کیمیای عدالت

سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی

کیمیای عدالت

سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی

پنجمین همایش امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد

پنجمین همایش امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد

پنجمین همایش امر به معروف و نهی از منکر و کارگاه آموزشی آمرین به معروف و ناهیان از منکر با حضور حجت الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی نماینده، ولی فقیه و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش، حجت الاسلام والمسلمین قاضی رئیس اداره عقیدتی سیاسی نهاجا و مسئولین امر معروف و نهی از منکر یگان‌های تابعه این نیرو و کوی‌های سازمانی در سالن همایشات ۱۹ بهمن فرماندهی آموزش‌های هوایی شهید خضرایی برگزار شد؛ بنابراین گزارش، در پایان بخش اول این مراسم از امرین به معروف و ناهیان از منکر تقدیر به عمل آمد.

دستاوردهای بی‌شمار نیروی دریایی مرهون تلاش پژوهشگران و اندیشمندان است

دستاوردهای بی‌شمار نیروی دریایی مرهون تلاش پژوهشگران، محققان و اندیشمندان است

امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده  نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، طی پیامی فرارسیدن هفته پژوهش را تبریک گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

پژوهش یکی از اساسی‌ترین نیازها برای نیل به پیشرفت و توسعه همه‌جانبه یک کشور است.شاخص ارزشمندی که منجر به دانایی و توانایی جامعه، تولید اشتغال و ثروت، دستیابی به رفاه و امنیت اجتماعی و در نهایت استقلال، خودکفایی و اقتدار جامعه می‌شود و می‌تواند زمینه‌ساز آینده‌ای درخشان برای کشور باشد.

برد موشک صیاد 3 افزایش می یابد/باور 373 به زودی رونمایی می شود

برد موشک صیاد 3 افزایش می یابد/باور 373 به زودی رونمایی می شود
جانشین فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) ارتش از برنامه های ویژه  برای چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد. 
وی به تلاش های این قرارگاه به منظور ارتقای توان دفاعیکشور اشاره کرد و گفت: قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) ارتش ساخت و تجهیز شبکه های جدید دفاعی را در دستورکار دارد. 
جانشین فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) ارتش اعلام کرد: اکنون کارشناس قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) ارتش و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حال ارتقای برد موشک صیاد ۳ هستند تا این موشک بتواند با توان بهتری دست به عملیات بزند.

بودجه‌های اختصاصی برای امنیت مرزها به هیچ وجه کافی نیست

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه های اختصاص یافته برای ساماندهی مرز و برقراری امنیت به هیچ وجه کفاف امنیت مرزها را نمی دهد.

امنیت مرزها

حشمت الله فلاحت پیشه پس از بازدید از مرزهای آبی و خاکی چابهار به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دولت باید در قبال مرز یک سیاست جدیدتری را در پیش بگیرد و نقاط کور مرزی که تروریست ها در آنجا لانه کرده اند شناسایی و اقدامات لازم مقابله ای انجام شود.

هیئت نظامی پاکستان از پایگاه هوایی شهید بابایی بازدید کرد

بازدید

هیئت نظامی پاکستان به سرپرستی سرتیپ عمران قدیر با استقبال امیر جعفر تک فرمانده پایگاه هوایی شهید بابایی از این پایگاه بازدید کرد.

۴۰ برنامه مهم ارتش در دهه فجر اجرا می‌شوند

ارتش

امیر سرتیپ دوم ستاد «شاهین تقی خانی» در حاشیه نشست هم اندیشی روسا و مسمولان فرهنگی و روابط عمومی یگان های عقیدتی سیاسی قرارگاه منطقه ای شمال شرق نیروی زمینی محوری ارتش مستقر در مشهد، به خبرنگاران افزود: برپایی نمایشگاه های مختلف، اجرای رزمایش و تولید مستند از جمله برنامه های ارتش در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب است.

آمریکا با حربه ایران‌هراسی ۸۰۰ میلیارد دلار اسلحه فروخت

حبیب‌الله سیاری

امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» در اختتامیه سی ‌و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که در ستاد آجا برگزار شد، اظهار داشت: استکبار جهانی پس از پیروزی انقلاب تاکنون تلاش کرده تا با ترور، جنگ تحمیلی، اختلافات قومی و مذهبی، تحریم و شبیخون فرهنگی مانع از پیشرفت نظام‌ مقدس جمهوری اسلامی ایران شود.   ادامه مطلب ...

جنگ امروز، جنگ علم و دانش است

جنگ امروز، جنگ علم و دانش است

امیر دریادار حبیب الله سیاری رییس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش صبح روز (چهارشنبه) در مراسم تحلیف آموزشگاه‌های نظامی ارتش که در پادگان جواد الائمه لواسانات برگزار شد، با اشاره به اهمیت حرکت در مسیر علم و دانش کرد: جنگ امروز جنگ علم و دانش، جنگ تکنیک و تاکتیک‌های رزمی و عملیاتی است و دشمن در این نبرد از تجهیزات نوین و سلاح‌های هوشمند استفاده می‌کند.

انگشت فرزندان انقلاب برای دفاع روی ماشه است

انگشتان فرزندان انقلاب برای دفاع روی ماشه است

 دریادار حسین خانزادی روز دوشنبه در اختتامیهمسابقات قرآنی کارکنان نیروی دریایی که در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: اسلام و آموزه‌های دینی آرمان اصلی ایجاد انقلاب در سال ۵۷ بود.

وی قرآن را هسته مرکزی اسلام دانست و گفت: انقلاب اسلامی در حالی که مورد هجمه‌های مختلف بیرونی قرار داشت توانست مسیر پیشرفت و تعالی خود را به خوبی طی کند.

فرمانده نیروی دریایی افزود: دشمنان برای توقف چرخ انقلاب در ابتدا حجم زیادی از تهدید‌ها و ترور‌ها را ایجاد و سپس هشت سال جنگ را به ایران تحمیل کردند.

ارائه ۲ واحد درسی جدید در حوزه دفاع مقدس برای دانشجویان علوم پزشکی

ارائه ۲ واحد درسی آشنایی با فرهنگ و ارزش‌های علوم پزشکی دفاع مقدس به دانشجویان علوم پزشکی

 در دومین نشست هیات امنای موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت، که صبح دوشنبه در ستاد کل نیرو‌های مسلح برگزار شد، ۲ واحد درسی آشنایی با فرهنگ و ارزش‌های علوم پزشکی دفاع مقدس جهت تدریس به دانشجویان علوم پزشکی تصویب شد.

آشنایی با تهدیدات و جنگ‌های نوین، پرستاری در جنگ تحمیلی، عوارض روانی ناشی از جنگ، پیامد‌ها و دستاورد‌های بهداری رزمی در دفاع مقدس، نقش بانوان در بهداری رزمی دفاع مقدس، نقش سلامت در امنیت و توسعه پایدار، تاریخچه طب رزمی در دنیا و ایران، عوامل و مکانیسم ترومای جنگ، بیمارستان‌های صحرایی و عملکرد آن‌ها در دوران دفاع مقدس، بهداشت و پیشگیری از بیماری‌ها در شرایط جنگ تحمیلی و امداد و انتقال مجروحان از مهمترین سرفصل‌های این ۲ واحد درسی است.

تیم‌های برتر و دست اندرکاران ارتش در مسابقات نظامی ۲۰۱۸ روسیه تجلیل شدند

تیم‌های برتر و دست اندرکاران ارتش در مسابقات نظامی ۲۰۱۸ روسیه تجلیل شدند

مراسم تجلیل از تیم‌های برتر مسابقات نظامی بین المللی ۲۰۱۸ روسیه صبح  روز19/9/97  در سالن کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

در این مراسم امیر دریادار حبیب الله سیاری، رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش، امیر سرتیپ دوم شیخ، معاون تربیت و آموزش آجا، دیگر مسئولین، تیم‌ها و نفرات برتر و همه دست‌اندرکاران حاضر در مسابقات نظامی ۲۰۱۸ روسیه حضور داشتند.

گفتنی است؛ این مسابقات تابستان سال جاری در کشور‌های مختلف و زیر نظر روسیه برگزار شد که نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران میزبانی بخش غواصی را در دانشگاه علم دریایی امام خمینی (ره) بر عهده داشت و نمایندگان ایران توانستند رتبه نخست را به دست بیاورند.

علاوه بر این، شش تیم دیگر در بخش‌های تانک، هوابرد، پهباد، کوهستان و محیط، راهی کشور‌های روسیه، قزاقستان و آذربایجان شدند و با ۳۲ کشور به رقابت پرداختند.

صلابت ایران را با اتحاد و همدلی به جهانیان نشان دادیم

صلابت ایران را با اتحاد و همدلی به جهانیان نشان دادیم

آیین تجلیل و تقدیر از برگزار کنندگان ششمین اجلاس فرماندهان نیروی دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند (آیونز) و مسابقات بین المللی نظامی غواصی ۲۰۱۸، روز یکشنبه ۱۷ آذر ماه با حضور دریادار حبیب الله سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش، دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش و جمعی از مقامات لشکری و کشوری برگزار شد.

فرمانده کل ارتش از دانشگاه شهید ستاری بازدید کرد

فرمانده کل ارتش از دانشگاه شهید ستاری بازدید کرد

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح روز یکشنبه 18 آذر ماه در بازدیدی سرزده، اماکن آموزشی، کلاس‌های درس، و امکانات زیستی دانشجویان دانشگاه شهید ستاری را مورد ارزیابی قرار داد.

وی در ادامه طی جلسه‌ای با فرمانده دانشگاه شهید ستاری، رئیس عقیدتی سیاسی و حفاظت اطلاعات این یگان، به بررسی امور جاری و آموزشی این دانشگاه پرداخت و توصیه های لازم را ارائه داد.

همچنین فرمانده کل ارتش با اهدای لوح سپاس، از دانشجویان نمونه تقدیر کرد.

گفتنی است، امیر سرلشکر موسوی در بدو ورود به دانشگاه هوایی شهید ستاری با حضور بر سر مزار شهیدان گمنام به مقام شامخ شهدا، ادای احترام کرد.

پیکر ۲۷ شهید تازه تفحص شده وارد ایران می شود.

پیکرهای 72 شهید دفاع مقدس از مرز شلمچه به وطن منتقل می شوند‌

حسین عشقی رئیس قرارگاه کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت  :‌پیکرهای مطهر این شهدا اخیرا در مناطق علمیاتی زبیدات، شلمچه و کتیبان از سوی گروه های تفحص در خاک عراق شناسایی شدند.وی گفت:این شهدا در عملیات های رمضان، کربلای ۵ و تک دشمن دراواخر جنگ تحمیلی به شهادت رسیده اند.

عشقی افزود: آیین استقبال از پیکرهای تازه تفحص شده شهدای هشت سال دفاع مقدس توسط بسیج اهل سنت گجین بندرعباس و با حضور عشایر و اهالی شهرستان های آبادان و خرمشهر در مرز شلمچه برگزار می‌شود.

رییس قرارگاه کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: پس از آیین استقبال از پیکر مطهر شهدا در مرز خرمشهر، پیکرهای این شهدا به اهواز منتقل و مراسم شبی با شهدا در جوار پیکرهای مطهر این شهدا در معراج شهدای اهواز برگزار می شود.

دستاورد‌های نداجا مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان است

ستاورد‌های نداجا مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان استامیر دریادار دوم مجید مقصودی رئیس سازمان جهاد خودکفایی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم افتتاح نمایشگاه دستاورد‌های نداجا که صبح امروز شنبه ۱۷ آذر ماه در ستاد فرماندهی این نیرو برگزار شد، اظهار کرد: سازمان جهاد خودکفایی نیر‌ی دریایی ارتش ۳۵ سال پیش کار خود را در منطقه یکم دریایی بندر عباس آغاز کرد.