کیمیای عدالت

سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی

کیمیای عدالت

سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی

چرا مدال‌آوران المپیک، مدال‌هایشان را به دندان می‌گیرند؟

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت ایندین اکسپرس؛ افرادی که مسابقات المپیک را از نزدیک تماشا کرده باشند، متوجه شده اند که بسیاری از ورزشکاران پس از پیروزی در رشته ورزشی خود و کسب مقام، مدال هایشان را به دندان می‌گیرند. این اقدام به دلیل تاریخی جالب و قدیمی در خصوص خاصیت طلا انجام می شود.
 
یک واقعیت مشخص در خصوص مدال های طلای المپیک، طلا نبودن کامل آن‌ها است. بر اساس گزارش منتشر شده از سوی سی ان ان، مدال های طلای المپیک در واقع از 494 گرم نقره و 6 گرم طلا ساخته شده اند. آخرین باری که مدال طلای کامل در مسابقات المپیک به ورزشکاران اهدا شد، مربوط به المپیک 1912 سوئد می شود. 
عمل گاز گرفتن مدال ها، از روشی برای بررسی واقعی بودن طلا ریشه گرفته است. فلز طلا به گونه ای است که در صورت خلوص کامل، در صورت گاز گرفته شدن اثر دندان بر روی آن می‌ماند. این روش در گذشته برای بررسی خلوص طلا مورد استفاده قرار می گرفته است. 
اکنون با گذشت سال ها از زمان استفاده از این روش برای تشخیص خلوص طلا و در حالی که ورزشکاران اهمیت چندانی به جنس مدال هایشان نمی‌دهند، آن ها همچنان برای ثبت خاطرات خود در مقابل دوربین ها مدال هایشان را زیر دندان می گذارند.

درسی که باید از حادثه ۲۸ مرداد گرفت

 

«حادثه‌ای در کشور ما در سال ۱۳۳۲ اتّفاق افتاد -حادثه‌ی بیست‌وهشتم مرداد- که یکی از حوادثی است که ملّت ایران را با تجربه‌ها آمیخته میکند، مانع از خطا و اشتباه دیدِ او میشود؛ در این حادثه یک تجربه‌ی بزرگ برای ملّت ایران به وجود آمد، این تجربه را هرگز نباید فراموش کرد؛ بله، از سال ۳۲ تا حالا شصت سال میگذرد.

اوّلاً در خلال این شصت سال این قبیل حوادث تکرار شده است، ثانیاً حادثه‌ی تاریخی وقتی حامل درس است، گذشت زمان تأثیری ندارد و باید از آن درس گرفت. حادثه از این قرار بود که دولت مصدّق که نفت را، منبع ثروت ملّی کشور را از چنگ انگلیسی‌ها و از دست انگلیسی‌ها با کمک افرادی که بودند -مرحوم آیت‌الله کاشانی و دیگران- توانست خارج کند، یک اشتباه تاریخی انجام داد و آن تکیه‌ی به آمریکا بود.


در مقابلِ دشمنی انگلیس‌ها، فکر کرد باید یک پشتیبانی در عرصه‌ی بین‌المللی داشته باشد، این پشتیبان آن روز از نظر او آمریکا بود؛ به آمریکایی‌ها اعتماد کرد؛ امید او به آمریکایی‌ها بود. از این خوش‌بینی و ساده‌اندیشی، آمریکایی‌ها استفاده کردند، [کودتای‌] بیست‌وهشتم مرداد را به راه انداختند. یک مأمور آمریکایی با نام و نشان مشخّص که کاملاً مضبوط [است] و ما می‌شناسیم، میدانیم -اسمش هم در تاریخ هست- بلند شد آمد اینجا؛ آمریکایی بود، رفت در سفارت انگلیس یا در سفارت یک کشور غربی یا شاید هم کانادا مستقر شد و پولی را که آورده بود تقسیم کرد، افرادی را با خودش همراه کرد؛ عناصر و عوامل داخلی خائن هم وجود داشتند؛ کودتای بیست‌وهشتم مرداد را راه انداخت و همه‌ی زحماتی را که ملّت ایران در ظرف دو سه سال -دوران ملّی شدن صنعت نفت- کشیده بودند، بر باد داد. مصدّق را هم گرفتند، بردند زندانی کردند و محمّدرضای پهلوی را که از ایران فرار کرده بود، برگرداندند، به سلطنت نشاندند؛ و ۲۵ سال از سال ۳۲ تا سال ۵۷ این ملّت، زیر یوغ حکومت تحمیلی و وابسته‌ی پهلوی به انواع خفّتها، انواع فشارها، انواع سختی‌ها مبتلا شد؛ آمریکایی‌ها [این کار را] کردند. مستشاران نظامی‌شان ارتش ما را تصرّف کردند، عوامل اقتصادی‌شان سیاستهای اقتصادی خود را پیش بردند؛ علاوه بر اینها -اینها کارهای ظاهری و مشهود بود- کارهای غیرمشهودی کردند که هنوز تحلیلگران ما متأسّفانه نرسیده‌اند که به حرکات غیرمشهودِ در جهت نابودی ثروتهای معنوی و انسانی ملّت ایران که از طرف آمریکایی‌ها در ایران در این ۲۵ سال انجام گرفت، رسیدگی کنند؛ هنوز نتوانسته‌اند.
http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/31322/mosadegh1.jpg http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/31322/mosadegh2.jpg

اینها مسائلی است که جای تحقیق دارد و جای دنبال‌گیری دارد. ۲۵ سال اختناق، فشار بر ملّت ایران، ضایع کردن منابع انسانی این کشور، غارت منابع طبیعیِ این کشور، بدنام کردن ملّت ایران در میان ملّتهای مسلمان در منطقه، کارهایی بود که آمریکایی‌ها در این مدّت کردند. چقدر انسانها کشته شدند، چقدر انسانها زندان رفتند، چقدر انسانها شکنجه شدند، در داخل کشور چه سیاستهای خائنانه‌ای علیه ملّت ایران انجام گرفت که همه در سایه‌ی حضور آمریکایی‌ها و حضور دولت دست‌نشانده‌ی آمریکایی‌ها در ایران [بود] و به‌خاطر اعتمادی که آن روز، آن آقا از روی ساده‌اندیشی به آمریکا کرد.»


گزیده ای از سخنان رییس جمهور در جلسه سرمایه گذاری و توسعه استان کهگیلویه و بویر احمد

​​​​​​دیدارهای رییس جمهور در سفر به یاسوج

رییس جمهوری در جلسه سرمایه گذاری و توسعه استان کهگیلویه و بویر احمد با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی، اقتصاد مقتدر است، گفت: هدف دولت ایجاد اشتغال و تحقق رشد ۵ درصدی در سال ۹۵ است و برای رونق نیازمند حرکت، فرصت و تعامل اقتصادی هستیم.

به گزارش ایسنا، گزیده ای از سخنان حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه سرمایه گذاری و توسعه استان کهگیلویه و بویر احمد به این شرح است:

تولید، عبادت خداوند است

برای رونق نیازمند حرکت، فرصت و تعامل اقتصادی هستیم

بدون رشد اقتصادی اشتغال ایجاد نمی شود

همکاریهای چند جانبه منطقه ای، بهبود جایگاه کشور و برای اقتصاد فرصت آفرین است

هدف دولت، تحقق رشد ۵ درصدی در سال ۹۵ است

قدردان مدیران، کارمندان، کارگران و کارگزاران امور کشور هستیم

سود تسهیلات بانکها باید متناسب شود

دولت مصمم به تسویه بدهی خود به پیمانکاران است؛ مجلس با تصویب سریعتر  لایحه یاری کند

پس از برجام تا کنون ۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری قطعی داشته ایم

ملت و رهبر قوی داریم؛ کسی حق ندارد بذر یاس بپاشد

اقتصاد مقاومتی، اقتصاد مقتدر است

جهان به نقش موثر ایران در ثبات منطقه اذعان دارد

این خبر تکمیل می‌شود

این تصویر مربوط به دوران ریاست جمهوری آیت الله خامنه ای است که فرزندانشان به همراه تعدادی از محافظین دیده می‌شوند.

تصویر منتشر نشده رهبر انقلاب و فرزندانشان

با خامنه ای کسی نگردد گمراه                           او در شب فتنه میدرخشد چون ماه

پرچم اسرائیل در المپیک ریو2016 حذف شد!!!

پرچم اسرائیل را کمیته المپیک به دلیل ظلم و ستمی که در دنیا انجام میدهد از رقابت های المپیک حذف کرد.


دختر شاهزاده سعودی از المپیک ریو اخراج شد

 
  دختر شاهزاده سعودی از المپیک ریو اخراج شد
 
 

وزیر امنیت داخلی برزیل ضمن اعلام خبر اخراج دختر شاهزاده سعودی از برزیل، خواستار جلوگیری از ورود شخصیت های منسوب به کشورهای بدنام در قالب مقام های ورزشی به کشورش شد.

 

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو،، به نقل از وب سایت خبری آژنسیا برزیل، وزیر امنیت داخلی برزیل از فراهم آوردن تمهیداتی جهت جلوگیری از آنچه وی ورود برخی از اعضای کاروان های ورزشی کشورهای بدنام خواند، خبر داد.

 

«سرخیو اچگوین»، در پاسخ به سوال خبرنگار آژنسیا برزیل در مورد حضور شاهزاده «ریما بنت بندر» دختر شاهزاده بندر بن سلطان که اخیرا به سمت معاونت بخش زنان کمیته ملی ورزش عربستان منصوب شده گفت: دوستان من در پلیس فدرال تمام تلاش خود را برای تامین امنیت کشور در طول مدت برگزاری بازیهای المپیک می کنند.

 

وی افزود: آنها (افراد پلیس) نسبت به حضور اعضای کاروانهای برخی کشورهای بدنام در لباس مسئولان ورزشی کاملا هوشیار هستند.

 

آچگوین تاکید کرد: به ما خبر داده شده است که شاهزاده سعودی با هئیت ورزشکاران المپیک به برزیل آمده است و دستور داده ایم که این شاهزاده هرچه سریع تر از کشور خارج شود. در این زمینه می بایست اقداماتی صورت گیرد تا از همان ابتدای کار از ورود اینگونه افراد به المپیک جلوگیری شود.

 

گفتنی است، طبق اسناد منتشر شده 28 صفحه ای از سوی وزارت دادگستری آمریکا در مورد حادثه 11 سپتامبر، شاهزاده بندر که در آن زمان سفیر عربستان در آمریکا بوده در رخداد این فاجعه انسانی دخیل بوده است.

وی همچنین از اعضای موثر در تشکیل گروه تروریستی داعش به حساب می آید.

پس از ماه‌ها تیرگی روابط میان مسکو-آنکارا «اردوغان» در روسیه با «پوتین» دیدار کرد


خبرگزاری فارس: «اردوغان» در روسیه با «پوتین» دیدار کرد

رئیس‌جمهوری ترکیه که به دنبال ازسرگیری روابط مسکو-آنکارا برای نخستین بار است به روسیه سفر کرده، با رئیس‌جمهوری روسیه دیدار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه که ساعاتی پیش وارد سن‌پترزبورگ شده بود، با «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود دیدار کرد.

  

ادامه مطلب ...

سربازان بیت المقدس ...

یکی از دوستان رفته بودن محضر حضرت آقا امام خامنه ای

گفتند:آقا جان بنده دارم عازم سوریه میشم

حضرت آقا گفت:

احسنت من افتخار میکنم جوانان ما عاشق مقاومت و دفاع از حرم اهل بیت هستند.

آقا بهش گفت خدا پشت پناهت باشه.

گفت:آقا دعا کن شهید بشم...

آقا بهش گفت شهادت بالاترین درجه نزد خداوند است اما اونجا سعی کنید زیاد شهید ندیم...

گفت چرا آقا جان؟؟

گفتند:چون ما به شماها برای فتح بیت المقدس نیاز داریم.

cafe-webniaz.irمیگم:پیش بینی های امام خامنه ای همیشه درسته...

این یعنی فتح بیت المقدس نزدیکه،

خدایا!به ما کمک کن تو این فرصت اول خودمون رو از دام های شیطان نجات بدیم

و اون موقع در آزادی بیت المقدس به اماممون کمک کنیم؛آمین


مهر همسران نسبت به یکدیگر ...

پ

حدیــــثــ عشــ ــق

 پیامبــــــر اکــرمـ(ص):

هرگاه بنده به چهره ی همسرش و همسرش به چهره ی او نگاه کند،

゜*.ピンク.*゜ のデコメ絵文字

خداوند به آن دو با نگاه مهرآمیز می نگرد...

وهرگاه دست یکدیگر را بگیرند گناهان آن دو از بین انگشتان فرو میریزد ❤

کنزالعمال،جلد۱۶،صفحه ۲۴۷