کیمیای عدالت

سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی

کیمیای عدالت

سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی

بقایی بازداشت و روانه زندان شد

بقایی بازداشت و روانه زندان شد

دادسرای عمومی و انقلاب تهران از بازداشت و معرفی حمید بقایی به زندان اوین برای اجرای حکم خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است؛ پس از تایید حکم دادگاه بدوی حمید بقایی در دادگاه تجدیدنظر استان تهران و قطعیت آن و هم‌چنین ابلاغ حکم صادره، مأموران پلیس روز سه‌شنبه (22 اسفند ماه) نسبت به دستگیری و معرفی محکوم‌ علیه جهت اجرای حکم صادره از جمله 15 سال حبس و چهل و سه میلیارد تومان جزای نقدی اقدام کردند و بقایی به زندان معرفی شد.

دادستانی تهران متعاقباً در مورد مفاد حکم صادره جداگانه اطلاع‌ رسانی خواهد کرد.

خانمِ «سرشکنجه‌گر» در بالاترین مقام اطلاعاتی آمریکا/ رئیس جدید "سیا" کیست؟

روز سه‌شنبه (۲۲ اسفند) رسانه‌های آمریکا خبر برکناری «رکس تیلرسون» وزیر خارجه امریکا را، بعد از ماه‌ها چالش و جدل میان او و رییس جمهور آمریکا، منتشر کردند. همزمان از واشینگتن خبر رسیده که «مایک پومپئو»، رییس کنونی سیا، گزینه ترامپ برای جایگزینی تیلرسن است. اما خبر مهم دیگر این که، ترامپ اعلام کرده با رفتن پومپیو از سیا، یک زن را به نام «جینا هاسپل» (قائم مقام کنونی پومپیو در سیا) به عنوان رییس سیا منصوب می کند. از این رو، در گزارش پیش رو، نگاهی به سوابق اولین زنی می اندازیم که به بالاترین مقام اطلاعاتی در تاریخ ایالات متحده رسیده است.

رکس تیلرسون
مایک پومپیو
جینا هاسپل

در زمان مدیریت بقایی نزدیک به ۶۰۰ هزار شیء تاریخی از موزه ملی خارج شد

روح الله احمدزاده

رئیس اسبق سازمان میراث فرهنگی گفت: تیم بقایی می‌خواست کل شرکت توسعه گردشگری را حدوداً با ۱۲۰ یا ۱۲۵ میلیارد تومان واگذار کند درحالی‌که فقط قیمت هتل لاله در سال ۸۹، ۹۷ میلیارد تومان بود. سرویسسیاست مشرق – روح‌الله احمدزاده کرمانی در سال ۱۳۵۷ در شهر مقدس مشهد به دنیا آمد.، وی یکی از جوان‌ترین چهره‌های دولت نهم و دهم محمود احمدی‌نژاد بود، وی دانش‌آموخته دانشگاه امام صادق علیه‌السلام در رشته مدیریت صنعتی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری مدیریت رسانه از دانشگاه علوم و تحقیقات تهران است که توانست به مدت دو سال استاندار فارس شود؛ احمدزاده در ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۰ با حکم محمود احمدی‌نژاد به ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری جمهوری اسلامی ایران منصوب شد ولی در ۱۴ دی‌ماه ۱۳۹۰ به دلایل نامعلومی از این سمت استعفا

هدیه ملکه انگلیس به صادق شیرازی/ ارتباط روباه پیر و شیعه انگلیسی چیست؟

هدیه ملکه انگلیس به سید صادق شیرازی/ ارتباط روباه پیر و شیعه انگلیسی چیست؟ + فیلم

 شیعه انگلیسی فرقه‌ای که رهبر انقلاب از آن به عنوان یک تهدید یاد کرده‌اند، مدتی است که بر سر زبان‌ها افتاده است. فرقه‌ای تندرو که به حمایت دولت انگلیس و سرویس اطلاعاتی این کشور جان گرفته‌ است. انگلیس قصد دارد تا به این وسیله فرصتی برای ایجاد تفرقه و اختلاف میان مسلمانان شیعه و سنی بیابد. 

آنها با وعده اعطای تسهیلات و امکاناتی مانند آپارتمان و دریافتی ماهیانه تلاش می‌کنند تا با سواستفاده از فقر و نیاز مالی برخی افراد ناآگاه آنها را جذب این فرقه کرده و بر تعداد طرفداران آن بیفزایند. رهبر افراطی فرقه شیرازی‌ها شخصی به‌ نام  سید صادق شیرازی است که همانطور که در ویدئوی زیر نشان داده می‌شود در مراسم قمه زنی خشونت‌آمیز و عجیب طرفداران این فرقه انحرافی افراطی حضور دارد.

برپایی دفاتر گزینش و عضویابی نزاجا در مسیر کاروان‌های راهیان نور

امیر سرتیپ نوذر نعمتی جانشین فرمانده نزاجا در نشست خبری دهمین سفر کاروان خبری نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناطق عملیاتی جنوب غرب کشور که امروز(19 اسفند ماه) در محل ستاد نزاجا برگزار شد با تبریک ولایت حضرت زهرا(س) اظهار کرد:‌ این کاروان به تمامی مرزهای غربی که در آنجا دفاع صورت گرفته و رزمندگان نیروی زمینی ارتش طی هشت سال دفاع مقدس در این مناطق جان فشانی‌ کردند، اعزام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این کاروان بیشتر جوانان دانشجو و دانش‌آموز حضور دارند، تصریح کرد: این جوانان علاوه بر حس و حالی که در آنجا وجود دارد کسب معنویت می‌کنند زیرا آنها در پایان سال جاری و ابتدای سال آینده می‌توانستند در کنار خانواده‌هایشان به تفریح بپردازند اما بهترین تفریح را حضور در کاروان راهیان نور می‌دانند و این فرصت بی‌نظیری است که نسل‌های جوان خودشان را با رزمندگان و نسل‌های دفاع مقدس پیوندی ناگسستنی ایجاد کنند.

سفارت ایران در لندن اشغال شد

هواداران فرقه شیعه انگلیسی از ساعتی پیش با حمله به سفارت ایران در لندن، وارد فضای سفارت ایران در این شهر شدند

اعضای این گروهک با سرنگون کردن پرچم مقدس کشورمان، پرچم گروهک خود را بر بام سفارت به اهتزاز درآوردند
تحرکات این گروهک شورشی به صورت زنده از برخی شبکه‌های ضدانقلاب به صورت زنده در حال پخش شدن است
پلیس لندن تا این لحظه کمترین واکنشی درقبال این رفتار تروریستی نشان نداده

فرانسه، ایران را به ارسال سلاح به یمن متهم کرد!

فرانسه، ایران را به ارسال سلاح به یمن متهم کرد!

 به نقل از رویترز، «ژان ایو لودریان»وزیر خارجه فرانسه یک روز پس از ترک تهران، ایران را به ارسال سلاح به یمن متهم کرد. وی در پاسخ به این پرسش که آیا کشورش باید فروش سلاح به عربستان سعودی و امارات را به این دلیل که این مهمات در جنگ علیه مردم یمن استفاده می‌شود، متوقف کند یا خیر ادعا کرد سلاح‌های ایرانی زیادی نیز در یمن وجود دارد!

«ژان ایو لودریان» در پاسخ به این پرسش که چرا فرانسه دست از فروش سلاح به عربستان بر نمی دارد، با به حاشیه راندن موضوع و طفره رفتن از پاسخ به این پرسش اظهار کرد اولویت اصلی یافتن یک راه حل سیاسی برای حل بحران یمن است.

وی در اظهاراتش در کمیته امور خارجی پارلمان فرانسه ادعا کرد: «من واقعا نگران وضع یمن هستم. این یک جنگ نامعقول است. درست است که سلاح های سعودی در ایجاد این بحران نقش داشته است، اما باید دانست سلاح‌های ایرانی بسیاری نیز در این جنگ مورد استفاده قرار می گیرد.»

دشمنان به وسیله فضای مجازی سعی در ناامیدسازی و بی‌اعتمادی ارتش را دارند

دشمنان چند سال است که با فضای مجازی با هدف ناامیدسازی و بی‌اعتمادی در ارتش، مطالبی را انتشار می‌دهند

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در دهمین همایش فرماندهان یگان‌های عمده نیروی زمینی ارتش که امروز سه شنبه 15 اسفندماه برگزار شد، گفت: ما فرماندهان باید به گونه ای عمل کنیم که فرمانده معظم کل قوا از عملکرد ما رضایت خاطر داشته باشند و همچنین برای زیر مجموعه های خود الگوی مطلوبی باشیم.

وی افزود: رزمندگان اسلام در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در دوران افتخار آفرین دفاع مقدس امکانات بسیار کمی را از نظر تجهیزات و تسلیحات نظامی در اختیار داشتند، اما با درایت فرماندهان و جان فشانی جوانان برومند مومن و انقلابی تا پای جان در مقابل دشمنان تا بن دندان مسلح ایستادند و در نهایت با تقدیم هزاران شهید و جانباز به پیروزی رسیدند.

فرمانده کل ارتش تصریح کرد: اگر در حال حاضر با قدرت در مقابل استکبار جهانی ایستاده ایم حاصل تجربه دوران دفاع مقدس، روحیه جهادی و پیشرفت های نظامی است.

تصمیم سبز نیروهای مسلح؛ کاشت ۲ نهال به ازای هر سرباز

تصمیم سبز نیروهای مسلح؛ کاشت 2 نهال به ازای هر سرباز

سردار موسی کمالی با اشاره به فرارسیدن روز درختکاری و اهتمام نیروهای مسلح به فضای سبز و درختکاری اظهار کرد: باتوجه به اهمیت فضای سبز و روز درختکاری و ضرورت استفاده از ظرفیت سربازان و پادگان‌ها و مراکز آموزشی، بنا به دستور ریاست محترم ستاد کل نیروهای مسلح سرلشکر باقری به کلیه نیروهای مسلح ابلاغ شده است تا در یگان‌ها و مراکز آموزشی و مکان‌های مناسب شهری با همکاری مبادی ذیربط اقدام به کاشت نهال کنند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح افزود: بر اساس این ابلاغیه مقرر شد تا در یگان‌ها، مراکز آموزشی و مکان‌های مناسب شهری به ازای هر سرباز حداقل دو نهال کاشته شود.

به گفته وی کاشت نهال‌ها توسط نیروهای مسلح با توجه به اقلیم و شرایط محیطی و آب و هوایی انجام خواهد شد.

لحظه فرود پرنده

اتفاق جالب برای گوینده خبر هنگام پخش زنده + فیلم

لحظه فرود  یک پرنده روی سر مجری خبر حین اجرای زنده تبدیل به یکی از ویدئوهای داغ شده است. این پرنده که جزو پرندگان باغ وحش سن دیاگو کالیفرنیا بود ناگهان هنگام پخش خبر روی سر مجری زن فرود آمد. این بخش خبری مربوط به قسمتی از برنامه ای با نام "روز باغ وحش" بود که  هنگام صبح  از کانال محلی در حال پخش بود.

"نچیله مدینا" به همراه همکار خود "اریک کاهنرت" مشغول اجرای بخش خبری بودند که ناگهان این اتفاق رخ داد. این ویدئو با کپشن " ویدئویی که باید پس از یک هفته طولانی ببینید" تبدیل به یکی از ویدئوهای پربازدید شده است.

ایران و پاکستان تا جایی که ممکن است روابط خود را قوی کنند

ایران و پاکستان تا جایی که ممکن است روابط خود را قوی کنند

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: ایران و پاکستان نیاز دارند تا جایی که ممکن است روابط خود را قوی کنند.

 به نقل از روابط عمومی آجا، یک هیات عالیرتبه ایرانی که در رأس آن امیر خلبان حسن شاه‌صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران حضور دارد، با ناصرخان جنجوعه مشاور امنیت ملی پاکستان دیدار کرد.

امیر شاه صفی در این دیدار اظهار داشت: ایران و پاکستان نیاز دارند تا جایی که ممکن است روابط خود را قوی کنند.

وی همچنین با تاکید بر اهمیت شناسایی موانع در مسیر توسعه روابط دوجانبه و برطرف کردن این مسائل اذعان داشت: مسلمانان امروز متحمل رنج و مشقت هستند لذا تحکیم وحدت در جهان اسلام یک نیاز اساسی است.

اسامی محرومان هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال اعلام شد

به نقل از روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران، کمیته مسابقات اسامی محرومان هفته بیست و پنجم لیگ برتر را اعلام کرد.

وحید عسگری سیاه جامگان

محمد نصرتی، ناصر فریاد شیران مربی نفت تهران

محمد ایران پوریان، محمدرضا مهدی زاده تراکتورسازی

مهدی زهیوی فولاد خوزستان

حمید بوحمدان، جلال امیدیان مربی ذوب آهن

سید حسین حسینی استقلال

فرشاد بختیاری زاده مربی فولاد خوزستان

آیا ترکیه پناهگاه امن عناصر فراری داعش است؟

آیا ترکیه پناهگاه امن عناصر فراری داعش است؟

به نقل از پایگاه اینترنتی اکسپرس، کارشناسان با بررسی رویه فروپاشی خلافت داعش در سوریه و عراق به بررسی مقصد جدید عناصر باقی مانده این گروه تروریستی پرداخته اند. آنها معتقدند ترکیه در حال تبدیل شدن به یک پناهگاه امن برای اعضای باقی مانده داعش است.

محققان با زیر سوال بردن اقدامات سیاستمداران ترکیه و آغاز جنگ علیه کُردها در شمال سوریه (جنوب ترکیه) اعلام کردند آنکارا بخش عمده ای از قابلیت های نظامی و دفاعی  خود را صرف مبارزه با کُردها کرده است. این در حالی است که پس از فروپاشی خلافت داعش در سوریه و عراق، عناصر باقی مانده این گروه تروریستی به صورت غیرقانونی از طریق مرزهای سوریه وارد ترکیه شده اند و خود را برای سازماندهی حمله های انتحاری جدید در این کشور و همچنین اروپا آماده می کنند.

مقامات ترکیه با تروریستی خواندن احزاب کُرد، آنها را خطری برای امنیت این کشور توصیف کرده اند. این در حالی است که حضور نظامی گسترده ترکیه در شمال سوریه و جنگ با کُردها ممکن است شرایط را برای از سرگیری فعالیت عناصر داعش مهیا سازد.

تلاش گسترده دشمنان برای تضعیف توان دفاعی ‌ایران اسلامی متمرکز شده است‌

تلاش گسترده دشمنان بر تضعیف توان دفاعی ‌ایران اسلامی متمرکز شده است‌

 امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در جریان بازدید از دانشگاه صنعتی مالک اشتر به اهمیت ماموریت و جایگاه این دانشگاه در سطح کشور و نیرو‌های مسلح اشاره و اظهار کرد: دانشگاه صنعتی مالک اشتر وظیفه دارد پاسخگوی جدی نیاز‌های بخش صنعت دفاعی، نیرو‌های مسلح و نوع تهدیدات فرارو و پیش‌روی دشمنان علیه کشورمان باشد.

وی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی مالک اشتر با توجه به نوع ماموریت‌هایش توانسته خود را مجهز، آماده و توانمند کند، افزود: این دانشگاه با ظرفیت‌ها و قابلیت‌های تخصصی خود می‌تواند پاسخگوی نیاز‌های واگذاری کشور نیز باشد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با بیان اینکه ماموریت‌ها و فعالیت‌های دانشگاه صنعتی مالک اشتر باید در راستای پاسخگویی به نیاز‌ها و مطالبات نیرو‌های مسلح و بخش صنعت دفاعی باشد، تصریح کرد: این دانشگاه موظف و مکلف است دانش مورد نیاز نیرو‌های مسلح و بخش صنعت دفاعی را تولید کند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش وارد پاکستان شد

امیر حسن شاه‌صفی صبح امروز دوشنبه در راس هیات عالی رتبه نظامی وارد اسلام آباد پایتخت پاکستان شد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش وارد پاکستان شد امیر حسن شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به دعوت سهیل امان همتای پاکستانی خود به اسلام آباد پایتخت این کشور سفر کرده است.

وی امروز دوشنبه 7اسفندماه با همتای پاکستانی خود در خصوص موضوعات دوجانبه دیدار و گفت‌وگو می کند.

دیدار و تبادل نظر با دیگر مقامات عالی رتبه ارتش پاکستان از برنامه های امیر حسن شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سفر به پاکستان است.