باید به اقتصاد مقاومتی عمل کند.

وی با بیان اینکه دولت باید با مردم صادق و رو راست باشد افزود:  اگر دولت امکاناتش را در اختیار مردم قرار دهد و از آنها کمک طلب کند، قطعا نتیجه مطلوب حاصل و تمامی مشکلات حل می‌شوند.

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه همچنین با اشاره به مباحث مطرح شده پیرامون ترمیم دولت خاطر نشان کرد: وقتی یک تیم فوتبال هم ضعیف عمل کند باید ترکیب تیم تعویض شود، راه حل‌های تیم اقتصادی دولت در حال حاضر موثر نبوده است و رئیس‌جمهور حداقل برای جایگاه خودش باید این موضوع را پیگیری کند.

رژیم صهیونیستی با داشتن ذخایر سلاح‌های ممنوعه تهدیدی برای امنیت بین المللی است

رژیم صهیونیستی با داشتن ذخایر سلاح‌های ممنوعه تهدیدی برای امنیت بین المللی است

به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ حاتمی با صدور پیامی به مناسبت سالروز مبارزه با سلاح‌های شیمیایی و بیولوژیکی و پاسداشت قربانیان سردشت اعلام کرد: امروز سه دهه از جنایات جنگی و حمله ناجوانمردانه رژیم بعث عراق و حامیان بین المللی آن به ویژه ایالات متحده که با در اختیار گذاشتن تسلیحات ممنوعه شیمیایی صحنه‌های فجیعی از کشتار زنان، کودکان و غیر نظامیان به وجود آورده اند می‌گذرد که بخشی فراموش نشدنی در تاریخ مقاومت فرزندان این آب و خاک علیه استکبار و تجاوزات خارجی است.

وی با اعلام اینکه بمباران شیمیایی شهر سردشت در هفتم تیر ماه ۱۳۶۶ و شهادت و مجروح شدن تعداد کثیری از جمعیت این شهر بیانگر مظلومیت و رشادت مردمان این سرزمین به ویژه برادران کردمان در طول جنگ تحمیلی بود، می‌افزاید: این حملات در حالی رخ داد که ایالات متحده به عنوان داعیه دار حقوق بشر، ماه‌ها قبل از آن تلاش اکثریت اعضای شورای امنیت برای صدور یک بیانیه (و نه قطعنامه) در محکومیت استفاده از سلاح‌های شیمیایی توسط دولت عراق را وتو کرده بود.

درخواست آمریکا از اعضای شورای امنیت برای تحریم ایران

درخواست آمریکا از اعضای شورای امنیت برای تحریم ایران

به نقل از خبرگزاری فرانسه، در نخستین نشست شورای امنیت سازمان ملل پس از خروج آمریکا از برجام که در خصوص اجرای برجام برگزار شده بود، آمریکا از دیگر اعضای شورای امنیت خواست به دلیل آنچه این کشور «رفتار شرورانه» ایران در خاورمیانه خوانده است، این کشور را تحریم کنند.

جاناتا کوهن، معاون نماینده آمریکا در سازمان ملل در نشست شورای امنیت سازمان ملل با تکرار ادعاهای همیشگی خود گفت: هنگامی که با کشوری روبرو می شویم که قطعنامه های شورای امنیت را نقض می کند، باید در خصوص مجازات آن تصمیم‌گیری کنیم. از این رو ما از اعضای این شورا می خواهیم در اعمال تحریم هایی که رفتار شرورانه ایران را در خاورمیانه هدف قرار می دهد، به ما بپیوندند.

کوهن در ادامه ادعاهای بی اساس خود بار دیگر ایران را متهم کرد که موشک در اختیار جنبش انصارالله یمن قرار می دهد و بدین وسیله تحریم های بین المللی در خصوص سلاح را نادیده می گیرد.

ادعاهای معاون نماینده آمریکا در سازمان ملل در حالی مطرح می شود که آژانس بین المللی انرژی اتمی در 24 مه برای یازدهمین بار تأیید کرد ایران به تعهدات خود بر اساس برجام پایبند بوده است.

تیم اقتصادی دولت نیاز به تغییر و جراحی دارد

تیم اقتصادی دولت نیاز به تغییر و جراحی دارد/روحانی و کابینه دولت باید از مردم عذرخواهی کنند

احمد کریمی‌اصفهانی دبیرکل جامعه  اسلامی اصناف و بازار  در خصوص وضعیت نابسامانی اقتصادی در دولت گفت: جامعه اسلامی اصناف تذکرهای خود را برای موارد مکرر به دولت اعلام کرده و تنها پیشنهاد موجود  جراحی تیم اقتصادی دولت و تغیر آن است.

وی افزود: دولت‌ها در بسیاری از موارد مملکت را برای خود دانسته  در صورتی که موضوع اقتصادی مربوط به آحاد مردم است. ما بزرگترین اخلال‌گر اقتصادی را دولت دانسته و شخص ریاست جمهوری و اعضای کابینه باید درباره این موضوع از مردم عذرخواهی کنند .

دبیرکل جامعه  اسلامی اصناف و بازار تصریح کرد: دولت فعلی  باید  یک ساختار مناسبی را برای وضعیت اقتصادی خود قرار داده تا اوضاع به خوبی پیش رود، مردم  به دنبال امنیت و ثبات اقتصادی هستند و ما تا اندازه‌ای متصور هستیم که دولت به نافرمانی‌های دشمن کمک می‌کند.

کریمی‌اصفهانی در پایان خاطرنشان کرد: اگر دولت با این روند پیش برود باید منتظر اتفاقات بدی بود، متاسفانه بازار ما بعد از گذشت 40 سال رو به کسادی است که چنین وضعیتی را دولتمردان به وجود آوردند.

امیر سرتیپ صباحی‌فرد از منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور بازدید کرد

امیر سرتیپ صباحی‌فرد از منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور بازدید کرد

امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه 4 تیرماه  طی بازدید از منطقه پدافند هوایی شمال شرق با حضور در بخش های مختلف این منطقه پدافند هوایی، عملکرد و میزان آمادگی کارکنان و تجهیزات منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور را ارزیابی و از توان رزمی و عملیاتی این یکان ابراز رضایت کرد.

صباحی فرد در جمع کارکنان منطقه پدافند هوایی شمال شرق گفت: حفاظت از مرزهای هوایی کشور وظیفه ای است که همه یگان ها و گروه های پدافند هوایی در سطح کشور مشغول به انجام آن هستند و تمامی مناطق پدافندی به صورت مداوم و بدون تعطیلی، آسمان کشور را رصد می کنند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) تصریح کرد: دو مولفه نیروی انسانی آموزش دیده و تجهیزات بومی باعث شده تا پدافند هوایی بتواند مأموریت خود را به شکل مناسبی انجام دهد.

رهبر انقلاب از بازی عالی ملی‌پوشان فوتبال در برابر اسپانیا تجلیل کردند

رهبر انقلاب از بازی عالی ملی‌پوشان فوتبال در برابر اسپانیا تجلیل کردند

پیام مقام‌ معظم رهبری به کاروان تیم ملی جمهوری اسلامی ایران در روسیه با تاکید بر عملکرد عالی ملی‎پوشان در دیدار برابر اسپانیا ابلاغ شد.

رهبر انقلاب از بازی عالی ملی‌پوشان فوتبال در برابر اسپانیا تجلیل کردند.

طی تماس دفتر مقام معظم رهبری با اردوی تیم ملی در روسیه و مدیر کاروان اعزامی، فدراسیون فوتبال، پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به کاروان و بازیکنان تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران را به شرح زیر اعلام می‌کند:

"بازی دیشب شما عالی بود؛ خدا قوت."

طبل رسوایی آمریکا و اسرائیل در جهان به صدا درآمده است

طبل رسوایی آمریکا و اسرائیل در تمام جهان به صدا درآمده است

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: طبل رسوایی آمریکا و اسرائیل در تمام جهان به صدا درآمده چرا که این دو کشور صراحتا اعلام می‌کنند پایبند به مبانی حقوق بشر نیستند،

غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و سخنگوی جامعه روحانیت مبارز  در واکنش به خروج آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل اظهار کرد: آمریکا می‌خواهد خود را سر موضع قدرتی قرار دهد که نیازی به هیچ یک از سازوکار‌های جهانی برای پیشبرد اهداف خود ندارد, به همین دلیل یک به یک از ساز و کار‌های جهانی خارج می‌شود.

وی افزود: نکته ظریفی که در خروج آمریکا از شورای حقوق بشر آمریکا وجود دارد این است که ایالات متحده از ناقضان حقوق بشر بوده و یکی از نشانه‌های آن حمایت بی دریغ و خارج از چارچوب و از رژیم جعلی اسرائیل است.

روسای جمهور آمریکا چگونه از بدترین راز اسرائیل محافظت کردند؟

روسای جمهور آمریکا چگونه از بدترین راز  اسرائیل محافظت کردند؟

یک رسانه آمریکایی ضمن اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی زرادخانه تسلیحات هسته‌ای در اختیار دارد، به بررسی نقش روسای جمهور آمریکا در حفاظت از بدترین راز اسرائیل یعنی زاردخانه اتمی پرداخته است.

 به نقل از نیویورکر، زمانی که هیئتی شامل مقام های ارشد اسرائیلی در فوریه 2017 میلادی با دونالد ترامپ دیدار کردند، خواستار مذاکره درباره مسائل مختلفی با دولت جدید آمریکا بودند.

در صدر این فهرست، یک نامه مخفیانه بود که در آن اسرائیلی ها به آمریکایی ها قول داده بودند که هرگز به صورت علنی درباره زرادخانه هسته ای اعلام نشده ، صحبت نکنند. این هیئت اسرائیلی که شامل ران درمر سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا بوده، سعی کرده است تا نامه امضا شده توسط ترامپ را تحویل بگیرد.

دولت جدید آمریکا همه سعی و تلاش خود را می کند تا رضایت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل را جلب کند، کسی که ترامپ قول داده است حداکثر حمایت ها را از وی داشته باشد. ولی در آن لحظات پر هرج و مرج، مشاوران ترامپ احساس و درک روشنی از درخواست اسرائیل نداشتند. آنها چیزی درباره وجود این نامه نمی دانستند و از احساس فوریتی که مقام های اسرائیلی به آن اشاره می کردند، کاملا گیج شده بودند.

دشمنان‌ برای نهادینه کردن استثمار ‌نیازمند کوچک کردن کشورهای منطقه هستند

‌طرح جنایتکارانه دشمنان ‌ملت ایران را آب‌دیده‌تر می‌کند

 امیر سرتیپ حاتمی صبح پنج شنبه در سیزدهمین کنگره جغرافیایی ایران که به میزبانی سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح و با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد با بیان اینکه امنیت یک مقوله به هم‌پیوسته است، اظهار داشت: امنیت و دفاع با جغرفیا یک ‌ارتباط‌‌ بسیار نزدیک دارند و در طول تاریخ به خوبی شاهد این موضوع بوده‌ایم.

وی با بیان ا‌ینکه ‌توسعه ‌نیز‌ به هم پیوسته است، افزود: ‌نمی‌شود یک جزیره‌ای در ‌جایی توسعه پیدا کند و تصور کنیم که می‌شود بقیه را در توسعه‌نیافتگی نگه داشت و در عین حال در آسایش و امنیت بود که امکانپذیر نیست به ویژه در کشوری مانند جمهوری اسلامی ایران که یک موقعیت ممتاز و ژئوپلوتیک دار‌د.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در 100 ‌سال گذشته ‌تحت تأثیر تقسیمات جغرافیایی بعد از جنگ جهانی اول و فروپاشی عثمانیان قرار داشته است، تصریح کرد: ‌تمام جنگ‌هایی که در این 100 ساله ‌اتفاق افتاده به نوعی ریشه در همین تقسیمات جغرافیایی دارد.