کیمیای عدالت

سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی

کیمیای عدالت

سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی

شکست سعودی‌ها در جنگ 27 روزه

عربستان سعودی تن به آتش بس داد/شکست سعودی‌ها در جنگ 27 روزه

                شب گذشته عربستان سعودی بعد از 27 روز تجاوز نظامی به یمن اعلام آتش بس کرد. این حملات در حالی متوقف شد که سعودی‌ها در دستیابی به اهداف اصلی خود یعنی تضعیف و عقب راندن نیروهای مردمی شکست خوردند.                
عربستان سعودی تن به آتش بس داد/شکست سعودی‌ها در جنگ 27 روزه            

 عربستان سعودی 6 فرودین(7 آوریل) عملیاتی را با عنوان «طوفان قاطعیت» درپی پیشروی نیروهای ارتش و انصارالله در یمن و عقب نشینی نیروهای طرفدار عبد ربه هادی منصور رئیس جمهور فراری یمن در شهر عدن آغاز کرد.

10 کشور از جمله کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، ، الجزایر، اردن، ترکیه، مصر و سودان در این عملیات حضور داشتند و 185 جنگنده در حمله به یمن مشارکت کردند که 100 فروند آن سعودی، 30 جنگنده اماراتی، 15 جنگنده بحرینی، 15 جنگنده کویتی و 10 جنگنده قطری و 6 جنگنده مغربی بودند.

احمد العسیری در اولین نشست خبری به عنوان سخنگوی نیروهای متجاوز به یمن گفت: هدف از حملات نابودی حوثی‌ها و بازگرداندن حکومت «منصور هادی» در این کشور است.

سرانجام شب گذشته سعودی‌ها اعلام کردند که حملاتشان پایان یافته و مدعی شدند که عملیات طوفان قاطعیت به شکل موفقیت آمیز انجام شد.

عربستان نه تنها نتوانست منصور هادی را به یمن بازگرداند بلکه حتی نتوانست مانع پیشروی کمیته‌های مردمی در برابر نیروهای القاعده و طرفداران عبد ربه منصور هادی شود. ,   و اکنون بیش از 90 درصد یمن در دست حوثی ها است  گفتنی است  عدوا شود سبب خیر اگر خدا خواهد این اقدام جهالت آمیز عربستان ،جنگ نیابتی با گفتمان انقلاب اسلامی  یران بود که بشدت شکست خورد وموجب عمق بخشی و نفوذ  انقلاب اسلامی در منطقه انجامید

گفتنی است سازمان بهداشت جهانی آمار جدیدی از کشته‌ها و زخمی شدگان در یمن ارائه داد که بر اساس این آمار از آغاز تجاوز ائتلاف نظامی به رهبری عربستان به یمن تاکنون ۹۴۴ نفر شهید و ۳۴۸۷ نفر دیگر مجروح شده اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.